Bekijk volle/desktop versie : OM wil vader Sara en Ammar aanhouden



Pagina's : [1] 2

22-12-2006, 18:02
OM wil vader Sara en Ammar aanhouden

Uitgegeven: 22 december 2006 15:04
Laatst gewijzigd: 22 december 2006 17:27
AMSTERDAM - Het internationale opsporingsbevel tegen de Syrische vader die zijn kinderen Sara en Ammar heeft ontvoerd is ingetrokken, maar zodra hij voet op Nederlandse bodem zet wordt hij aangehouden. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Groningen vrijdagmiddag gemeld. Sara en Ammar kwamen vrijdag aan op Schiphol.

De vader van de kinderen meldde in Damascus per telefoon dat de kinderen naar Nederland mochten vertrekken, omdat hij ingestemd heeft met een regeling waarin de Nederlandse overheid alle aanklachten tegen hem intrekt.

Ook is een opsporingsbevel van Interpol ingetrokken. "Ik heb geen misdrijf gepleegd en nu heb ik het recht om hen te bezoeken en vice versa, wanneer we maar willen", zei Hisham Al-Hafez.

Arresteren

De vader ontvoerde zijn kinderen in 2004 naar Syrië. Het OM wil hem nog steeds laten arresteren voor verhoor over de zaak. Deze zomer wisten de 11-jarige Sara en 13-jarige Ammar naar de Nederlands ambassade in Damascus te vluchten, waar ze tot vrijdag verbleven. De moeder, Janneke Schoonhoven, had in Nederland het voogdijschap over de kinderen gekregen, maar in Syrië had de vader het recht aan zijn zijde.

Voorwaarden

De afgelopen maanden voerde het ministerie van Buitenlandse Zaken diplomatiek overleg met de Syrische autoriteiten om de kinderen terug naar Nederland te krijgen. Eerder deze maand vertrok minister Ben Bot (CDA) naar Syrië om de zaak te bespoedigen. Bot sprak onder meer met de Syrische president Bashar al-Assad, die uiteindelijk instemde met de terugkeer. Syrië stelde wel bepaalde voorwaarden.

Vervolging

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft niet bevestigd dat de intrekking van het internationale opsporingsbevel onderdeel was van de overeenkomst. Ook is niet duidelijk of Syrië akkoord is gegaan met de vervolging van de vader in Nederland. Het ministerie zou al eerder hebben voorgesteld het internationale opsporingsbevel op te heffen, maar daar ging de vader toen niet op in.

De Stichting Kinderontvoering sprak vrijdag zijn verontrustheid uit dat de vader vervolging bespaard zou blijven. Dit zou de weg vrijmaken voor nieuwe ontvoeringen van kinderen.

http://www.nu.nl/news/925166/11/OM_wil_vader_Sara_en_Ammar_aanhouden.html

22-12-2006, 18:08


De Stichting Kinderontvoering sprak vrijdag zijn verontrustheid uit dat de vader vervolging bespaard zou blijven. Dit zou de weg vrijmaken voor nieuwe ontvoeringen van kinderen.

22-12-2006, 18:10
Ze houden zich niet aan de afspraken maar dat was te verwachten.

22-12-2006, 18:14

Citaat door Masil:
Vind je die kinderen Nederlanders of buitenlanders?

Nederlanders natuurlijk.

22-12-2006, 18:18



Citaat door Shinny:
Ze houden zich niet aan de afspraken maar dat was te verwachten.


Afspraken met een ontvoerder

Met criminelen maak je geen afspraken. Een vader worden kan kennelijk heel gemakkelijk. Maar een vader zijn, dat is voor dat soort mensen absoluut niet weggelegd..

Dus geweldige zaak

22-12-2006, 18:18

Citaat door Masil:
Vind je die kinderen Nederlanders of buitenlanders?



Wat is dat voor een vraag , het zijn kinderen die tegen een medogeloze ontvoerder beschermd moet worden. Wat zijn het voor jou dan?!?

22-12-2006, 18:21

Citaat door Masil:
Maar de vader is geen Nederlander

Ik dacht dat hij ook een NL paspoort had.

22-12-2006, 18:25

Citaat door Masil:
Volgens mij niet.
Maar toch kan ik de logica van Nederlanders niet volgen.
De rapper Raymzter heeft Marokkaanse vader en Nederlandse moeder. In de media spraken ze over 'Marokkaanse rapper".

Maar deze kinderen zijn ineens Nederlandse kinderen.


Ik vraag me af of dat van belang is. Na de scheiding zijn de kinderen aan de moeder toegewezen. De vader heeft ze destijds gejat.

22-12-2006, 18:26
Vader Sara en Ammar: garanties zwart-op-wit
DAMASCUS - De vader van Sara en Ammar zegt keiharde garanties te hebben gekregen dat hij in Nederland niet vervolgd zal worden wegens kinderontvoering.


Hij zei dat vrijdag in reactie op uitlatingen van het Openbaar Ministerie, dat verklaarde Hisham Hafez te zullen aanhouden als hij in Nederland komt. „Als dit waar is, heeft Nederland mij genaaid. Ik heb hier een document in mijn handen waarop zwart-op-wit staat dat ik niet voor kinderontvoering vervolgd zal worden”, aldus Hafez.


