Bekijk volle/desktop versie : Racisme*spuit he weg*(verhalenbundel)



17-12-2006, 15:44
[B][B][B][B]heey allemaal
mijn verhaal voor kinderen is pas geleden in een verhalenbundel gekomen het verhaal gaat over racisme..het is mischien voor kidnerne van groep 8 ofsoow maar ik dacht misgien is het ook wel leuk als ik het hier neer zet. jullie hebben een voordeel het zit in een boek..en boeken moet je kopen..maar mijn verhaal zit in dat boek dus heb ik het boek al..maar ik hoef dus geen vervolgjes te typen want het staat in een WORDbestand Je weet tog mode maar jah laat me weten of ik een stukje moet plaatsen..het is trouwens niet zoo lang.
XxX[/B][/B][/B][/B]

17-12-2006, 15:51


He, jij daar vieze Marokkaan!
Mohammed kijk achter zich. Daar staan Dirk en zijn vrienden.
Mohammed kijkt angstig naar Dirk.
Jij Marokko terug, jij Nederland vies maken, zegt Dirk met een raar accent tegen Mohammed om hem te pesten. Er zijn al een paar kinderen rond Mohammed en Dirk komen staan.

Ik..ik...ben in…Nederland….ge-geboren, zegt Mohammed stotterend.
Kijk, baby Mohammed probeert Nederlands te praten, roept Dirk hard over het schoolplein heen. Er zijn een paar kinderen die mee lachen, maar er is helemaal niemand die Mohammed te hulp schiet.

Zullen we je eens naar je eigen land slaan, zegt Dirk dreigend. Zijn vrienden lachen. Voordat Mohammed antwoord kan geven gaat de bel. Mohammed duwt snel een paar kinderen weg en rent de school in. Net voor de klas botst hij tegen meester Hans op.
Hallo, Mohammed, wat een haast zeg, zegt meester Hans lachend. Er is toch hoop ik niks? Nee, nee , zegt Mohammed snel. Want hij wil niet dat meester Hans dit weet.
Daarna gaat Mohammed snel op zijn plaats zitten. Even later komen ook de andere kinderen de klas binnen strompelen.

Zitten, zegt meester hand. Als iedereen eindelijk zit, zegt meester Hans: we beginnen vandaag met geschiedenis over de Tweede Wereldoorlog en over een paar extra onderwerpen. Een paar kinderen zuchten en mopperen, maar daarna is het stil, dat je zelfs een speld kunt horen als je die laat vallen. Ongeveer vijftig jaar geleden heeft Nederland, gastarbeiders gevraagd om hier in Nederland te komen werken, zegt meester Hans. Nou van mij mogen ze terug naar hun eigen land, zegt Dirk. Houd je opmerkingen voor je, zegt meester Hand boos tegen Dirk. De klas is doodstil nog nooit is meester Hans zo tekeer gegaan.

Buitenlanders zijn criminelen, zegt Dirk met een piepend stemmetje. Niet alle buitenlanders doen slechte dingen, ik zal jullie een voorbeeld geven, zegt meester Hans. Als er één rottende appel in de fruitschaal ligt, dan betekend dat niet dat alle appels in de schaal rotten, zegt meester Hans.

17-12-2006, 15:53
Pff...gaan we mijn prachtige verhaalkunst afkraken Waga Fiekom

17-12-2006, 16:00
Sommige kinderen mompelen instemmend. Maar we gaan verder met een ander onderwerp. Meester hand begint te vertellen over de Tweede Wereldoorlog. Maar de gedachten van Mohammed zijn er niet helemaal bij. Opeens ziet Mohammed een briefje op zijn tafel liggen. En hij opent het nieuwsgierig. Ik pak je in de pauze, staat er op.
Mohammed kijkt naar Dirk. Dirk lacht met een valse grijns. Mohammed kijkt doodsbang naar de klok. Nog twintig minuten en dan is het pauze. Mohammed let is op, zegt meester hans. Mohammed moppert sorry en let weer op. Waar waren we, zegt meester Hans. Oh ja, Marokko heeft in de Tweede Wereldoorlog veel joden opgevangen, zegt meester Hans. De Marokkanen hebben zelfs met de Fransen delen van landen bevrijd. Meester Hans praat maar door. Mohammed denkt aan Dirk. Hoe zal Dirk hem in elkaar slaan?

