Bekijk volle/desktop versie : Geen verlangen naar kinderen



Pagina's : [1] 2 3

20-12-2006, 23:52
Assalam aleikum,

Ik merk dat alle vrouwen naar kinderen verlangen en zonder problemen op hun 20ste, 23ste ongeveer zwanger zijn en een kind baren!! Ik snap dat niet. Denkt niemand na over de pijn, de zorgen? Ik heb helemaal geen verlangen om kinderen te krijgen! . Ik heb dat nooit gehad en ben nu 20 en heb het nog steeds niet!! Ik ben nog niet getrouwd overigens, wil dat wel, maar ben nu al bang om dan kinderen te krijgen. Veel vrouwen praten over hoe bang ze zijn voor de huwelijksnacht, terwijl ze zo relaxt doen over een zwangerschap!!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Doet zo'n bevalling niet hartstikke veel pijn??? Ik ben daar echt heeeel bang voor.. en hou ook niet van kinderen.. ik vind ze eigenlijk vooral irritant.. bijv. zo'n programma als 'praatjesmakers' .. . dat vinden heelv eel mensen leuk.. ik vind dat echt super super irritant .. ik kan daar echt niet naar kijken , want erger me dood .. die kids weten dat ze grappig zijn en kicken al op aandacht.. of wat van die kinderen die zo super verlegen zijN?? En hun moeders voor schut zetten?? Ook moet ik er niet aan denken dat er mensen aan je vagina gaan zitten en bij zo'n bevalling .. schaam je je dan niet dood??

Waarom wil iedereen toch kinderen???? En waarom heb ik dat verlangen niet?? Hebben meer vrouwen dit verlangen niet?

20-12-2006, 23:55


Ik denk dat er wel meer zijn die geen verlangen hebben naar kinderen maar ik denk dan wel met andere beweegredenen.... Jij doet het overkomen als 1 grote horrorfilm. Ik heb een bevalling meegemaakt en een pretje is het niet maar zeker geen drama zoals jij het neerzet.

20-12-2006, 23:56
Ben je moslima? Zo jah dan heb je het antwoord al.. waarom men kinderen wilt/krijgt...
Moge ALlaah de moslimummaah groter maken!

20-12-2006, 23:57

Citaat door Rair&:
Nou laten we eerst maar trouwen..Dan kan je pas oordelen over wel of geen kinderen krijgen...Ik dacht helemaal niet aan kinderen toen ik nog niet getrouwd was...Pas toen ik trouwde werd het verlangen naar een kind heel sterk..Ik ben 22 en verwacht binnen kort mijn 2de kind...Dat is het mooiste wat er is..Kinderen hebben

ik kan me een leven zonder kinderen niet meer voorstellen!
heerlijk zijn kids alhaamdulilaah!!
echt een ni3ma van ALAAH!

21-12-2006, 00:11


Assalam aleikum,

Bedankt voor de reacties. Ik vind alleen dat jullie een beetje vervelend reageren. Ik zit hier zelf heel erg mee, ik WOU dat ik dat verlangen had. Ik zou ook niet zeggen 'ik wil geen kinderen, ik gebruik altijd de pil' , want ik ben moslima en ik vroeg ook niet WAAROM het goed is om kinderen te krijgen. Ik vroeg; waarom heb ik dat verlangen niet? .

Ik zeg dat het me heel erg pijn lijkt doen. Als je zo'n bevalling ziet op tv lijkt het idd wel een horrorfilm, maar ik heb het niet afgeschilderd als een horrorfilm. De vrouwen die zo sneu doen over een ontmaagding, dat zijn pas de drama-queens . Maar goed, maakt nie tuit, alleen ik had gehoopt dat jullie me serieus zouden nemen. Waren jullie dan niet bang voor de pijn? Of doet het gewoon geen pijn ofzo? Waarom schreeuwen ze dan altijd zo? En waarom hoor ik dan altijd dat ze tijdens de bevalling zoiets zeiden als 'ik kan nie tmeer' .. 'dit doe ik nooit weer' ...

@Rair & lovely; ja misschien komt het idd nog. Dank je voor je reactie. Alleen jij DACHT er nooit aan, terwijl ik er wel aan denk en er eigenlijk al een afkeer van heb. Ik wil dat echt niet, maar ja ..... zo voelt het gewoon..

