Bekijk volle/desktop versie : Stel...



Pagina's : [1] 2

11-12-2006, 18:50
Je hoort van de dokter, dat je een ernstige ziekte heb, en dat je nog maar een paar weken te leven heb..

Wat zou je dan nog heel graag willen doen??

-weer contact opzoeken met iemand, waar je al een tijdje ruzie mee heb?

-naar een land gaan, waar je altijd al heen wou gaan?

-gevaarlijke stunts uithalen?

(Dit zijn een paar voorbeelden)

Wat zouden jullie doen?

11-12-2006, 18:54



Citaat door Afrowoman:
Je hoort van de dokter, dat je een ernstige ziekte heb, en dat je nog maar een paar weken te leven heb..

Wat zou je dan nog heel graag willen doen??

-weer contact opzoeken met iemand, waar je al een tijdje ruzie mee heb?

-naar een land gaan, waar je altijd al heen wou gaan?

-gevaarlijke stunts uithalen?

(Dit zijn een paar voorbeelden)

Wat zouden jullie doen?


Ik zou alleen maar bidden en koran lezen. Dat is waar je wat aan hebt als je doodgaat.

11-12-2006, 18:54
Vergiffenis bij mensen vragen die ik pijn heb gedaan... Verder veel tijd doorbrengen met mijn familie....

11-12-2006, 18:58

Citaat door Raniyaa:
Vergiffenis bij mensen vragen die ik pijn heb gedaan... Verder veel tijd doorbrengen met mijn familie....


Citaat door sweet89:
Ik zou alleen maar bidden en koran lezen. Dat is waar je wat aan hebt als je doodgaat.



Doen jullie dat nú ook?

11-12-2006, 19:00



Citaat door Afrowoman:
Doen jullie dat nú ook?




1. Ben ik mee bezig...
2. Ja steeds meer...

11-12-2006, 19:05

Citaat door Afrowoman:
Doen jullie dat nú ook?

IK bid en lees af en toe wat uit de koran, maar niet vaak genoeg helaas. Ik probeer er aan te werken.

11-12-2006, 19:05

Citaat door Raniyaa:
1. Ben ik mee bezig...
2. Ja steeds meer...



Goedzo

Want heel veel beseffen pas wat ze hebben, als ze t bijna kwijtraken...

Leef alsof t je laatste dag op Aarde is...

11-12-2006, 19:13

Citaat door Afrowoman:

Goedzo

Want heel veel beseffen pas wat ze hebben, als ze t bijna kwijtraken...

Leef alsof t je laatste dag op Aarde is...



Sokran...

Gelijk heb je... Op het laatste moment wanneer het te laat is beseffen ze pas wat ze kwijt zijn... Maar dan is het al te laat...

Dat doe ik iedere dag... jij inscha'allah ook...

11-12-2006, 19:17

Citaat door Raniyaa:
Sokran...

Gelijk heb je... Op het laatste moment wanneer het te laat is beseffen ze pas wat ze kwijt zijn... Maar dan is het al te laat...

Dat doe ik iedere dag... jij inscha'allah ook...



Ja, vooral de laatste tijd...me moeder gaat inscha'allah, woensdagochtend naar Mekka...

Besef nu pas, hoe belangrijk zij eigenlijk voor mij is...

11-12-2006, 19:20

Citaat door Afrowoman:
Ja, vooral de laatste tijd...me moeder gaat inscha'allah, woensdagochtend naar Mekka...

Besef nu pas, hoe belangrijk zij eigenlijk voor mij is...




Inscha'allah... Volgende week gaan er velen naar mekka... Inscha'allah zal alles goed komen... Het is echt een tocht die je niet 1, 2, 3, gaat klaren...

Het besef komt op het moment wanneer het zo ver is...

We moeten blij zijn dat ze het kunnen meemaken, bedevaart... Inscha'allah komt onze tijd ook...

11-12-2006, 19:25

Citaat door Raniyaa:
Inscha'allah... Volgende week gaan er velen naar mekka... Inscha'allah zal alles goed komen... Het is echt een tocht die je niet 1, 2, 3, gaat klaren...

Het besef komt op het moment wanneer het zo ver is...

We moeten blij zijn dat ze het kunnen meemaken, bedevaart... Inscha'allah komt onze tijd ook...



Inscha'allah!!!

