Bekijk volle/desktop versie : Gesluierde moslima's melden!!



13-12-2006, 13:37

Mijn Sluier en Ik
de stem van de gesluierde moslima




Wil JIJ bekendstaan als zielig, afhankelijk, ongeëmanicpeerd en onderdrukt?

Nee?

Dan zij wij op zoek naar JOU!

Word jij ook NIET belemmert door je SLUIER, maar door deze SAMENLEVING?

Je staat niet alleen!

Het is een FEIT:
gesluierde moslima's worden gediscrimineerd in het onderwijs en op de arbeidsmarkt.
Er is genoeg gepraat over gesluierde moslima's, nu laten WIJ onze stem horen!!
Er zijn ons genoeg kansen ontnomen, WIJ pikken het niet meer!

Grijp nu de kans om daar iets aan te doen.

Laat NU je stem horen op:
http://www.MijnSluierenIk.nl


Ook geweigerd voor een stage of een baan vanwege je hoofdsluier?

Stuur dan een e-mail naar:
info@mijnsluierenik.nl

SAMEN STAAN WE STERK!


13-12-2006, 16:00


Zwak dat je daar je sluier de schuld van probeert te geven....

Ken genoeg die met sluier een top functie uitoefenen! (kheb het niet over die met modehoofddoekjes!!)

13-12-2006, 16:21
hamdoelillah draag ook ik een hijaab en die belemmert mij inderdaad ook niet. Ik kan me voorstellen dat het vele wel gebeurd en daar moeten we inderdaad wat aan doen.

Maar ligt het ook niet soms aan de dames zelf. Ik bedoel, het ligt toch ook een beetje wat je uitstraalt en hoe je houding is. Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat je niet wordt aangenomen, straal je dat ook uit...

En ik vraag me af of de 'geweigerde' dames dan ook vragen waarom ze geweigerd zijn? Veel bedrijven zijn namelijk niet man genoeg om toe te geven dat ze inderdaad om de hoofddoek gaat..

Maar khair inshaAllah toch!

13-12-2006, 18:31

Citaat door Z_A_Z:
Zwak dat je daar je sluier de schuld van probeert te geven....

Ken genoeg die met sluier een top functie uitoefenen! (kheb het niet over die met modehoofddoekjes!!)


heb jij wel eens werk in amstelveen, aalsmeer of uithoorn proberen te zoeken?? ik woon in amstelveen en ik wordt echt niet aangenomen. ik ga het incha'allah ook in amsterdam proberen omdat ik het gevoel heb dat het daar wat minder is. maar je kunt het niet ontkennen, er zijn zeker plaatsen waar je als gesluierde moslima moeilijk aan de bak komt.

Als je een diploma hebt (dus niet naar een bijbaan solliteert) kan het een ander verhaal zijn omdat ze je dan gewoon weg niet mogen weigeren, maar daar heb ik geen ervaring mee...

13-12-2006, 20:39



Citaat door fatima_9:
heb jij wel eens werk in amstelveen, aalsmeer of uithoorn proberen te zoeken??ik woon in amstelveen en ik wordt echt niet aangenomen. ik ga het incha'allah ook in amsterdam proberen omdat ik het gevoel heb dat het daar wat minder is. maar je kunt het niet ontkennen, er zijn zeker plaatsen waar je als gesluierde moslima moeilijk aan de bak komt.

Als je een diploma hebt [/SIZE](dus niet naar een bijbaan solliteert) kan het een ander verhaal zijn omdat ze je dan gewoon weg niet mogen weigeren, [SIZE="4"]maar daar heb ik geen ervaring mee...



wil je dat ik hier nog op in ga?

13-12-2006, 20:41

Citaat door Z_A_Z:
wil je dat ik hier nog op in ga?


als je dat wilt..

13-12-2006, 20:43

Citaat door fatima_9:
als je dat wilt..



mag ik jou vragen naar welke functies jij solliciteert?

14-12-2006, 09:30

Citaat door Z_A_Z:
mag ik jou vragen naar welke functies jij solliciteert?


daar ben ik ook heel erg nieuwsgierig naar, want waarom zou jij het moelijker moeten hebben dan ik en vele meiden met mij?

18-12-2006, 13:28
Ik begrijp jullie reacties.
Natuurlijk moet je kwaliteit te bieden hebben, ik heb het niet over meiden en jongens die klagen dat ze nergens aan de bak komen en verder op straat en op de bank hangen. Ik heb het over meiden met sluiers die vanwege hun sluier niet aangenomen worden. Die telkens hindernissen moeten overwinnen om te komen waar ze uiteindelijk willen komen. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan. Het helpt om te weten dat je niet alleen bent en meiden die het wel is gelukt, kunnen anderen helpen. Door ze de wegen te laten zien, tips en ervaringen uit te wisselen.

Als jij succes behaalt met je hoofddoek, kun jij je gesluierde zusters laten zien hoe jij het hebt gedaan. Dus stop met kritiek geven en denk mee!!

18-12-2006, 13:58
Ik ben gesluierd en heb nergens problemen mee alhamdoelilah.

19-12-2006, 12:19
Wat fijn voor jou Diva, ik wou dat het voor iedereen zo was. Jij ook?
Deel je geheim via mijnsluierenik.nl!