Bekijk volle/desktop versie : smen



17-12-2006, 11:34
Ik heb smen meegebracht van Marokko, vraag is in welke gerechten kan je dat gebruiken?

17-12-2006, 11:37


ik gebruik als ik couscous ga maken, dzjazj el mahammer, een beetje in harira...

17-12-2006, 11:46
Welkom terug lieverd was het leuk?? tell me , tell me

Smen is om je gerechten te parfumeren, zoals hierboven al gezegd, couscous, mrouwzia, harrira, enz......

17-12-2006, 12:17

Citaat door cuisinetje:
Welkom terug lieverd was het leuk?? tell me , tell me

Smen is om je gerechten te parfumeren, zoals hierboven al gezegd, couscous, mrouwzia, harrira, enz......


Hoi, sjattie,

Ja reuze goed meegevallen en volgend jaar beslist terug, mensen zijn heel vriendelijk, eten was uitsluitend Marokkaans HEEL LEKKER altijd 5 gangen. De weegschaal is nog in orde, hebben veel te voet gedaan, soms met taxi.
Het verschil tussen arm en rijk is enorm.

Volgens de lokals was Marrakech echt aan het veranderen (moderniseren)
We waren verbaasd van de huurprijzen ginder (echt duur) maar ja was ook nieuwbouw.

Ventje heeft zich gek gekocht in schoenen, zal ze in 10 jaar nog niet versleten hebben hihi. Voor de rest hebben we saffraan, olijfolie, siertajine, en typische Marokkaanse kruiden van daar meegebracht en ook die armband wat ik je gevraagd had, dank je nog voor de tips

Aan het koninklijk paleis hebben ze ons weggejaagd omdat we te lang stonden te kijken, de koning was daar
Ze hebben mijn ventje kamelen geboden voor mij, heb die man geantwoord dat ze mij kamelen moesten bieden voor hem
Voor de rest hebben we het reuze naar ons zin gehad, enkel een dag regen de rest 22 graden.
Dus gaan we maar weer sparen voor het volgend jaar.
Groetjes

P.s. Kan smen ook in tajine met kip en olijven en opgelegde citroenen?

17-12-2006, 12:25



Citaat door badger1:
Hoi, sjattie,

Ja reuze goed meegevallen en volgend jaar beslist terug, mensen zijn heel vriendelijk, eten was uitsluitend Marokkaans HEEL LEKKER altijd 5 gangen. De weegschaal is nog in orde, hebben veel te voet gedaan, soms met taxi.
Het verschil tussen arm en rijk is enorm.

Volgens de lokals was Marrakech echt aan het veranderen (moderniseren)
We waren verbaasd van de huurprijzen ginder (echt duur) maar ja was ook nieuwbouw.

Ventje heeft zich gek gekocht in schoenen, zal ze in 10 jaar nog niet versleten hebben hihi. Voor de rest hebben we saffraan, olijfolie, siertajine, en typische Marokkaanse kruiden van daar meegebracht en ook die armband wat ik je gevraagd had, dank je nog voor de tips

Aan het koninklijk paleis hebben ze ons weggejaagd omdat we te lang stonden te kijken, de koning was daar
Ze hebben mijn ventje kamelen geboden voor mij, heb die man geantwoord dat ze mij kamelen moesten bieden voor hem
Voor de rest hebben we het reuze naar ons zin gehad, enkel een dag regen de rest 22 graden.
Dus gaan we maar weer sparen voor het volgend jaar.
Groetjes

P.s. Kan smen ook in tajine met kip en olijven en opgelegde citroenen?



Oh wat leuk!! Krijg ook de kriebels om te vertrekken
Fijn dat je je geamuseerd hebt
Ja smen kan ook in de tajin met kip, maar dosering is belangrijk!! een klein theelepeltje is genoeg, de smaak moet subtiel doorkomen in je gerecht.


17-12-2006, 12:32

Citaat door cuisinetje:
Oh wat leuk!! Krijg ook de kriebels om te vertrekken
Fijn dat je je geamuseerd hebt
Ja smen kan ook in de tajin met kip, maar dosering is belangrijk!! een klein theelepeltje is genoeg, de smaak moet subtiel doorkomen in je gerecht.



Ok dank je