Bekijk volle/desktop versie : Hoe een hechte familie verscheurd werd



21-12-2006, 22:23
dit verhaal gaat over een familie dat in 1 klap verscheurd werd... het is waargebeurd bij mijzelf



Ik hoorde keihard gebonk op de voordeur, youssef mijn broer kwam binnen stormen in mijn kamer ik wist al hoelaat het was. "Zakia doe raam open snel en bel ayoub mijn vriend als ze weg zijn oke" Ik liep naar beneden en deed de deur open. "Goedemorgen, wij zijn op zoek naar Youssef El B..." "Ik weet niet waar hij is wat moeten jullie van m?" "Hij word gezocht wegens verdenking van diefstal" " jullie ook altijd met jullie verdenkingen jullie willen zeker nu weer ook weer eens de boel gaan inspecteren thuis, alsof jullie het niet kennen..." Ik liet ze naar binnen en het begon weer, de laatste tijd werd er zo vaak ingevallen bij ons maar ja wat wil je met 6 broers in huis. Ik hoorde mijn vader al boven tegen hun tekeer gaan "Joelie gewoon rasiest iek altaid werk ik allesh bietal voor mai kiendere joelie altijd youssef youssef, youssef main shoon ish goeie jonge hai nieks doen hij altijd miet mij moeskee" Ik begon te lachen in mezelf we zaten met ze alle beneden in de huiskamer te wachten totdat ze naar beneden kwamen. "Kunnen jullie ons vertellen waar Meneer El B.. zich nu bevind, want zijn bed is warm dus hij was thuis vandaag" ik werd geirriteerd "Wat thuis hij was helemaal niet thuis mijn ouders hadden ruzie dus mijn vader sliep daar" " Nou als hij thuis komt willen jullie dan even vragen of hij zich komt melden op het bureau" Mijn vader liet ze uit en ik hoorde mijn moeder al allemaal gereedschap tevoorschijn halen om hem straks in elkaar te slaan. Iedereen ging weer heel droog naar boven en terug slapen alsof er niks aan de hand was.

21-12-2006, 23:11


Ik ging ook terug naar mijn bed. Ik lag in mijn bed te woelen kon niet slapen, ik hoorde mijn ouders in de kamer ernaast praten. " Ik vind dat je nu echt naar een arts moet gaan, het heeft lang genoeg geduurd"zei me moeder tegen mijn vader, me vader mompelde wat en ging toen naar de douch om rodo te doen. Ik zocht er niks achter en viel uiteindelijk in slaap. De dagen verliepen zoals gewoonlijk, school en dan treinen pakken samen met vriendinnen chille thuis komen ruzie met broertjes maken, broers irriteren soms evenlangs mijn zus gaan en slapen. Tot op een dag ik herriner mij hem alsof het gisteren was het was 8 April, mijn moeder kwam mij wakker maken. "zakia meld je ziek op school, je moet even met je vader naar de dokter Ali is naar werk en Mohamed is niet thuis gekomen vandaag youssef die is nutteloos en de rest is naar school." "Neee yemma ik heb vamndaag toets bel maar Salima op" Ik had echt geen zin om te gaan we hadden net vandaag afgesproken samen met vette chikos die veel doekoes hadde... " armosiba wat salima jij gaat met je vader mee en daarmee uit" Typisch mijn moeder als zei iets in dr hoofd had dan kon zelfs Hitler komen met zn hele SS toch veranderd ze niet. Ik stond op en ging snel douchen, ik liep naar me kamer keek naar me kast. Ik pakte gewoon een spijkerbroek en truitje en deed en korte jasje aan deed me haren snel in een hoge knot en natuurlijk oorbellen. Ik belde me vreindin op... " Eyy seloua luister dan ik moet even met mijn vader naar de dokter dus et gaat iets langer duren, wacht op mij okee" " Ja is goed wat is er met je vader dan?" " Weet ik neit hij zou shen uitslag krijgen ofzo iets maar rmouhim ik ga je belle als ik klaar ben" " Okee doeiii" Ik liep naar beneden mijn vader zat in de auto te wachten, ik stapte in en hij reed weg. Hij reed weg maar hij ging niet richting het dokterspraktijk, " Beba waar ga je, de dokter is daar hoor" " We gaan naar ziekenhuis niet dokter" ik kreeg gelijk een misselijk gevoel in mijn buik. " Waarom ziekenhuis wat is er ben je dan zo ziek beba?" " Ik weet niet jedji ik krijg vandaag uitslag"

