Bekijk volle/desktop versie : Rechter haalt kerstboom uit rechtbank om niet christenen niet te beledigen



Pagina's : [1] 2 3

15-12-2006, 11:16
Rechter haalt kerstboom uit rechtbank


De verwijdering van de boom uit de rechtbank zorgt voor heel wat opschudding.
Een rechter in Toronto heeft een kerstboom uit de hal van de rechtbank laten verwijderen omdat dit symbool de niet-christenen zou kunnen beledigen. De beslissing van de rechter heeft voor een storm aan protesten gezorgd, melden de Canadese media.

Godsdienst beledigen

"Ik zie niet in waarom men geen kerstboom kan zetten waar men wil. Ik denk dat een kersboom geen enkele godsdienst beledigt" verklaarde een advocaat op de televisie. Dalton McGuinty, de eerste minister van de provincie Ontario, waarvan Toronto de hoofdstad is, bestempelde de beslissing van de rechter als "ongelukkig". "Wij hebben het geluk te behoren tot een pluralistische en multiculturele maatschappij". (belga)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_326139.html?wt.bron=homeArt7

Wat kunnen mensen snel tevreden zijn als men dat kan zien als geluk

15-12-2006, 11:29



Citaat door stip_nl:
Rechter haalt kerstboom uit rechtbank


De verwijdering van de boom uit de rechtbank zorgt voor heel wat opschudding.
Een rechter in Toronto heeft een kerstboom uit de hal van de rechtbank laten verwijderen omdat dit symbool de niet-christenen zou kunnen beledigen. De beslissing van de rechter heeft voor een storm aan protesten gezorgd, melden de Canadese media.

Godsdienst beledigen

"Ik zie niet in waarom men geen kerstboom kan zetten waar men wil. Ik denk dat een kersboom geen enkele godsdienst beledigt" verklaarde een advocaat op de televisie. Dalton McGuinty, de eerste minister van de provincie Ontario, waarvan Toronto de hoofdstad is, bestempelde de beslissing van de rechter als "ongelukkig". "Wij hebben het geluk te behoren tot een pluralistische en multiculturele maatschappij". (belga)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_326139.html?wt.bron=homeArt7

Wat kunnen mensen snel tevreden zijn als men dat kan zien als geluk


Jij zou het toch eens moeten zijn met deze actie..

15-12-2006, 15:04
Wat belachelijk. Hoewel kerst van oorsprong een Christelijk feest is, heeft de huidige, commerciele, manier waarop het vaak gevierd wordt, met kerstboom en Santa Claus, niks te maken met welke religie dan ook.

15-12-2006, 15:59

Citaat door Mawt:
Wat belachelijk. Hoewel kerst van oorsprong een Christelijk feest is, heeft de huidige, commerciele, manier waarop het vaak gevierd wordt, met kerstboom en Santa Claus, niks te maken met welke religie dan ook.

15-12-2006, 16:02



Citaat door Mawt:
Wat belachelijk. Hoewel kerst van oorsprong een Christelijk feest is, heeft de huidige, commerciele, manier waarop het vaak gevierd wordt, met kerstboom en Santa Claus, niks te maken met welke religie dan ook.

Nou SANTA Claus wel hoor ... De Sint en Santa hebben toch ècht een Christelijke oorsprong! So what: als ik in een Moslimland zou wonen, zou ik ook het suikerfeest mee vieren. Niks mis mee toch? Trouwens, ik zou het HIER ook mee vieren!

Maar de KERSTBOOM (O Tannenbaum) heeft nou toevallig NIETS met het Christendom te maken maar is een heidens gebruik om de Zonnewende te vieren: de dagen worden sinds 21 december weer langer.

Dus die rechter moet zijn EIGEN cultuur eens wat beter bestuderen, en sowieso niet als een WATJE bang zijn wat ANDEREN er wel van zouden denken ...

15-12-2006, 16:04
Kerst is van oorsprong heelmaal geen Gristelijk feest, maar eerder een heidens feest. De eerste Europeanen vierden daarmee het feit dat de dagen weer langer begonnen te worden en de lente dus op komst was. Vrij universeel dacht ik zo.
Die rechter buigt en bukt voor een zware minderheid in z'n land. Een Ware Dhimmi duzzz.....

15-12-2006, 16:06

Citaat door Tat twam asi:
Nou SANTA Claus wel hoor ... De Sint en Santa hebben toch ècht een Christelijke oorsprong! So what: als ik in een Moslimland zou wonen, zou ik ook het suikerfeest mee vieren. Niks mis mee toch? Trouwens, ik zou het HIER ook mee vieren!

Maar de KERSTBOOM heeft nou toevallig NIETS met het Christendom te maken maar is een heidens gebruik om de Zonnewende te vieren: de dagen worden sinds 21 december weer langer.

Dus die rechter moet zijn EIGEN cultuur eens wat beter bestuderen, en sowieso niet als een WATJE bang zijn wat ANDEREN er wel van zouden denken ...



Als er zou staan; rechter verbiedt hoofddoek in rechtbank, om niet-moslims niet te beledigen, zou jij daar dan wel achter staan ?