Het is pauze, zegt meester Hans. Mohammed schrikt. Hij probeert zijn moed te verzamelen om naar buiten te gaan. Vijf minuten later staat hij op het schoolplein. Hij kijkt om zich heen. Gelukkig Dirk is er niet.

Maar dan..tikt er iemand op de schouder van Mohammed

17-12-2006, 16:01


DISCRIMINATIEE wel komen kijk maar niet reageren als ik jullie pak..hak ik jullie in de pan

17-12-2006, 16:04
Mohammed draait zich om en ziet Dirk staan. Meteen daarna krijgt hij een vuist in z’n maag. Mohammed zet een stap naar achter, maar verliest zijn evenwicht en valt op de grond. Hij voelt de snijdende pijn in zijn maag. Lekker he? Zegt Dirk lachend. Mohammed krabbelt overeind. Met geweld los je niks op, zegt Mohammed zelfverzekerend..Nou ik wel, zegt Dirk. Ik niet, ik laat je wel zien hoe ik het oplos, zegt Mohammed met al zijn moed. Hup Mohammed, roept iemand. Mohammed kijkt verbaasd om zich heen. Hij had niet eens gezien dat kinderen stonden te kijken. De andere beginnen ook aarzelend te roepen: Hup Mohammed!

De roepende kinderen geven Mohammed veel moed. Mohammed loopt zelfverzekerd de school in. Wat ga je doen? Hoort Mohammed Dirk roepen. Maar Mohammed geeft geen antwoord en loopt naar zijn eigen klas. Meester, zegt Mohammed als hij in zijn eigen klas staat. Wat is er Mohammed?, zegt meester Hans vragend. Ik wil wat vertellen over Dirk, zegt Mohammed. Ik weet wat je wil vertellen Mohammed, zegt Meester Hans. Huh, hoe kan dat, zegt Mohammed verbaasd. Ik heb alles uit het raam gezien, en ik wist al een tijdje door iemand wat er aan de hand was, zegt meester Hans. Oh, zegt Mohammed die nog steeds verbaasd is. Ga nu naar buiten en roep Dirk, ik moet nog een hartig woordje met hem spreken, zegt meester Hans. Oké, meester, zegt Mohammed. Mohammed huppelt vrolijk naar buiten. Hij kijk zoeken het schoolplein rond. Waar zou Dirk zijn? Denkt mohammed. Oh , daar , zegt Mohammed hardop en hij loopt op Dirk af. Dirk je moet naar de meester, zegt Mohammed. Dirk wist wat hem te wachten stond en ging naar binnen. Als ze even later naar binnen gaan komt Dirk naar Mohammed toe. Sorry, kan je me het vergeven, ik deed dom, zegt Dirk. Mohammed had alles verwacht maar dit absoluut niet. Ja, is goed zegt Mohammed. Oké, dankjewel vriend, zegt Dirk tegen Mohammed. En hij loopt weg. Meester Hans knipoogt naar Mohammed en Mohammed steekt zijn duim op. Echte vrienden zal ik nooit met Dirk worden, denkt Mohammed. Maar nu kan ik tenminste wel normaal naar school!

xxxxxxxxeindexxxxxxxx

17-12-2006, 16:05
ewa dat is snel einde tochh ewaa el graa gee antwoord

17-12-2006, 16:11
!!!!!!____!!!!!!!

17-12-2006, 17:10
leuk maar kort
en je hebt te veel kortte verhaaltjes is niet handig
je kunt better 3 mooie lange verhalen schrijven in plaats van 10 korte

Kusjee

17-12-2006, 18:22

Citaat door puma:
leuk maar kort
en je hebt te veel kortte verhaaltjes is niet handig
je kunt better 3 mooie lange verhalen schrijven in plaats van 10 korte

Kusjee

heey meidd thnxx
die andere verhalen van mij zijn nog niet af..en ik had al vanaf het begin ggewaarscvhuwd dat ie kort zou zijn..omdat het een verhaal van MIJ is die in een verhalenbundel is gekomen en die zverhalen zijn dus niet zoow lang..lees mijn andere verhalen..aanrader is mocros op sgool en hoe zou het leven zijn voor een palestijn..misgien verrander je wel van geachte meid
niou jah ik hoop dat je het begrijpt!
XxX