21-12-2006, 23:27
goed verhaal ga door

22-12-2006, 22:40
We liepen naar binnen en melde ons bij de receptie. Toen we werden geroepen gingen we naar een kamertje. De dokter kwam binnen, zijn gezicht sprak boekdelen en ik kreeg een benauwd gevoel.. " Meneer El B... hoe voelt u zich nu?" " Ja dokter iek beetjhe shiek maar verder ish wel goed." " Ja nou laat ik maar meteen beginnen, want het ziet er niet echt best uit!" " Wat is er met mijn vader dan dokter?" " Nou je vader gaf aan dat hij de laatste tijd veel buikklachten heeft vooral zn darmen en maag, nou na vele onderzoeken bleek dat hij daar een aantal agressieve cellen heeft, we weten nog niet zeker hoe ver het is maar we moeten wel gelijk beginnen met de behandelingen" " Ehhh agressieve cellen?! Je bedoeldt..." " Ja het spijt me om het te zeggen maar je vader heeft kanker.." Ik keek naar mijn vader en zag dat hij binnen 1 sec super bleek werd, ik probeerde me groot te houden naast mijn vader... " Oh kanker... is het erg? gaat hij nu dood ofzo?" " Dat weten we nog niet zeker daarom wil ik jou vader gelijk meenemen om een onderzoek te doen kijken of het uitgezaait is, maar ik moet je wel eerlijk zeggen je vader heeft echt telang gewacht" We liepen achter de dokter aan en ze begonnen met de onderzoeken. Toen we klaar waren liepen we terug naar de auto. Mijn vader ging zitten, hij was gewoon in Shok. Opeens begon hij te huilen, ik kreeg het ook moeilijk maar hield me sterk ik heb hem nog nooit zien huilen. " Ewa zakia, wat moet ik nu doen... Stel je voor ik ga dood, moet ik jullie achterlaten.." " Beba zo moet je niet praten, de dokters maken je heus wel beter dit is Hollanda geen magrib haha geen enge dokter mostafa uit nador." Hij begon te lachen... " Wat er ook gebeurd, ik hoop in iedergeval dat ik het inshaAllah haal en nog sterk ben tot ik aanstaande Hadj naar Mekka kan gaan voordat ik overlijd. Je moet het in iedergeval nog niet vertellen thuis tot we alles zeker weten

