Bekijk volle/desktop versie : ~ Video ~



Pagina's : [1] 2

16-12-2006, 22:11
Salaam 3alaikoum,


Toen ik deze video zag wist ik niet zo goed wat ze nou aan het doen waren, vond het een beetje eng al die vrouwen in het wit enzo

Maargoed ben benieuwd of jullie ook weten wat het moraal is hier...

K vind hem heel goed...


Hier de link > [URL="http://www.youtube.com/watch?v=hjYebH4ITI0"][COLOR="Green"][FONT="Comic Sans MS"]Video[/FONT][/URL][/COLOR]

16-12-2006, 22:17


haha,,
k dacht al :O
Maar t slaat dus op t feit dat je geen rauw vlees mag eten (k begrijp tnie zo goe)

16-12-2006, 22:20

Citaat door berbergirl_Xx:
haha,,
k dacht al :O
Maar t slaat dus op t feit dat je geen rauw vlees mag eten (k begrijp tnie zo goe)



K zal het maar verklappen voordat iemand mij voor is












































Ff serieus... euhm try again het is wel rauw vlees heb je goed gezien

K vond het beetje eng maar nog een poging

16-12-2006, 22:22
:S:S:S die filmpje is freakyyy man snap het niet so goed wat bedoelen ze dr mee?

16-12-2006, 22:23


niet roddelen over een zuster/broeder omdat dit is als eten van zijn dode lichaam...

16-12-2006, 22:26
! Hij is wel eng maar het moraal erachter is goed

Saffie mn vingers jeuken ze willen het te graag schrijven

Okeej komt ie


Die vrouwen waren dus aan het kletsen en als je goed luisterd dan praten ze telkens over iemand hoorde iets over trouwen ofsjo....

Mohim to the point ze zijn aan het roddelen...

En roddelen staat gelijk aan het eten van vlees van je levende broeder/zuster....

Misschien dat iemand die hadith kan plaatsen....

16-12-2006, 22:28

Citaat door mocroladii:
niet roddelen over een zuster/broeder omdat dit is als eten van zijn dode lichaam...


Je bent me voor

JIj snapt t

16-12-2006, 22:29

Citaat door Medinah_2006:

Je bent me voor

JIj snapt t




ik zal kijken of ik n hadith erover heb..

16-12-2006, 22:36
owww so ha nu snap k het wel,is wel eng man :s dus er is ook een hadith over?

16-12-2006, 22:36
>Overgeleverd door Aboe Hoeraira dat de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd : “ weten jullie wat (ghiebah ) is ? zij zeiden : Allah en Zijn boodschapper weten het best. Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) zei : (Het is) wanneer je iets over je broeder zegt wat hij niet leuk vindt ? Er werd gezegd ; wat denk je als wat ik over mijn broeder zeg waar is? Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) zei : als het waar is, dan roddel je over hem en als het niet waar is dan spreek je kwaad over hem dan belaster je hem.” (Moslim)
>
>Overgeleverd door Anas dat de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd: “ toen ik werd opgenomen naar de hemelen ( de miraadj) kwam ik voorbij sommige mensen die nagels van koper hadden waarmee zij hun gezichten en borsten krabden. Ik zei: wie zijn deze mensen, O Djibriel ? Hij zei; dezen zijn degenen die het vlees van de mensen aten en hun eer lasterden.” (Aboe Dawoed)
>
>Abu Hoeraira overleverde dat de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd: “De moslim is de broeder van de moslim; hij bedriegt hem niet, liegt niet tegen hem en laat hem niet in de steek. Het geheel van de moslims is heilig voor zijn mede moslims, zijn eer, zijn bezit en zijn bloed. Taqwa (vroomheid) zit hier. Het is voldoende slechtheid voor een man zijn broer te verachten.” (Overgeleverd door at-tirmidhi)
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft het volgende gezegt, “Wie een munkar waarneemt moet zijn handen gebruiken om het te veranderen. Als hij dat niet kan moet hij dit mondeling veranderen. Als hij dat niet kan moet hij het met zijn hart verwerpen, en dit is het zwakste soort van de iman" door Muslim over Abu Said al Khudari

16-12-2006, 22:39
Hier beste mensen een aantal a7aadith mbt het roddelen:

Lees & Leer en elke keer wanneer je jezelf of iemand op roddelen betrapt denk dan aan dit filmpje en realiseer je wat je eigenlijk doet...

