Bekijk volle/desktop versie : 6 afrikaanse landen op wk 2010



Pagina's : [1] 2 3

07-12-2006, 20:14
de fifa heeft besloten naast het gastland zuid-afrika nog 5 afrikaanse landen de kans te geven zich te kwalificeren voor het wk 2010 en dat is een primeur voor afrika


goed nieuws dus

07-12-2006, 20:25


Ewa beter, anders was het echt niet eerlijk geweest, Zuid-Afrika is sowieso geplaatst en dan mochten dus maar 4 andere Afrikaanse landen erbij!

Maar waarvan heb je dit

07-12-2006, 20:28

Citaat door missmaghribia:
Ewa beter, anders was het echt niet eerlijk geweest, Zuid-Afrika is sowieso geplaatst en dan mochten dus maar 4 andere Afrikaanse landen erbij!

Maar waarvan heb je dit




La FIFA a annoncé mercredi, via un communiqué, que l'Afrique comptera six représentants, une première, lors du Mondial 2010. Cinq pays pourront se qualifier en plus de l'Afrique du Sud, qui organisera la compétition pour la première fois sur le continent africain.

La FIFA a donc décidé de conserver la répartition des pays qualifiés pour le Mondial 2006 : 13 pour l'Europe, 5 pour l'Asie et l'Océanie, 8 pour l'Amérique du Sud et la Concacaf et donc 5 pour l'Afrique, en plus du pays hôte.

Seulement deux membres du comité avaient émis des objections. Comme en 2006, les qualifications, en Afrique, seront couplées avec celles de la Coupe d'Afrique des nations 2010. En Amérique du Sud, la Fifa conserve le système de championnat avec matches aller-retour entre les dix fédérations. En Océanie, les qualifications comporteront trois phases, l'équipe victorieuse se retrouvant ensuite dans un groupe de la phase finale asiatique.

Pour les autres confédérations (Asie, Europe, Concacaf), le système de qualification reste à définir. M. Blatter, lors de sa conférence de presse, a par ailleurs réitéré sa préoccupation au sujet de l'avancement des travaux des nouveaux stades en Afrique du Sud, et ce malgré les assurances du responsable du comité d'organisation, Danny Jordaan, que les travaux débuteraient au premier trimestre 2007. «Nous n'avons pas fixé de date butoir maintenant, mais nous avons indiqué qu'ils devaient un peu accélérer leurs préparatifs», a indiqué M. Blatter, ajoutant : «Nous faisons confiance à l'Afrique du Sud».

La FIFA a par ailleurs communiqué les dates de la Coupe des Confédérations 2009, également accueillie par l'Afrique du Sud. Le tournoi aura lieu du 14 au 27 juin dans les villes de Port Elizabeth, Bloemfontein, Johannesburg, Pretoria et Rustenburg. (Avec AFP)

L'équipe.fr

07-12-2006, 22:16
ghana ivoorkust nigeria kameroen en egypte zijn de favorieten..

07-12-2006, 23:49



Citaat door fietsendief:
ghana ivoorkust nigeria kameroen en egypte zijn de favorieten..



meen je dat nou????tering beter ga je naar onzinhoek.
je hebt geen voetbal verstand a fietsen shafar.

08-12-2006, 00:09
Alleen als fakhir weg gaat en er een andere selectiebeleid komt zal marokko zich plaatsen..

08-12-2006, 12:46

Citaat door MaGaNa_aanhang:
meen je dat nou????tering beter ga je naar onzinhoek.
je hebt geen voetbal verstand a fietsen shafar.


sorry hoor maar die landen die hij noemde zijn toch denk ik favoriet maar tog denk ik dat marokko nu wel eens weer een wk gaat spelen

08-12-2006, 12:58

Citaat door realmadridno1:
sorry hoor maar die landen die hij noemde zijn toch denk ik favoriet maar tog denk ik dat marokko nu wel eens weer een wk gaat spelen




nigeria is laatst door marokko verslagen en kameroen heeft gelijkgespeeld tegen marokko net zoals egypte dus ik denk niet dat zij meer favoriet zijn dan marokko en zeker niet als rond 2009 na de olympische spelen de A selectie word aangevuld met spelers die nu onder fathi jamal spelen

08-12-2006, 12:58

Citaat door Tangaoui89:
Alleen als fakhir weg gaat en er een andere selectiebeleid komt zal marokko zich plaatsen..



ik heb er ook geen vertrouwen in dat marokko zich plaatst...

08-12-2006, 13:12
We hebben geen spelers die een elftal kunnen leiden, spelers die andere Afrikaanse landen wel hebben zoals Eto;o, Essien, Drogba, Kone, die heeft Marokko gewoon niet dan kan toch echt geen wk halen met spelers uit de 2de klasse in Frankrijk, onze beste spelers zitten op de bank bij Anderlecht en As Roma.

08-12-2006, 13:46
Als het zo is, is dat inderdaad wel beter!!!!..... Maakt marokko weer meer kans om door te gaan...

08-12-2006, 14:59

Citaat door xxhananexx:
Als het zo is, is dat inderdaad wel beter!!!!..... Maakt marokko weer meer kans om door te gaan...


met deze team maken ze echt geen kans tegen egypte,ivoor kust,negeria,kameroen,ghana enz enz...

08-12-2006, 15:03


ej vriend ivoorkust is gevaarlijk en ghana kameroen is ni meer als eerst en marokko moet beginnen met een nieuwe bondscoach haal die guus hiddink ofso of mij i kweet zker dat ik marokko als wereld kampioen kan krijgen

08-12-2006, 15:23

Citaat door sefrou:
met deze team maken ze echt geen kans tegen egypte,ivoor kust,negeria,kameroen,ghana enz enz...




hoe kom je daarbij ik vond het team op de afrika cup 2006 veel slechter en toch speelden ze gelijk tegen egypte en verloren ze geflatteerd van ivoorkust

08-12-2006, 17:44

Citaat door amstermoro:
hoe kom je daarbij ik vond het team op de afrika cup 2006 veel slechter en toch speelden ze gelijk tegen egypte en verloren ze geflatteerd van ivoorkust



Kijk het is heel simpel, als je naar die andere landen kijkt Hebben zei zich veel meer ontwikkeld en hebben er steeds meer mensen een contract afgedwongen bij een topclub.

Marokko daar en tegen komt aan zetten met spelers van raja en olempic ghribka ofzoeits. Wij hebben geen enkele speler bij een topclub lopen die in in de basis staat. buiten dat we hebben een slechte bondscoach en ik zie marokko met de dag slechter spelen. die gasten konden geen eens van Utrecht winnen en dan hebben ze nog het lef om blij te zijn met een 6-1 overwinning van een club uit luxenburg.

Ik denk wel dat er toekomst is want marokko heeft een groot aantal jeugdspelers die wel bij topclubs zitten de hoop is nu alleen dat ze kunnen doorbreken.

Pagina's : [1] 2 3