Bekijk volle/desktop versie : Ik Ben Anti Tegen Huwelijken Die Alleen In De Moskee Worden Voltrokken



Pagina's : [1] 2 3 4

19-12-2006, 11:00
Dit kom ik zovaak tegen de laatste tijd en dan niet volgens de nederlansde wet en de marokkaanse wet trouwen,

alleen in de moskee omdat dat soenna is??
soenna ok maar het is haram om het niet volgens de regelgeving van je leefplaats te doen.

Wat nou als de broeder zijn zuster zat is en hij wil scheiden dan zegt ie 3x talaq talaq talaq en dan is ze gescheiden, en heeft ze geen poot meer om op te staan???? en stel dat ze kinderen krijgen????

wat the hell is dit voor nieuwe statement!!!

wie is het er met mij eens??

19-12-2006, 11:16


Ik ben het met je eens..Juridisch getrouwd dan ben je egt getrouwd zo zie ik het

19-12-2006, 11:18
Ik wil ook trouwen in moskee!! of in marokko

19-12-2006, 11:21

Citaat door Jeroen_1974:
Ik wil ook trouwen in moskee!! of in marokko


trouwen in de moskee en verder niets..???

omdat??

19-12-2006, 11:23



Citaat door hsn:
Ik ben Anti-Jouw-lelijke-kop.

Het is overigens haraam om jou te zijn.

Even voor de duidelijkheid, Huwelijk is alleen geldig als het volgens de Sharia wordt gedaan, anders niet. Als men de Nederlandse wet boven de Sharia plaatst, dan is dit shirk, wa Allahu Alem.

Pis out.


en de marokkaanse wet..
vroeger tijdens de sharia waren er geen Nederlandse of Marokkaanse wetten en nu wel en daar hoor je je naar te gedragen.
hallo wordt een wakker je vrouw heeft dan geen enkel recht.

wat kom je mij beledigen is het te moeilijk voor jouw om als een volwassene te discussieren.. kleuter!!

19-12-2006, 11:26

Citaat door Paris:
en de marokkaanse wet..
vroeger tijdens de sharia waren er geen Nederlandse of Marokkaanse wetten en nu wel en daar hoor je je naar te gedragen.
hallo wordt een wakker je vrouw heeft dan geen enkel recht.

wat kom je mij beledigen is het te moeilijk voor jouw om als een volwassene te discussieren.. kleuter!!



Ik ben het helemaal met je eens

19-12-2006, 11:26

Citaat door hsn:
Ik ben Anti-Jouw-lelijke-kop.

Het is overigens haraam om jou te zijn.

Even voor de duidelijkheid, Huwelijk is alleen geldig als het volgens de Sharia wordt gedaan, anders niet. Als men de Nederlandse wet boven de Sharia plaatst, dan is dit shirk, wa Allahu Alem.

Pis out.


En jij weet echt niet waar je over praat

19-12-2006, 11:27

Citaat door hsn:
Ben jij Moslima als ik mag vragen?

Ik ken geen Nederlandse/Marokkaanse/Chinese/Mongolische wet.

Trouwen doe ik volgens de Sharia, meer heb ik niet nodig.


Prima moet je zelf weten, ik houd je niet tegen leef je eigen leven wil je.

En ja ik ben een moslima en ik trouw volgens de nederlandse en de marokkaanse wet, De moskee geeft mij niets zwart op wit...
Met andere woorden geen voet om op te staan en geen enkele zekerheid.

Dat was eeuwen geleden normaal nu nu niet meer..

19-12-2006, 11:37

Citaat door hsn:
Ik ben Anti-Jouw-lelijke-kop.

Het is overigens haraam om jou te zijn.

Even voor de duidelijkheid, Huwelijk is alleen geldig als het volgens de Sharia wordt gedaan, anders niet. Als men de Nederlandse wet boven de Sharia plaatst, dan is dit shirk, wa Allahu Alem.

Pis out.



19-12-2006, 11:42

Citaat door hsn:
Van de Moskee krijg je ook een papiertje, dus zwart op wit met misschien wat kleuren voor de sier.

Het is alleen zo dat de Nederlandse wet het Islamitische huwelijk (Volgens de sharia) niet erkent, vroeger was dit wel zo. Maar wegens misbruik door de Turken en Marokkanen (4 vrouwen importen voor geld) hebben ze dit verboden nu.

Nog 1 keer, het huwelijk telt niet als men alleen volgens de Nederlandse wet trouwt, ik weet niet hoe de Marokkaanse in elkaar zit. Maar het huwelijk is alleen geldig als men trouwt volgens de Islamitische wet, dus de sharia. Doet men dit niet, dan pleegt men zina al die tijd met elkaar.

Bewijs: http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/HetnietgeloveninatTaaghoet.htm
Nr 5:Wie oordeelt met wetten die niet van Allah afkomstig zijn.


Wil je hier in Nederland volgens de Marokkaanse wet trouwen moet je toch eerst trouwen voor de Nederlandse wet dit hebben de twee samen afgesproken om zo samen belastingfraude en andere dingen te voorkomen.

Of je moet alleen in Marokko trouwen volgens de Marokkaanse wet,
maar hoe dan ook is het niet geldig om volgens de Islamitische wet te trouwen volgens de wetgeving van de samenleving waarin wij leven.

dag HSN

19-12-2006, 12:01
en nog iets HSN de meeste geleerden zijn het ermee eens dat men ook bij de wet getrouwd dient te zijn vooralleer men samen woont!

19-12-2006, 12:23
No way dat ik alleen trouw via de Islamitische wet.

19-12-2006, 12:30



Citaat door Liefstelid:
No way dat ik alleen trouw via de Islamitische wet.

same here en mijn ouders zullen dat ook never nooit accepteren!

19-12-2006, 12:36

Citaat door Paris:
same here en mijn ouders zullen dat ook never nooit accepteren!




Inderdaad. Al heeft bijna iedereen in de familie een baard en volgt de souna maar ze laten me echt niet alleen via de islamitische wet trouwen.

19-12-2006, 13:21
hee, deze topic ook al hier?

Pagina's : [1] 2 3 4