Bekijk volle/desktop versie : Elke Dag Trainen!



Pagina's : [1] 2 3 4

13-12-2006, 01:48
Ik train bijna dagelijks die hard...veel mensen zeggen tegen mij back off...is te veel...maa ik weet dat ik het aankan ...als ik niet train word ik para

wat ik doe is dagelijks min.5 km rennen...en dan 1 en half uur spiergroepen trainen...

ik wil graag jullie meningen horen...mischien zijn er meer mensen die ervaringen kunnen delen.

13-12-2006, 02:28



Citaat door Clashh:
waarom niet, als je fit bent ken je veel meer dingen doen in het dagelijks leven


ze zeggen dat als je te vaak traint je de spierweefsel niet de kans geeft om nieuwe aan te maken...en dat vor een tegenovergestelde reactie zorgt

13-12-2006, 02:31
ja je moet wel je rust pakken natuurlijk, duh

13-12-2006, 02:33

Citaat door Clashh:
ja je moet wel je rust pakken natuurlijk, duh


dus je moet 72 uur rusten wil je dat je spieren helemaal hersteld zijn..zo lang duurt het ong.

13-12-2006, 08:43


je kan gewoon elke dag trainen als je een goede verdeling zet, je kan bijv 2 spiergroepen per dag pakken dan heb je sowieso 2 a 3 dagen rust per spiergroep, ik train ook elke dag, 4x per week fitness, 1x 10km hardlopen, 1x anderhalf uur zwemmen, 2x taekwondo, 1x tafeltennis, per week.

13-12-2006, 09:40

Citaat door MoCrO_RuLeR:
ze zeggen dat als je te vaak traint je de spierweefsel niet de kans geeft om nieuwe aan te maken...en dat vor een tegenovergestelde reactie zorgt



klopt, je hebt altijd 1 a 2 dagen rust


ik train altijd

Maandag : niet
Dinsdag : wel
Woensdag: wel
Donderdag: Niet
vrijdag : wel
Zat : wel
zondag : wel

13-12-2006, 23:23

Citaat door Sidimo:
je kan gewoon elke dag trainen als je een goede verdeling zet, je kan bijv 2 spiergroepen per dag pakken dan heb je sowieso 2 a 3 dagen rust per spiergroep, ik train ook elke dag, 4x per week fitness, 1x 10km hardlopen, 1x anderhalf uur zwemmen, 2x taekwondo, 1x tafeltennis, per week.
Mijn dagelijkse programma:

1.Als eerste ren ik min.5km op de loopband
2.Borstspiergroep
3.Armen(biceps/triceps)
4.buikspieren
5.Rugspieren
6.zwemmen(je gooit je spieren gelijk los)
7.Sauna

Deze spiergroepen train ik dagelijks...ik kom net van training en voel me behoorlijk fit...ik heb vanaf donderdag elke dag getraind...en tot nu toe lukt het wel...ga morgen weer.

13-12-2006, 23:24

Citaat door Larache86:
klopt, je hebt altijd 1 a 2 dagen rust


ik train altijd

Maandag : niet
Dinsdag : wel
Woensdag: wel
Donderdag: Niet
vrijdag : wel
Zat : wel
zondag : wel


Netjes...ook die hard

Hoe zit het met je voeding...pas jij het aan?

proteinen...eiwit etc..?

13-12-2006, 23:44
Doe beter rustig, ik forceerde mijzelf ook heb nu bijna 2 maanden niet meer normaalkunnen voetballen doordat ik een scheurtje in mijn hamstring heb.

13-12-2006, 23:47

Citaat door kasrawi:
Doe beter rustig, ik forceerde mijzelf ook heb nu bijna 2 maanden niet meer normaalkunnen voetballen doordat ik een scheurtje in mijn hamstring heb.


Daarom ren ik altijd voordat ik ga beginnen...dan ben ik goed warm en is de kans op een blessure bijna nihiel...en daar sauna ontspan je ook je spieren...ze worden soepel...dus zit wel goed...train al 3 maanden achter elkaar tot nu toe voel ik mij alleen beter...

13-12-2006, 23:48
Kasrawi is dat je achternaam?

14-12-2006, 00:00
is dom. Ten eerste herstelt je spier niet goed. En dat is vooral het geval bij biceps, ze worden in sommige gevallen zelfs soms kleiner.

ten tweede concentreer je op twee groepen. Je kunt wel borst rug bi en triceps doen, maar dan train je ze allemaal maar half. Borst en triceps bijvoorbeeld is stukken effectiever en je traint gelijk bij de borst al de triceps, waardoor het effect van de triceps oefeningen erna wordt verhoogd

14-12-2006, 00:04



Citaat door batata112:
is dom. Ten eerste herstelt je spier niet goed. En dat is vooral het geval bij biceps, ze worden in sommige gevallen zelfs soms kleiner.

ten tweede concentreer je op twee groepen. Je kunt wel borst rug bi en triceps doen, maar dan train je ze allemaal maar half. Borst en triceps bijvoorbeeld is stukken effectiever en je traint gelijk bij de borst al de triceps, waardoor het effect van de triceps oefeningen erna wordt verhoogd
Mijn biceps zijn een beetje gegroeid en niet afgenomen...en het gaat er bij mij voornamelijk dat ze sterk worden..hoeft niet per se groot te worden.

en wat bedoel je met half?
Ik train elke spiergroep apart...was vergeten schouders erbij te zetten...maar ik train elke spiergroep apart en ga door totdat ze niet mee rkunnen...dan pas ben ik tevreden.

14-12-2006, 00:20

Citaat door MoCrO_RuLeR:
Kasrawi is dat je achternaam?

Nee.

14-12-2006, 00:22

Citaat door MoCrO_RuLeR:
Mijn biceps zijn een beetje gegroeid en niet afgenomen...en het gaat er bij mij voornamelijk dat ze sterk worden..hoeft niet per se groot te worden.

en wat bedoel je met half?
Ik train elke spiergroep apart...was vergeten schouders erbij te zetten...maar ik train elke spiergroep apart en ga door totdat ze niet mee rkunnen...dan pas ben ik tevreden.


Je kunt beter spiergroepen trainen.
Als je spieren los van elkaar traint zal de intermusculaire coordinatie afnemen. Hierbij bedoel ik de samenwerking tussen spieren.
En tja als je buiten het fitness gebeuren nog ander sport beoefent, is dit wel van essentieel belang.

Zoals boven vermeld staat.
Focus op spiergroepen die een bepaald bewegingstraject gemazelijk uitvoeren.
Zoals. De Triceps Brachii met de borst Musculatuur (Pectoralis Major en Minus)
En De Biceps Brachii Train je met je Rug musculatuur.

Pagina's : [1] 2 3 4