15-12-2006, 16:07

Citaat door Tat twam asi:
Nou SANTA Claus wel hoor ... De Sint en Santa hebben toch ècht een Christelijke oorsprong! So what: als ik in een Moslimland zou wonen, zou ik ook het suikerfeest mee vieren. Niks mis mee toch? Trouwens, ik zou het HIER ook mee vieren!

Maar de KERSTBOOM heeft nou toevallig NIETS met het Christendom te maken maar is een heidens gebruik om de Zonnewende te vieren: de dagen worden sinds 21 december weer langer.

Dus die rechter moet zijn EIGEN cultuur eens wat beter bestuderen, en sowieso niet als een WATJE bang zijn wat ANDEREN er wel van zouden denken ...
wat hebben de kerstman en sint met kerst te maken dan? dus omdat ik een christen ben, ben ik de paashaas

als je het nog niet wist, met kerst word de geboorte van jezus gevierd,

15-12-2006, 16:08

Citaat door Harbi:
Kerst is van oorsprong heelmaal geen Gristelijk feest, maar eerder een heidens feest. De eerste Europeanen vierden daarmee het feit dat de dagen weer langer begonnen te worden en de lente dus op komst was. Vrij universeel dacht ik zo.
Die rechter buigt en bukt voor een zware minderheid in z'n land. Een Ware Dhimmi duzzz.....



voor de onwetenden onder ons

MET KERST WORD DE GEBOORTE VAN JEZUS GEVIERD

15-12-2006, 16:10

Citaat door Hazouz_55:
Als er zou staan; rechter verbiedt hoofddoek in rechtbank, om niet-moslims niet te beledigen, zou jij daar dan wel achter staan ?

Bedoel je een rechter met een hoofddoek, nou ja, logisch dat ik als westerling en ongelovige niet voor een rechter wil staan die duidelijk aangeeft de islam te beleiden.
Maar wat heeft een moslima in een rechtbank te maken met een dooie boom versiert met wat ballen?

15-12-2006, 16:10

Citaat:
voor de onwetenden onder ons

MET KERST WORD DE GEBOORTE VAN JEZUS GEVIERD
Voor de echte onwetenden onder ons:

Het heidense kerstfeest is ooit overgenomen en misbruikt door de Rooms Katholieke Kerk om hun macht destijds te bestendigen.... Het Kerstfeest was er al eerder dan dat Jezus hier rond liep op aarde....

15-12-2006, 16:13

Citaat door Harbi:
Voor de echte onwetenden onder ons:

Het heidense kerstfeest is ooit overgenomen en misbruikt door de Rooms Katholieke Kerk om hun macht destijds te bestendigen.... Het Kerstfeest was er al eerder dan dat Jezus hier rond liep op aarde....



CORRECTIE, onwetende



kerst word ook daarom in januari gevierd

maar dat wist ej zeker niet?

15-12-2006, 16:13



Citaat door Sweettt_girl:
voor de onwetenden onder ons

MET KERST WORD DE GEBOORTE VAN JEZUS GEVIERD


Ja.

En wat heeft dat met de Tannenbaum te maken? Dat WIJ (en de Engelsen en Fransen) dat nou ineens kerstboom zijn gaan noemen is niet zo slim geweest.
Beide feesten worden tegelijk gevierd, maar de geboorte van Jezus Christus en het vieren van de Zonnewende hebben NIETS met elkaar te maken!

Ik ben een fanatieke atheïst maar we hebben wel een kerstboom staan. Mijn vrouw wilde er altijd een kerststalletje onder zetten, maar die heb ik weg weten te krijgen ...

Geen Gristelijke uitingen in mijn huis!

15-12-2006, 16:14

Citaat door Harbi:
Voor de echte onwetenden onder ons:

Het heidense kerstfeest is ooit overgenomen en misbruikt door de Rooms Katholieke Kerk om hun macht destijds te bestendigen.... Het Kerstfeest was er al eerder dan dat Jezus hier rond liep op aarde....

Voor de zeurpieten onder ons, who cares?
Mensen vieren kerstmis, de éne als gelovige, den andere als ongelovige om mee te doen met het commerciële gedoe.
En?
Zolang die mensen geen bommen laten exploderen met als doel onschuldigen te doden, heb ik liever die mensen.
Muggenziften kan je altijd wel.

15-12-2006, 16:14

Citaat door rijmaran:
Bedoel je een rechter met een hoofddoek, nou ja, logisch dat ik als westerling en ongelovige niet voor een rechter wil staan die duidelijk aangeeft de islam te beleiden.
Maar wat heeft een moslima in een rechtbank te maken met een dooie boom versiert met wat ballen?



Ik bedoel het in dezelfde hoedanigheid als die kerstboom. Dus als een uiting van iets dat niets te maken heeft met Vrouwe Justitia.

Ik hebt het dus niet over een rechter met hoofdoek, maar bijv iemand met een hoofddoek die daar een zitting komt bijwonen.

Of zou dat niet kunnen, omdat het ongrondwettelijk zou zijn ?

Pagina's : [1] 2 3