Bekijk volle/desktop versie : Aantal singles zal alleen maar toenemen



20-12-2006, 18:24
Stelling:
Zolang de onze maatschappij zich blijft ontwikkelen in de richting die zij nu gaat, een consumptiemaatschapp ij, en er geen tegengas komt van een andere stroming zal het aantal singles toenemen.

Toelichting:
Als iets niet perfect is dan ruil je het in. Dat geldt voor de auto, de TV, een bankstel, maar helaas ook voor een relatie. Dus in plaats van te werken aan iets goeds (mogelijk niet perfect, maar waar bestaat perfectie?) gaat men op zoek naar het onbereikbare. Praten, proberen de kinken in de kabel glad te strijken, dat kost wel moeite, waarom zouden we dat doen?

20-12-2006, 18:28


dat vind ik niet. Mensen willen inderdaad vaak perfectie, maar gaan heus niet daarom hun partner voor weggeven, omdat hij niet perfect is.

van een bank die je niet perfect vindt is het wel logisch dat je het inruilt, omdat je verder aan die bank niks kan veranderen, het is zo.

Aan een relatie wel en aan een persoon ook. Daar kan je aan werken en proberen te veranderen, dus dat zal niet zo snel worden 'ingeruild' zoals jij dat zegt.

20-12-2006, 18:32
Zolang Allah swt niemand leidt zullen zij verdorven blijven en het aantal singles afnemen.

Als Allah swt WEL de mensen leidt zullen het aantal singles toenemen.

Laten we op het laatste hopen insha'Allah. Ameen.

20-12-2006, 18:34

Citaat door Sterendemaan:
dat vind ik niet. Mensen willen inderdaad vaak perfectie, maar gaan heus niet daarom hun partner voor weggeven, omdat hij niet perfect is.

van een bank die je niet perfect vindt is het wel logisch dat je het inruilt, omdat je verder aan die bank niks kan veranderen, het is zo.

Aan een relatie wel en aan een persoon ook. Daar kan je aan werken en proberen te veranderen, dus dat zal niet zo snel worden 'ingeruild' zoals jij dat zegt.



Waarom een persoon veranderen? Als je nog iets aan een persoon moet veranderen, dan ben - naar mijn mening - niet met de juiste intentie in de relatie gestapt.

20-12-2006, 18:41


Mensen moeten gewoon kappen met haramrelaties.


En ja ik denk ook dat er later veel meer mensen alleen zijn..er is teveel haat in de wereld.

20-12-2006, 19:04
Er is een tendens aan het ontstaan. Bevalt het ons niet, nemen we toch een ander. Wij denken RECHT te hebben op geluk en als het ons niet bevalt, gaan we. Als de relatie de moeite waard is en er ontstaan kinken in de kabel dan ben je het aan die relatie 'verplicht' om te strijken daar waar nodig.

20-12-2006, 19:12
Als je relatie echt op liefde is gebaseerd dan hoor je elkaar te accepteren hoe je bent. Dan hoef je de ander niet te veranderen. Tips en advies geven om sterker in je schoenen te staan en je imaan te vergroten is altijd goed, maar echt iemand helemaal veranderen? Dat heeft geen nut.

Je begint een relatie met elkaar, omdat je op elkaar bent gevallen en aangetrokken voelt tot zijn of haar karakter/innerlijk. En als je eerst een relatie met iemand begint, en daarna pas iemand wilt veranderen dan ben je naar mijn mening helemaal verkeerd bezig.

Jammer genoeg heeft de topicstarter wel gelijk. Er zijn vele mensen die hun relatie opgeven omdat het niet werkt, omdat diegene niet goed genoeg is, en dan even later weer iemand anders hebben. In plaats van dat ze aan elkaar gaan werken zodat het goed gaat, maken ze er een einde aan en openen hun hart weer voor een ander.

Maar goed, dat het goed werkt moet natuurlijk van beide kanten komen, want als de 1 steeds de ander zit te corrigeren en probeert te veranderen dan kan ik het me zeker voorstellen dat die andere persoon ook geen zin meer heeft in de relatie zelf met die persoon terwijl die heel graag met haar/hem verder zou willen gaan.

En ewa ja hierdoor zullen de singles toch wel weer toenemen.. totdat ze weer een andere vangst hebben.