Bekijk volle/desktop versie : hoe zit het met...



01-08-2003, 05:03
Ik heb nog niet alle onderwerpen gecheckt maar vraag het toch ff.....

Is het nou toegestaan volgens de Islam om als man je vrouw te slaan?

Ik zou zoiets nooit accepteren als mijn "man" mij een klap geeft bijv.

01-08-2003, 05:06


http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html

01-08-2003, 05:19
Hi SadGirl2003,

wat betekent het onderstaande precies?

In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden.

Thx voor je link trouwens.

01-08-2003, 05:20
Ik bedoel, staat hier dus als je man je geen tik geeft maar echt een klap geeft dat je echtscheiding aanvraagt?

01-08-2003, 05:22



Citaat:
Origineel gepost door hananrr
Hi SadGirl2003,

wat betekent het onderstaande precies?

In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden.

Thx voor je link trouwens.
Salam Meissie,

Het betekent dat het soms aan te raden is om in verzet te komen er tegen..jezelf als het ware verdedigen en dat het reden is tot echtscheiding..(Wordt geaccepteerd als reden om te kunnen scheiden) als een man zijn handjes nie thuis kan houden...

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben..


01-08-2003, 05:23

Citaat:
Origineel gepost door hananrr
Ik bedoel, staat hier dus als je man je geen tik geeft maar echt een klap geeft dat je echtscheiding aanvraagt?
Nee, ik neem aan dat de bedoeling hiervan is, als je man je extreem gaat slaan..Dus niet 1 keer een corrigerende tik..Maar je elke keer om de kleinste geringste in elkaar slaat...

01-08-2003, 05:27

Citaat:
Origineel gepost door SadGirl2003
Nee, ik neem aan dat de bedoeling hiervan is, als je man je extreem gaat slaan..Dus niet 1 keer een corrigerende tik..Maar je elke keer om de kleinste geringste in elkaar slaat...
Dan zou ik hem echt een schop in zijn b.ll.n geven.

Hoe zit het nou met echtscheiding volgens de Islam?

01-08-2003, 05:28

Citaat:
Origineel gepost door hananrr
Dan zou ik hem echt een schop in zijn b.ll.n geven.

Hoe zit het nou met echtscheiding volgens de Islam?
Wat betreft echtscheiding..Tja..Daar heb ik me niet echt in verdiept nog..
Maar wat wil je er precies over weten?Ik heb de nodige boeken thuis..Dus kan zodra k weer helder in mijn hoofd ben (Slaapie doen en wakker worden..2 uur voor me uit staren en het besef tot me laten komen) even een onderzoekje doen..

01-08-2003, 05:32

Citaat:
Origineel gepost door SadGirl2003
Wat betreft echtscheiding..Tja..Daar heb ik me niet echt in verdiept nog..
Maar wat wil je er precies over weten?Ik heb de nodige boeken thuis..Dus kan zodra k weer helder in mijn hoofd ben (Slaapie doen en wakker worden..2 uur voor me uit staren en het besef tot me laten komen) even een onderzoekje doen..
Hihihi... ik vroeg het me alleen af. is niet echt belangrijk. Maar wel goed om te weten toch, voor het geval dat.

01-08-2003, 05:41

Citaat:
Origineel gepost door hananrr
Hihihi... ik vroeg het me alleen af. is niet echt belangrijk. Maar wel goed om te weten toch, voor het geval dat.

01-08-2003, 05:44
(4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'


Als je goed leest..Zie je dat er niet staat... "SLA UW VROUWEN" , maar worden er stappen weergeven...
Wanneer sla je iemand? (als je het uberhaupt in je koppie haalt.. )
De drang om iemand te slaan, uit te schelden of op welke manier dan ook pijn te doen, heb je enkel in momenten dat de woede macht over je neemt...
Het is menselijk..Waarom?Want op momenten dat je echt boos bent..Kan je even jezelf niet meer zijn...
Daarom ook..Komt de koran niet met "Sla uw als zij u ongehoorzaam is" , maar eerst met een stappenplan...
Als eerste zou een man je op je gedrag AANSPREKEN...(Absoluut niet slaan!) , ALs dat niet helpt..Zal hij afstand van je moeten nemen in bed...En dan..Als dat niet helpt..Een Tik!Geen Rambo toestanden!