22-12-2006, 22:44


Leuk Verhaal Ga Verder

22-12-2006, 23:46
Thuis aangekomen ging ik me aankleden en weer naar buiten, ik had zo een kxtgevoel... Ik belde me vriendin op " Fakkaa sal waar ben je?" " Ik ben hier gewoon waar ben jij" " Onderweg naar jou, lessen zijn toch afgelopen?" " Ja kom naar kruiskade ik zie je daar" Ik zuchte en liep door, ik was echt blij met mijn vriendin. Ookal deden we slechte dingen, zoals uitgaan met jongens afspreken en dat soort dingen. We stimuleerde elkaar altijd om niet verder te gaan dan kusjes en nooit te gaan roken drinken of wat danook, en ook met school we zitten bij mekaar in de klas 4 HAVO en op school waren we 2 gekke bij mekaar maar zodra we in de klas zaten waren we bloed serieus en we miste ook weinig tot bijna geen uren. Mijn vader kwam weer in me gedachte, ik voelde de tranen prikken achter me ogen ik zag steeds voor me hoe hij huilde. Wat moet ik doen zonder hem, hij is de enige die me aandacht geeft en met wei ik kan lachen, mijn moeder ook wel maar die is te druk met haar zogenaamde lieve zoons. ME broers daar had ik slecht contact mee, ze ware weinig thuis Ik sprak ze amper alleen Youssef af en toe als ik iets voor m moest doen of als hij zn hart wou luchten. Verder met mijn broertjes kon ik het goed vinden, hun hielpen mij en ik hielp hun altijd en mijn zus sprak ik af en toe die is getrouwd en veelste druk met haar eigen leven. Ik werd ruw verstoord door Seloua... " Ewa fakka met jou ik roep joou heletijd je reageert niet niks wat zet je me voor aap hier" " Hou je bek joh ewa schatje hoe gaat het" We groete mekaar met 4 kusjes en een dikke knuffel, maar het werd me teveel en ik begon te huilen.. " Eyy wat doe je? wat is er aan de hand iets met je vader meh?" "Ja, hij is heel erg ziek en gaat misschien wel dood" "wayemaaaaaa metekared? wesh praat je nou serieus of wat? wat heeft hij dan" " hij heeft darmkanker, en ze weten niet eens of het uitgezaait is of niet rmouhim die dokter zei zo dat hij veel te lang gewacht maar dat hij nu nog niks kon zeggen. "wayemmaa echt erg, kom hoor we gaan naar mijn huis" We liepen naar haar huis en bleven daar de heledag, seloua begreep precies wat ik nu meemaakte, haar moeder was ook enkele jaren geleden overleden. Nu woont ze samen met haar vader en stiefmoeder ze heeft 3 broers en 3 zussen die allemaal getrouwd zijn en huis uit. We zaten te praten opeens hoorde we geklop, het was seloua dr vader. "Zakia je broer is hier hij komt je ophalen, ik heb gezegd dat jullie de heletijd hier waren want hij was een beetje boos." "Oke shoukran azizi, sel kom zo online oke ik ga je spreken" Ik liep naar beneden en stapte in.. " Snotaap moet je weer je auto showen we wonen gewoon om de hoek hoor, en seloua is echt niet geinteresseerd in jou dat heb ik je toch al vaker verteld.." " Jij moet niet zomaar weg blijven, beba maaktte zich zoo erg zorgen.. Ik weet niet wat je geflikt hebt dat hij zo doet maar asl ik erachter kom maak ik je af.. En wie noem je hier snotaap a baby, ik heb je opgevoed." " Ja daarom ben ik zo geworden, had je niet moeten doen, hee geef geld hoor ik ben platta en heb een vette jas gezien die ik wil hebben." " Ga maar krantewijkje lopen ofzo" " hahaha grapjas.." Hij gaf me geld en zette mij thuis af ik liep naar binnen en verklaarde me ouders waar ik de heledag was, ik liep naar boven jaagde mijn broertjes weg van de PC en ging erachter

23-12-2006, 00:28
ewwaaa nieuwe fan!! wara blijft vervolgje..
toi toi,, gaat goeeed met je verhaal!!
kusieesoooo vn fann

23-12-2006, 18:47
dankjewel dat jullie het lezen, ik zal nu verder gaan met een vervolgje