21-12-2006, 00:14

Citaat door bladibladibla:
Assalam aleikum,

Bedankt voor de reacties. Ik vind alleen dat jullie een beetje vervelend reageren. Ik zit hier zelf heel erg mee, ik WOU dat ik dat verlangen had. Ik zou ook niet zeggen 'ik wil geen kinderen, ik gebruik altijd de pil' , want ik ben moslima en ik vroeg ook niet WAAROM het goed is om kinderen te krijgen. Ik vroeg; waarom heb ik dat verlangen niet? .

Ik zeg dat het me heel erg pijn lijkt doen. Als je zo'n bevalling ziet op tv lijkt het idd wel een horrorfilm, maar ik heb het niet afgeschilderd als een horrorfilm. De vrouwen die zo sneu doen over een ontmaagding, dat zijn pas de drama-queens . Maar goed, maakt nie tuit, alleen ik had gehoopt dat jullie me serieus zouden nemen. Waren jullie dan niet bang voor de pijn? Of doet het gewoon geen pijn ofzo? Waarom schreeuwen ze dan altijd zo? En waarom hoor ik dan altijd dat ze tijdens de bevalling zoiets zeiden als 'ik kan nie tmeer' .. 'dit doe ik nooit weer' ...

@Rair & lovely; ja misschien komt het idd nog. Dank je voor je reactie. Alleen jij DACHT er nooit aan, terwijl ik er wel aan denk en er eigenlijk al een afkeer van heb. Ik wil dat echt niet, maar ja ..... zo voelt het gewoon..

Meid als je een klap in je gezicht krijgt huil en schreeuw en schrik je toch ook?
iwa bevalling is the same na paar sec benje alles vergeten!
de dames die gillen dat zit gewoon tussen de oren nergens voor nodig!

21-12-2006, 00:22

Citaat door bladibladibla:
Assalam aleikum,

Ik merk dat alle vrouwen naar kinderen verlangen en zonder problemen op hun 20ste, 23ste ongeveer zwanger zijn en een kind baren!! Ik snap dat niet. Denkt niemand na over de pijn, de zorgen? Ik heb helemaal geen verlangen om kinderen te krijgen! . Ik heb dat nooit gehad en ben nu 20 en heb het nog steeds niet!! Ik ben nog niet getrouwd overigens, wil dat wel, maar ben nu al bang om dan kinderen te krijgen. Veel vrouwen praten over hoe bang ze zijn voor de huwelijksnacht, terwijl ze zo relaxt doen over een zwangerschap!!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Doet zo'n bevalling niet hartstikke veel pijn??? Ik ben daar echt heeeel bang voor.. en hou ook niet van kinderen.. ik vind ze eigenlijk vooral irritant.. bijv. zo'n programma als 'praatjesmakers' .. . dat vinden heelv eel mensen leuk.. ik vind dat echt super super irritant .. ik kan daar echt niet naar kijken , want erger me dood .. die kids weten dat ze grappig zijn en kicken al op aandacht.. of wat van die kinderen die zo super verlegen zijN?? En hun moeders voor schut zetten?? Ook moet ik er niet aan denken dat er mensen aan je vagina gaan zitten en bij zo'n bevalling .. schaam je je dan niet dood??

Waarom wil iedereen toch kinderen???? En waarom heb ik dat verlangen niet?? Hebben meer vrouwen dit verlangen niet?


Waarom ben je bang? Ik heb de pijn gevoeld. Maar ben de pijn alweer vergeten. Ik wil over een paar jaar wel een tweede. Ik was niet bang om te bevallen. Ik kende de pijn niet dus vandaar.

En voor wat schamen? Het is iets natuurlijks.

Misschien ben je gewoon nog niet toe aan kinderen. En als je daar geen beho efte aan hebt dan kan dat toch? Je bent echt niet vreemd omdat de meeste vrouwen wel kinderen willen en jij niet.

Groet,

Malika

21-12-2006, 00:25

Citaat door OemAbdoellah:
Meid als je een klap in je gezicht krijgt huil en schreeuw en schrik je toch ook?
iwa bevalling is the samena paar sec benje alles vergeten!

de dames die gillen dat zit gewoon tussen de oren nergens voor nodig!



is dat zo ?
overdrijven is ook een vak

wat een vergelijking

21-12-2006, 00:27
ja inshaAllah zal het wel komen als ik getrouwd ben. Ik heb niet zo'n schrik om te trouwen ..

