Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk hoeveel kcal mag ik eten?? dieetvraag



12-12-2006, 11:24
Snel een vraagje, hoeveel Kcal mag je innemen om af te vallen. Dus ik ben op dieet, hoeveel kcal mag ik maar eten om volgende dag toch enkele grammen of kilo's af te vallen?? weet iemand dit?

12-12-2006, 11:27


Volgens mij is het beste om 1000 callorieen te eten voor het beste resultaat.
Qua gezondheid dan he, want er zijn mensen die 600 kcl innemen om af te vallen maar of dat gezond is??
Ik ben ook bezig met afvallen en ben inmiddels 12 kilo afgevallen, ben je inmiddels al wat kwijt?

12-12-2006, 11:30
wow, vertel? nee ben pas sinds gister begonnen. het zijn huwelijks en zwangerschapskilo's

vertel over jou dieet aub?

12-12-2006, 11:30
ohja, had jij me niet gePMD?? kschaamde me om erop te antwoorden zo dom van me

12-12-2006, 11:36


kijk op http://www.calorieteller.nl

12-12-2006, 11:41
Beste mensen

Ik doe opleiding voeding en dietetiek, en wil julle graag raad geven.

Het is de bedoeling dat vrouwen per dag 2000 kcal en mannen 2500 kcal innemen.
(Maximaal bij gewone mensen dus geen topsporters)

Er geldt ook een minimale kcal inname en dat is 1200 kcal. Doe je dit niet dan kun je op veel problemen rekenen in de toekomst, waaronder het jojo-effect en dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

Zorg er ook voor dat je van alles voldoende binnenkrijgt. Bovendien moet je minimaal een half uur per dag intensief bewegen en mag je niet meer dan 5 kg per maand afvallen.

4000 kcal is gelijk aan 1 kg vet.


kijk voor meer informatie op: http://www.voedingscentrum.nl

Groetjes,

Geet

12-12-2006, 12:32

Citaat door bollebuik:
ohja, had jij me niet gePMD?? kschaamde me om erop te antwoorden zo dom van me

Geen probleem hoor, ik heb het volgende gedaan en doe het nog steeds.
Voor het ontbijt neem ik eerst water om alles op gang te laten komen, dan ontbijt ik of met cruesli of met crakers, fruit en melk.
Op mijn werk rond 10.00 neem ik een stuk fruit.
Met de lunch neem ik 3 bruine boterhammen met tonijn of crackers met jam en kaas/pindakaas oid.
Rond 14.30 neem ik een cup a soup en om 17.00 eet ik een warme maaltijd thuis.
Oh ja als ik marokaans eet dan eet ik met brood en neem ik geen aardappels en als ik de aardappels wil dan neem ik geen brood.
S' avonds neem ik yoghurt en daarna thee met een koekje.
En uiteraard drink ik veel thee met zoetjes ofzo en veel water.

12-12-2006, 12:44
En hoe lang ben je al bezig???

12-12-2006, 13:02

Citaat door hello2:
Geen probleem hoor, ik heb het volgende gedaan en doe het nog steeds.
Voor het ontbijt neem ik eerst water om alles op gang te laten komen, dan ontbijt ik of met cruesli of met crakers, fruit en melk.
Op mijn werk rond 10.00 neem ik een stuk fruit.
Met de lunch neem ik 3 bruine boterhammen met tonijn of crackers met jam en kaas/pindakaas oid.
Rond 14.30 neem ik een cup a soup en om 17.00 eet ik een warme maaltijd thuis.
Oh ja als ik marokaans eet dan eet ik met brood en neem ik geen aardappels en als ik de aardappels wil dan neem ik geen brood.
S' avonds neem ik yoghurt en daarna thee met een koekje.
En uiteraard drink ik veel thee met zoetjes ofzo en veel water.



Ik schaamde me omdat mijn banner niet juist is Ik weeg momenteel 62 en ga voor mijn gewicht die ik had voor mijn zwangerschap en huwelijk nl. 52

En hoeveel val je af met dit dieet per week?

Ik kan het énkel overleven met volkoren brood. Ik ontbijt nooit omdat ik geen zin heb maar nu heb ik wel drie sneetjes brood op met kaas en thee. Zonder zoetjes maar 2 klontjes suiker.

En dan deze avond weer hetzelfde tenzij ik gekookt heb als mijn man thuis is, dan eet ik gewoon wat de pot schaft.



Geet, bedankt voor de gezonde tips maar hoeveel cal. moet ik kwijt om af te vallen?? Ik at gister bv. niet meer dan 1500 kal.

12-12-2006, 13:43
als je elke dag 1500 kcal blijft eten .. met dat half uurtje bewegen, dan komt het helemaal goed.

Dan ben je over 3 maanden de oude. WEl geduld hebben hoor!

12-12-2006, 15:14

Citaat door bollebuik:
Snel een vraagje, hoeveel Kcal mag je innemen om af te vallen. Dus ik ben op dieet, hoeveel kcal mag ik maar eten om volgende dag toch enkele grammen of kilo's af te vallen?? weet iemand dit?



Wil je gezond leven dan moet je als vrouw tussen de 1500 en 2000 calorien binnen krijgen.

Verder is dit een zeer handig programma http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/index.php

succes


bron: voedingscentrum