Bekijk volle/desktop versie : help, gestoofde maaltijd



18-12-2006, 14:45
selaam wa3lejkoem zusters


ik heb een vraagje ik wil namelijk heel graag een gestoofde maaltijd maken alleen weet niet hoe.

kan iemand me precies uitleggen hoe ik dat moet doen.

een gestoofde maaltijd bedoel ik in de coescoes pan dat je aardappeltjes wortels en vlees klaar maken.


ik hoop snel van jullie te horen

met fotos zou helemaal mooi zijn.

beslema en bedankt alvast

18-12-2006, 16:30


wat ik altijd doe is het vlees marineren met de kruiden die je hebt. fingesneden kezbor erbij en olie. dit doe je dan ook met de groenten( aardapels, wortel, paprika) ligt eraan wat je lekker vindt. eerst doe ik folie over de pan en dan het deksel erop en dan laten stomen. je kan eventuuel saus apart in pannetje maken

18-12-2006, 16:53
hier een link waar je kan zien hoe je vlees moet kruiden en in de stoompan laten stofen
dan kan je allerlij groenten erop stoven maar doe elke groente apart in een stuk alufolie en leg deze op de vlees en de pan bedekken zodat de stoom binnen blijft
zo kan je elke keer dat een groente gaar is die eruit halen zonder moeite

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=8200648&postcount=1315


je kan ook kip in stukken en gekruid stomen dat is ook lekker

21-12-2006, 02:23
selaam wa3lejoem zusters


oke over het vlees is me duidelijk maar hoe zit het met de groeten en de aardappelen hoe krijg ik di eop smaak hoe moet ik die kruiden of zo.

en ik hem nooit gestoofd kan ik precieze uitleg.

dus ik moet water onder in de pan doen en boven het eten en er tussen een plastick zak langs de randen zodat de stoom in de pan blijft als ik het goed hem.

aub ik wil het straks maken wie kan me precies en zo veel mogelijk vertellen.



ik ben je zeer dankbaar.

beslema

21-12-2006, 08:15


je kan aardappelen,worteltjes, princessebonen en brocolie samen stoven, snijd er een uitje boven heel fijn en beetje qousbar en doe en brokkel een bouilon blokje erboven op. is echt lekker zo doe ik het tenminste