@OemAbdoellah ; nee ik huil en schreeuw niet na een klap in mn gezicht. Laten we wel even eerlijk wezen ; een klap in je gezicht is gewoon niet te vergelijken met een bevalling. Dat geloof ikg ewoon simpelweg niet. Bovendien moeten we dit ook niet maar onder de tafel schuiven. Er zijn vrouwen bekend die echt trauma's hebben van hun bevalling en het NIET meteen vergeten zodra ze het kind in de armen hebben.

Anyway, ik vertrouw op Allah (SWT) en Hij weet wat goed voor mij is, dus ik zal nooit voorkomen dat ik zwanger raak, maar ik ben wel bang voor hoe ik mij dan zou voelen.. ik denk echt heel bang voor 9 maanden lang :S .. Maar ja ik zie het wel.. wou alleen even weten waarom er dan hier zoveel wel zo moeilijk doen over een ontmaagding, maar ik jullie nooit hoor over angst voor bevalling!!!

21-12-2006, 00:27

Citaat door YASMINA8:
is dat zo ?
overdrijven is ook een vak

wat een vergelijking

iwa et is middernacht.. ff een simpele vergelijking

21-12-2006, 00:27
Stom programma.. zó mee eens!

Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer geirriteerd raak door die kleintjes. Echt haast geen geduld meer voor ze : (.

21-12-2006, 00:36

Citaat door bladibladibla:
ja inshaAllah zal het wel komen als ik getrouwd ben. Ik heb niet zo'n schrik om te trouwen ..

@OemAbdoellah ; nee ik huil en schreeuw niet na een klap in mn gezicht. Laten we wel even eerlijk wezen ; een klap in je gezicht is gewoon niet te vergelijken met een bevalling. Dat geloof ikg ewoon simpelweg niet. Bovendien moeten we dit ook niet maar onder de tafel schuiven. Er zijn vrouwen bekend die echt trauma's hebben van hun bevalling en het NIET meteen vergeten zodra ze het kind in de armen hebben.

Anyway, ik vertrouw op Allah (SWT) en Hij weet wat goed voor mij is, dus ik zal nooit voorkomen dat ik zwanger raak, maar ik ben wel bang voor hoe ik mij dan zou voelen.. ik denk echt heel bang voor 9 maanden lang :S .. Maar ja ik zie het wel.. wou alleen even weten waarom er dan hier zoveel wel zo moeilijk doen over een ontmaagding, maar ik jullie nooit hoor over angst voor bevalling!!!



Meid je hebt gelijk, niet iedere zwangerschap is het zelfde en ook niet iedere bevalling is het zelfde.
En angst en pijn heeft iedereen dat is normaal , maar alhamdoellah allah swt geeft ons sabr om dat aan te kunnen .
en 9 maanden is zeker voltehouden al zijn de laatste weken wel wat zwaar qua slapen,zitten,lopen,eten etc etc
maar vergeet niet dat die pijn ook veel zondes veegt,en buiten dat alles je krijgt daar iets wonderbaarlijks voor terug een geschenk van allah swt waardoor de pijn te dragen is.

ik ka maar dr niet meer verder op in anders durf jij helemaal niet meer te trouwen

21-12-2006, 00:39



Citaat door OemAbdoellah:
iwa et is middernacht.. ff een simpele vergelijking



bij ons werd deze vergelijking gebruikt : probeer een sinaasappel door je neusgat heen te duwen

klinkt die niet meer geloofwaardiger

21-12-2006, 00:41
Zwangerschap lijkt mij prachtig...

Bevalling lijkt mij zwaar..

Maar je eigen kinderen lijkt mij het allermooiste geschenk wat jij en je partner kunnen krijgen Het heeft zo'n meerwaarde in je leven.

Het kindje in slaap sussen, troosten als het zich heeft bezeerd, zien hoe je partner met de kinderen aan het stoeien en knuffelen is en nog zo veel meer. Het zijn zulke mooie aspecten van het ouderschap.
Het moederschap vind ik echt géweldig!

21-12-2006, 00:46

Citaat door OemAbdoellah:
Meid als je een klap in je gezicht krijgt huil en schreeuw en schrik je toch ook?
iwa bevalling is the same na paar sec benje alles vergeten!
de dames die gillen dat zit gewoon tussen de oren nergens voor nodig!



En dan komen de naweeën om de hoek kijken

Pagina's : [1] 2 3