De gevaren van de tong zijn verlerlei en de enige redding daarvan is "stil zijn"/"je mond houden". Dit is de reden waarom de shari'a (islamitische wetgeving) stil zijn aanbeveelt.



De profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: "Degene die zwijgt, krijgt vele zegeningen".



De vader van Soefian vroeg de profeet (v.z.m.h.): " Waar moet het meest bang voor zijn?" De profeet (v.z.m.h.) wees naar zijn tong.



Ogbah bin Amer vroeg de profeet (v.z.m.h.): "O boodschapper van Allah, hoe kan ik zegeningen verkrijgen?" Hij (v.z.m.h.) antwoordde : "Houd je mond, maak ruimte in je huis en heb berouw over je zonde."



De profeet (v.z.m.h.) zei eens: "Als iemand mij datgene wat tussen zijn beide wangen zit, kan garanderen, dan garandeer ik hem het Paradijs."



De profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: "Degene die vrij is van het kwade van zijn buik, geslachtsorganen en tong, wordt beschermd tegen moeilijkheden. Want door deze drie organen wordt de meerderheid van de mensen vernietigd."



De profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: "Hij die blij is met Islam moet zich richten tot stilte."



"Als een man 's ochtends met beide benen uit bed stapt, dan spreken die benen de tong vermanend toe. Zij zeggen: "Tong vrees Allah die ons gadeslaat, want als jij je goed gedraagt, dan gaan wij op het goede pad en als jij dat niet doet dan zijn ook wij op het verkeerde pad."


16-12-2006, 22:40
en weer ben je mij voor


Mashallah

16-12-2006, 22:43


[FONT="Comic Sans MS"]

Ik heb hier een hadith vetgedrukt zodat wij de ernst er van in kunnen inzien hoe erg het eigenlijk wel niet is om over iemand te praten.
Aisha gebaarde alleen en dat was al een roddel laat staan de rest



Wat is nu roddelen precies (definitie)?


Roddelen is in afwezigheid van je moslimbroeder (en ook niet-moslims) iets over hem zeggen wat hij niet leuk zou vinden. Bijvoorbeeld iets over zijn verschijning, afkomst, kleding, huis, gedrag en karakter.



Bovendien wordt er nog een indeling gemaakt naar drie soorten roddel namelijk:



1. De inhoud van de roddel is juist.

2. De inhoud van de roddel is niet juist/onwaar, dat noemen we laster.

3. Het doorvertellen over een broeder, wat je van een ander hebt gehoord; dat noemen we valse verhalen vertellen.



Je kunt ook roddelen zonder dat je iets zegt, namelijk door middel van tekens geven, gebaren, bepaalde bewegingen van het hoofd, door schrijven en gewoon in gedachten, slechte dingen over iemand bedenken.



Aishah vertelde dat er eens een vrouw bij haar op bezoek kwam. Toen de vrouw wegging maakte Aishah een gebaar met haar hand naar de profeet, een gebaar van "kleintje", "lilliputter". De profeet (v.z.m.h.) zei; "Nu heb je over haar geroddeld." .



De pen is zoals de tong zeer goed in staat om te roddelen en iemand of iets anders in een kwaad daglicht te stellen (kranten/tijdschriften staan er bol van).



Als de profeet (v.z.m.h.) iets van iemand niet prettig vond, sprak hij nooit expliciet tot die persoon, maar zei er in algemene bewoordingen iets over, zoals : "Mensen die geneigd zijn dat en dat te doen, die ..."



Degene die luistert naar roddel is ook schuldig. Als de luisteraar echter protesteert, zullen zijn zonden worden vergeven. Als hem dit niet lukt of hij durft niet, dan kan hij weggaan of proberen het onderwerp van gesprek te wijzigen. Ook dan zullen zijn zonden worden vergeven. Allah (SWT) zal degene die de eer van een afwezige "beroddelde" broeder verdedigt, belonen door hem te redden van het Hellevuur.


[/FONT]

16-12-2006, 22:46

Citaat door Medinah_2006:
en weer ben je mij voor


Mashallah



hihhi toevallig

16-12-2006, 23:39
Oh wel goed gemaakt.

Pagina's : [1] 2