Laten we dit even uitspitsen he...Wanneer zou je iemand het meest pijn kunnen doen?
Op momenten van woede, is het niet?Een moment dat je net een ruzie hebt gehad of wat dan ook...?
Ok...Een man zal dan wel de drang hebben om je misschien te slaan op dat moment..Maar dat is hem verboden..Hij zal eerst deze stappen moeten volgen..De laatste stap voordat hij je zou mogen slaan, is de stap dat hij afstand van je moet nemen in bed....Wat dus betekent dat er op z'n minst een dag tussen zit (Tussen het moment dat de woede nog vers en de spanning hoog gelopen was door een eventuele ruzie en het moment dat hij op zich jou een tik mag geven)...
Er komen hier echt heel dingen bij kijken...1 van die dingen is..dat de woede meestal toch wel afgekoeld is dan!!
Daarnaast..Als jullie een dagje of meer niet met elkaar hebben kunnen slapen, zal er toch wel een bepaalde gemis zijn....
Hoe dan ook..Al zou de man je toch dat tikje geven..Het zal nooit hetzelfde zijn als hij je dat tikje had gegeven op het moment van de woede zelf..(Dan noemen we het geen tikje..Maar een BOKS training.. )

Hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen uitleggen...Ben echt slaperig joh..Dus neem me niks kwalijks als k iets doms heb geschreven..
Ik check alles wel weer als ik wakker ben...

05-08-2003, 02:18
Hi SadGirl2003,

Thx voor je uitleg.

"geen Rambo toestanden" hahahah... die is goed

Ok ff serieus nu, maar stel je hebt een man bijv. die denkt dat ie beter weet en vind dat zijn vrouw zich niet goed gedraagd enz. Is het dan zo dat elke man volgens zijn kijk op het leven, over zijn vrouw mag oordelen? Bedoel, hoe zou hij nou weten wat goed en fout is? Is het ook niet zo dat mensen een eigen visie hebben wat ze lezen in de Qoraan? Bedoel, de een denkt van.... kan het niet uitleggen. Maar weet je wat ik bedoel?

05-08-2003, 02:39



Citaat:
Origineel gepost door hananrr
Hi SadGirl2003,

Thx voor je uitleg.

"geen Rambo toestanden" hahahah... die is goed

Ok ff serieus nu, maar stel je hebt een man bijv. die denkt dat ie beter weet en vind dat zijn vrouw zich niet goed gedraagd enz. Is het dan zo dat elke man volgens zijn kijk op het leven, over zijn vrouw mag oordelen? Bedoel, hoe zou hij nou weten wat goed en fout is? Is het ook niet zo dat mensen een eigen visie hebben wat ze lezen in de Qoraan? Bedoel, de een denkt van.... kan het niet uitleggen. Maar weet je wat ik bedoel?
Salaam Aleikum...

Ben je er weer?

Om te beginnen met je eerste opmerking van dat de man het denkt beter te weten en daardoor zijn vrouw op zijn manier zou beoordelen..
Kijk meid..Dat kan niet..Er bestaat niet iets als "Ik weet het beter dan jou" , Het gaat niet om de individu, maar om wat de Islam zegt...Daar moeten partners op een lijn mee staan...Hij moet er niet zijn eigen interpertaties aan geven, maar de interpertatie van de Rasoel (Salla Lah wa Alyhi Wa Sallam) gebruiken...Vandaar dat we ook de Soenna hebben..En de Koran met de Soenna gaat...

Hoop echt dat je het snapt zo een beetje..Want weer lig ik half sleepy achter mijn pc te kwijlen...

05-08-2003, 02:40

Citaat:
Origineel gepost door SadGirl2003
Salaam Aleikum...

Want weer lig ik half sleepy achter mijn pc te kwijlen...
Ik zie T

05-08-2003, 21:26

Citaat:
Origineel gepost door WineGumS
Ik zie T
Wat deed jij daar zo laat nou weer...!!