Volgens hem zijn er wel duidelijke afspraken gemaakt over de juridische afhandeling van zijn zaak in Nederland. „Ik moet in Nederland nog wel voor de rechter verschijnen, maar mij is beloofd dat ik niet voor kinderontvoering vervolgd zal worden. Nu niet en in de toekomst niet.” Waarom Hafez dan wel voor de rechter moet verschijnen, wil hij niet kwijt. „Ik heb beloofd om alle afspraken geheim te houden, ik wil me daaraan houden.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/55895511/Vader_Sara_en_Ammar:_garanties_zwart-op-wit.html

22-12-2006, 18:30

Citaat door Masil:
Volgens mij niet.
Maar toch kan ik de logica van Nederlanders niet volgen.
De rapper Raymzter heeft Marokkaanse vader en Nederlandse moeder. In de media spraken ze over 'Marokkaanse rapper".

Maar deze kinderen zijn ineens Nederlandse kinderen.

Is toch ook een Nederlander?

22-12-2006, 18:30

Citaat door Hazouz_55:
Vader Sara en Ammar: garanties zwart-op-wit
DAMASCUS - De vader van Sara en Ammar zegt keiharde garanties te hebben gekregen dat hij in Nederland niet vervolgd zal worden wegens kinderontvoering.


Hij zei dat vrijdag in reactie op uitlatingen van het Openbaar Ministerie, dat verklaarde Hisham Hafez te zullen aanhouden als hij in Nederland komt. „Als dit waar is, heeft Nederland mij genaaid. Ik heb hier een document in mijn handen waarop zwart-op-wit staat dat ik niet voor kinderontvoering vervolgd zal worden”, aldus Hafez.


Volgens hem zijn er wel duidelijke afspraken gemaakt over de juridische afhandeling van zijn zaak in Nederland. „Ik moet in Nederland nog wel voor de rechter verschijnen, maar mij is beloofd dat ik niet voor kinderontvoering vervolgd zal worden. Nu niet en in de toekomst niet.” Waarom Hafez dan wel voor de rechter moet verschijnen, wil hij niet kwijt. „Ik heb beloofd om alle afspraken geheim te houden, ik wil me daaraan houden.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/55895511/Vader_Sara_en_Ammar:_garanties_zwart-op-wit.html


je mag toch liegen voor de goede zaak binnen de islam ?

liegen tegen een kidnapper lijkt me niet verkeerd

22-12-2006, 18:32
Ik ben in ieder geval blij voor deze kids en hun moeder.
Fijne kerst toegewenst.
Iedereen.

22-12-2006, 18:34



Citaat door Masil:
Geef een antwoord op mijn vraag. Ik ben niet degene die bepaald wie een Nederlander is en wie niet. Ik ben zelf een buitenlander.


Doe even normaal, jij bent net zoveel mens als ik. Waarschijnlijk kan ik zelfs nog jalours op jou kleurtje zijn, sommige doen zo hun best in de zomer. Maar ik kan er niets aan veranderen dat je genoemd wordt naar het land waar je geboren bent. Of iemand zich ook zo voelt is iets anders, die kinderen zijn en voelen zich kennelijk Nederlander..

Ik zou anders niet weten waarom dat ze zo een moeiijke tijd doorstaan om terug te komen waar hun hart kennelijk al de tijd is geweest

22-12-2006, 18:36

Citaat door Kloosjak:
Ik ben in ieder geval blij voor deze kids en hun moeder.
Fijne kerst toegewenst.
Iedereen.



Geloof jij in Jezus Christus van Nazareth ?

22-12-2006, 18:37

Citaat door Hazouz_55:
Vader Sara en Ammar: garanties zwart-op-wit
DAMASCUS - De vader van Sara en Ammar zegt keiharde garanties te hebben gekregen dat hij in Nederland niet vervolgd zal worden wegens kinderontvoering.


Hij zei dat vrijdag in reactie op uitlatingen van het Openbaar Ministerie, dat verklaarde Hisham Hafez te zullen aanhouden als hij in Nederland komt. „Als dit waar is, heeft Nederland mij genaaid. Ik heb hier een document in mijn handen waarop zwart-op-wit staat dat ik niet voor kinderontvoering vervolgd zal worden”, aldus Hafez.


Volgens hem zijn er wel duidelijke afspraken gemaakt over de juridische afhandeling van zijn zaak in Nederland. „Ik moet in Nederland nog wel voor de rechter verschijnen, maar mij is beloofd dat ik niet voor kinderontvoering vervolgd zal worden. Nu niet en in de toekomst niet.” Waarom Hafez dan wel voor de rechter moet verschijnen, wil hij niet kwijt. „Ik heb beloofd om alle afspraken geheim te houden, ik wil me daaraan houden.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/55895511/Vader_Sara_en_Ammar:_garanties_zwart-op-wit.html
Ach soes, waarschijnlijk heeft hij dan wel meer op zijn kerfstok, een broeder van jou zeker

Pagina's : [1] 2