11-12-2006, 19:33
''Leef vandaag alsof je weet dat er geen morgen meer is'' zei ooit iemand tegen me...

xIk zou alle mensen uit me omgeving om vergiffenis vragen voor sommige situaties waarin ik mensen pijn heb gedaan met woorden of mijn daden...
xIk zou biddend mijn laatste seconden,minuten,uren, dagen & weken doorbrengen...
xIk zal over mijn trots heen stappen en dingen doen of zeggen die ik eerst nooit voor mogelijk had gehouden..
xIk zal terug kijken op mijn leven en inzien wat ik toch allemaal wel fout heb gedaan...
xIk zal ervoor zorgen dat de mensen uit mijn omgeving terug zullen denken aan mij op een manier dat hun ondanks hun verdriet aan het lachen zal maken, zodra ze aan mij denken zal er een lach op hun gezicht verschijnen...

De meeste van wat ik nu zeg doe ik nu zoiezo al, elke dag dat ik de deur uitga besef ik me dat ik mischien niet terug zal kunnen keren, je moet de dood nooit onderschatten het kan iedereen en op elke moment gebeuren en dan....
Hoe heb je geleefd?Heb je de dingen gedaan die je gewild zou hebben?Heb je ergens spijt van?Heb je iemand pijn gedaan?
Doe er wat aan nu het nog kan je weet nooit of er nog een strax of morgen zal zijn en dat lieve mensen is de realiteit...

Liefs..-XxX-..Een meid

11-12-2006, 19:33



Citaat door Afrowoman:
Je hoort van de dokter, dat je een ernstige ziekte heb, en dat je nog maar een paar weken te leven heb..

Wat zou je dan nog heel graag willen doen??

-weer contact opzoeken met iemand, waar je al een tijdje ruzie mee heb?

-naar een land gaan, waar je altijd al heen wou gaan?

-gevaarlijke stunts uithalen?

(Dit zijn een paar voorbeelden)

Wat zouden jullie doen?


1: ik zou zoals er al is gezegt vergiffenis vragen aan iedereen bij wie ik ooit wat heb gedaan of iets tegen heb gezegt
2: Mijn droom laten uitkomen en dat is naar mekka gaan of/en medina inchaallah.
3: al mijn dien (schulden) betalen, om er voor te zorgen dat wanneer ik weg ga ik geen schulden meer heb.
4: en ik zou heel graag alle tijd die ik nog heb besteden met mijn familie. (ookal kan ik dan geen genoeg van ze krijgen)
5: en extra bidden en vergiffenis vragen bij Allah voor alle verkeerde daden die ik heb verricht.

dit zijn de belangrijkste dingen die ik zou willen doen inchaallah, want hier zul je wat aan hebben...
aan gevraarlijke stunts doen of naar een land gaan waar he zo graag heen wou gaan daar heb je niet zoveel aan, oke je zal plezier hebben/maken voor heel even maar dat neem je niet mee.

11-12-2006, 19:42

Citaat door SaRa112:
1: ik zou zoals er al is gezegt vergiffenis vragen aan iedereen bij wie ik ooit wat heb gedaan of iets tegen heb gezegt
2: Mijn droom laten uitkomen en dat is naar mekka gaan of/en medina inchaallah.
3: al mijn dien (schulden) betalen, om er voor te zorgen dat wanneer ik weg ga ik geen schulden meer heb.
4: en ik zou heel graag alle tijd die ik nog heb besteden met mijn familie. (ookal kan ik dan geen genoeg van ze krijgen)
5: en extra bidden en vergiffenis vragen bij Allah voor alle verkeerde daden die ik heb verricht.

dit zijn de belangrijkste dingen die ik zou willen doen inchaallah, want hier zul je wat aan hebben...
aan gevraarlijke stunts doen of naar een land gaan waar he zo graag heen wou gaan daar heb je niet zoveel aan, oke je zal plezier hebben/maken voor heel even maar dat neem je niet mee.


Ben het met je eens meid....

11-12-2006, 19:49

Citaat door Afrowoman:

Goedzo

Want heel veel beseffen pas wat ze hebben, als ze t bijna kwijtraken...

Leef alsof t je laatste dag op Aarde is...


Ik was pas geleden bij een les over het gebed en daar werd gezegd dat je moet bidden alsof je op de Dag des oordeels, voor Allah swt staat.

Er zijn mensen die het gebed verrichten omdat het een gewoonte is, terwijl je moet bidden alsof het je laatste gebed is.

Pagina's : [1] 2