23-12-2006, 18:55
Een paar dagen later gingen ik en mijn vader terug naar het ziekenhuis, we zouden vandaag de definitieve uitslag krijgen. We liepen naar binnen en werden gelijk geroepen door de dokter. " Goedemiddag, ik zal gelijk beginnen... Het ziet er voorlopig goed uit! maar de cellen vermenigvuldigen snel. Dus ik zou zeggen ik wil gelijk een afspraak maken voor een operatie en na de operatie gaan krijgt u ook een Chemokuur. Ik legde mijn vader precies uit wat hij bedoelde, het boeide mijn vader niet echt hij wou alleen weten of hij dood ging en zo ja hoe lang het ongeveer ghaat duren of hij het haalt tot de volgende Hadj. " Ehmm dokter, mijn vader vraagt of hij dood gaat" Toen kon ik mezelf niet meer groot houden de tranen vloeide over mijn wangen. Mijn vader trooste mij en zei dat het elmekteb was en dat ik me groot moest houden. De dokter vertelde mij dat het nu goed eruit ziet, maar dat hij pas tijdens de operatie 100% zeker weet of het echt is uitgezaait , we kregen gelijk een afspraak voor volgende week maandag. Thuis aangekomen besloten mijn vader en ik om het te vertellen, ik belde mijn broers en zus dat ze met spoed thuis moesten komen. Toen we allemaal bij elkaar waren moest het gebeuren, mijn vader vroeg mij of ik het wou vertellen dus ik begon. " Jullie weten dat beba een aantal keren naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken enzo.." mo: " Ja wat is er aan de hand is het erg meh?" Ik kreeg een beetje tranen in mijn ogen. youssef: " Ewa zakia wesh zit je grappe te maken ik sloop je kankekop he" "Tezz was het maar een grap, beba heeft darmkanker hij word volgende week geopereerd en krijgt gelijk daarna een Chemokuur. De dokter vertelde dat het een zeer agressieve vorm van kanker is dus ze moeten gelijk snel beginnen met behandelingen, maar voorlopig ziet het er nog goed uit dus... ali" wat goed uit hoe kan kanker er goed uit zien wesh gaat beba nu dood ofzo wat is dit" Iedereen begon door elkaar te praten mijn zus viel zelfs flauw kortom een hele arwiena.

30-12-2006, 21:38
De weken vlogen voorbij, we begonnen te wennen aan het feit dat mijn vader ziek was. Ik had ook mijn oude losse leven weer opgepakt. Het ging wat beter met hem en het zag er naar uit dat hij zeker zijn Hadj kon halen. WE gingen in de zomer naar Marokko en het werd een vette zomer. Ik had een tijdje contact met een vriend van mijn broer hij heette mohamed. Ik ging vaak met hem afspreken niemand wist er vanaf.. Behalve seloua mjn vriendin. Ze had ook contact met mijn broer mohamed ookal wou ze het niet toegeven ik had haar smsjes gelezen in ze telefoon. Ik was echt kwaad dat ze me nite vertrouwde maar daar zou ze wel haar eigen redenen voor hebben.. Ik zat in de woonkamer te msnen, mijn vader lag op de bank te slapen mijn broertjes zaten te playstationen en mijn moeder was aan het bellen met mijn zus, tot opeens mijn broer thuis kwam wat heel raar was want doordeweeks was hij altijd in masatricht waar hij woonde... Mo" Yemma beba, ik heb goed nieuws... Ik ga trouwen!!" Me moeder hing gelijk op "wat zeg jij trouwen ik weet nergens vanaf" mo" Ja daarom zeg ik het nu, het heeft me al zoveel moeite gekost om het te vertelle.. maar ik heb de meid uit mijn dromen gevonden en met haar wil ik trouwen... En zo snel mogelijk.. Hij keek in de richting van mijn vader. " Wie wil nou met jou trouwen a aap lelijkerd denk je dat je mooi bent ofzo, het zijn allemaal GOLDDIGGGGERSSSS..." Ma" Leehh waarom praat je zo mijn zoon is mooi jijbent lelijk a heks, maar verteld ami inou wie is deze meisje kennen we haar?" mo" Ja heel goed zelfs, Seloua Ben ...." Zakia" wat zeg jij, wat seloua donder op man wat ga je trouwen met haar..." Ze was mijn beste vriendin en ik gunde haar alles maar trouwen met mijn broer kon gewoon niet, ten eerst ze heeft alles verborgen gehouden en ten tweeds die chick is niet te vertrouwn ik heb teveel meegemaakt met haar om haar als een schoonzus te zien. mo"lekkere vriendin ben jij, je kan zegge wat je wil ik trouw met haar.. " ma" Weetje het zeker