Bekijk volle/desktop versie : Dansen op anasheed diniya/islamiya



03-08-2003, 21:06
Ik weet dat je er niet op mag dansen, maar k heb een heel mooi bandje he in me bezit en k luister er zowat hele tijd naar...en voor k het weet ben k een beetje aan t dansen...maar het mag echt niet he?

shokran

05-08-2003, 13:45


waarom zou je de drang hebben om te dansen op anasheed........

05-08-2003, 14:00
klopt, als je luistert naar de tekst dan is die drang er zeker niet.

maar als k het bv heb als achtergrondmuziek dan hoor je die beat...

stagfiroullah ou sellam

06-08-2003, 01:02
ow ok, dus ik mag hieruit afleiden dat het wel toegestaan is...

k dans nie voor me man, want die heb k nie

k dans in me uppie in me kamer :boogie:

maar toch, k heb er gemengde gevoelens over.....Allahu A3lam

06-08-2003, 15:20



Citaat:
Origineel gepost door Guadaloupe
ow ok, dus ik mag hieruit afleiden dat het wel toegestaan is...

k dans nie voor me man, want die heb k nie

k dans in me uppie in me kamer :boogie:

maar toch, k heb er gemengde gevoelens over.....Allahu A3lam
Nou denk dat je het verkeerd interpreteert. kijk weet je wat je moet doen: niet dansen op anasheed. Klaar. Je zegt ook zelf dat je er gemengde gevoelens bij hebt. Bij twijfel niet doen. zoveel mis je nu ook weer niet als je nei top anasheed danst

06-08-2003, 20:23

Citaat:
Origineel gepost door batata112
Nou denk dat je het verkeerd interpreteert. kijk weet je wat je moet doen: niet dansen op anasheed. Klaar. Je zegt ook zelf dat je er gemengde gevoelens bij hebt. Bij twijfel niet doen. zoveel mis je nu ook weer niet als je nei top anasheed danst
Ja precies, er is twijfel, dus kan ik het beter laten

06-08-2003, 21:59
het feit dat je schuldig erover voelt zegt genoeg over karakter..
het is geen zonde om te genieten van de schoonheid van anasheed zolang het fatsoenlijk blijft...

06-08-2003, 23:55

Citaat:
Origineel gepost door Ziaad
het feit dat je schuldig erover voelt zegt genoeg over karakter..
het is geen zonde om te genieten van de schoonheid van anasheed zolang het fatsoenlijk blijft...
maar toch....k blijf wel gewoon strak op me stoel zitten
zekere voor t onzekere nemen, yek?

25-10-2006, 18:23

Citaat door missxtanger:
Salamoe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

Het dansen op Anashid



Vraag: Ik heb een vraagje. Ik weet dat muziek haram is en dat dans daarbij ook haram is. Mijn vraag is of dat het ook haram is als je danst op anasheed.

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa&rsquo. Zie vraag 89 voor een verduidelijking.

Wat dansen betreft op de ritme van anashied, het is hetzelfde als het dansen op muziekritme. Waarom is dansen niet toegestaan? De oorzaak hiervan is de tentoonstelling van vrouwelijke schoonheden die verborgen moeten worden behalve voor de echtgenoten, Allah zegt in Soerat Annoure aya 31: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." Tijdens het dansen bewegen alle lichaamsdelen van de vrouw, dit kan leiden tot een grote fietna. Het is wel toegestaan voor een vrouw om te dansen voor haar man.

En Allah weet het het beste.

Bron:http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/media/0091ci.html

Oe alikoemoe salaam warahmatoe lahie wabarakatoe,
Miss X Tanger



Mag je dan wel voor je man dansen op anasheed?

25-10-2006, 18:25
Lieverd, niet naar de onwetenden luisteren. Dansen waarbij niemand in je kamer is, is toegestaan.

02-09-2010, 18:32
Als het de reden is dat de vrouwelijke sieraden dan getoond worden kan je gerust in je eentje dansen. Zolang niemand je ziet! En voor je man mag het dan net zo goed, omdat jij al van hem bent.

02-09-2010, 19:05
IK HOOP HET MAAR!