Bekijk volle/desktop versie : Voedsel Advies Voor Zwangere Vrouwen



07-12-2006, 23:20
graag advies van ervaren dames wat een zwangere vrouw wel of niet moet eten. Ik ben nog in een vroeg stadium wil nog niemand vertellen dus kan ook niet in mijn omgeving om advies vragen schoonmoeder enzo.

07-12-2006, 23:28


Geen verse kaas of melk (dus ook niet die esjier die je bij de moskee kunt kopen, is gemaakt van verse melk)

Geen vlees dat niet door en door gaar is..

Pas op met eieren, die moet je goed koken.

ga niet met je handen in de tuin zitten... Laat dat over aan je man.. het is nu winter dus dat zal je wel niet doen denk ik.

veel vis eten is heel gezond.. het schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de hersencellen.. de grove motoriek van peuters zou daar op vooruit kunnen gaan.. dat zeggen de onderzoekers.

Kijk uit met teveel kleurstoffen.

Eet niet teveel zout.. vooral soep.. daar zit veel zout in.

je kan ook op internet kijken.. op voedingscentrum.nl, daar staat het volgens mij ook allemaal uitgelegd.

08-12-2006, 09:18
dankje wel schat

maar ik heb tot nu toe iedere dag verse melk gedronken koken vind ik niet tlekker maa rik zal het wel moeten dan

08-12-2006, 09:33

Citaat door sohaiyla1983:
dankje wel schat

maar ik heb tot nu toe iedere dag verse melk gedronken koken vind ik niet tlekker maa rik zal het wel moeten dan


Oh ik bedoel niet die verse melk uit de winkel Sorry, ik bedoel echt verse melk van een koe.. die van de winkel is gepasteuriseert... dat houd in dat de melk tot 70 graden is verhit en dat is wel genoeg.

08-12-2006, 17:22


ooooo gekkk!!!! ik maakte me al zorgen. hihihi.

ik zal inchallah goed opletten.

andere adviezen zijn ook van harte welkom dames

08-12-2006, 17:55
let ook op met schaaldieren !!!

verder moet je nog steeds foliumzuur nemen tot je 3 maanden ver bent (in tabletjes)

verder niet een grote hoeveelheid vitamine A (in lever, dus niet te veel van eten met offerfeest!)

verder opletten met geneesmiddelen, kruidenpreparaten.

voor de rest moet je gezond eten, evenwichtig, veel water drinken en eten waarin je zin hebt.

ik wens je een fijne zwangerschap en een gezond kindje toe.

liefs

08-12-2006, 17:59
foliumzuur in inderdaad belangrijk zo beperk je de kans dat je kind straks lah je 7fed met een open ruggetje wordt geboren.

19-12-2006, 12:51
ik he zo een voedingssuplament met foliumzuur en vissenolie is die ook goed en kan ik die alleen maar tot drie maanden gebruiken dus daarna niet meer?

19-12-2006, 12:59

Citaat door b_karima:
ik he zo een voedingssuplament met foliumzuur en vissenolie is die ook goed en kan ik die alleen maar tot drie maanden gebruiken dus daarna niet meer?


Is ook goed en daarna kan je gravitamon gebruiken dat is speciaal voor zwangere vrouwen en het is echt goed.
Verder niet zwaar tillen en goed op je lichaamshouding letten bij het lopen enzo want dan kan je rugpijn schelen na de bevalling en/of tijdens de zwangerschap.

Geniet van je zwangerschap en moge je een goede, snelle bevalling hebben.

19-12-2006, 13:03
geen koffie drinken of heel af en toe als je het echt niet kan laten staan.

19-12-2006, 13:09
heey ik heb een vraagje, ik heb verse karnemelk gekocht van de boederij en ik had zon 1.5 liter gedronken.... IS dat erg!!! ik drink het nu niet meer, maar toen ik 7 of 8 weken was had ik er wel van gedronken

19-12-2006, 13:09
Is ook goed en daarna kan je gravitamon gebruiken dat is speciaal voor zwangere vrouwen en het is echt goed.
Verder niet zwaar tillen en goed op je lichaamshouding letten bij het lopen enzo want dan kan je rugpijn schelen na de bevalling en/of tijdens de zwangerschap.

Geniet van je zwangerschap en moge je een goede, snelle bevalling hebben.

Djazakalhaoekhairan, ik heb gemerkt dat ik tijdens het lopen pijn n mijn rug krijg, ik sta best wel recht ik d8 meschien omdat ik nog een klein gewischtje draag in mijn kheir ins allah dankje wel voor het advies

19-12-2006, 15:22



Citaat door Yumnaa:
heey ik heb een vraagje, ik heb verse karnemelk gekocht van de boederij en ik had zon 1.5 liter gedronken.... IS dat erg!!! ik drink het nu niet meer, maar toen ik 7 of 8 weken was had ik er wel van gedronken


karnemelk en rauwe melk zijn enkel slecht voor je indien die zijn besmet met de listeroisis-bacterie. Dat komt niet zo vaak voor maar het best is toch om deze producten te vermijden zodat je geen kans hebt op besmetting.
Het best is steeds gesteriliseerde melk gebruiken,die is volledig veilig.

Als je toch karnemelk hebt gedronken en je hebt nergens last van gehad moet je jou geen zorgen maken, dat betekent dat de melk niet besmet was.

liefs-

21-12-2006, 12:08
bedankt voor je antwoord meid!!