Bekijk volle/desktop versie : mag een man zijn vrouw echt slaan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

07-12-2006, 20:13
wordt daar wat over gezegt in de koraan.

07-12-2006, 22:01



Citaat door Prikkebeen:
Het mag.



Onzin !

De profeet saws sloeg zijn vrouwem niet, hij gaf ze met een siwaak (een stokje zo groot als een pen) een tik op het hand..

Noem je dat slaan?

07-12-2006, 22:03

Citaat door mevr_watata:
wordt daar wat over gezegt in de koraan.



Als ze verwarring komt stichten op Marokko.nl, dan mag hij inderdaad flink meppen.

07-12-2006, 22:07
een man mag haar vrouw LICHT slaan... All1 als het egt nodig is en het op geen andere manier kan..

moge allah subhana wa ta3ala me vergeven als ik het fout heb..

m3a salama..

07-12-2006, 22:12


hard slaan, een tikje met een stokje, licht slaan ... naar mijn stellige overtuiging is dit allemaal in essentie "slaan".

Een béétje vrouw láát zich niet slaan door haar man. Meteen dumpen die handel.

Groetjes,
BeertjeBee

07-12-2006, 22:18

Citaat door BeertjeBee:
hard slaan, een tikje met een stokje, licht slaan ... naar mijn stellige overtuiging is dit allemaal in essentie "slaan".

Een béétje vrouw láát zich niet slaan door haar man. Meteen dumpen die handel.

Groetjes,
BeertjeBee


BeertjeBee, Die instructies voor de mannen om hun vrouw te slaan zijn alleen bedoeld voor Moslims die aan onmacht lijden.

Ik snap overigens niet waarom vrouwen het verkiezen met een onmachtige Moslim in het huwelijk te treden. Snap jij het wel?

Volgens mij moeten die vrouwen een erg laag self esteem hebben!

07-12-2006, 22:19
“De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen omdat Allah de een boven de andere bevoorrecht heeft en omdat zij van hun eigendommen uitgeven (aan de vrouwen). En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken(over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zolas Allah ook waakt. En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: Vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen(in bed) en (als dat niet helpt) slaat hen licht. Indien zij jullie dan gehoorzamen: zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar Allah is Verheven, Groots.” [Soerah An Nisa vers 34]

07-12-2006, 22:25

Citaat door FK_DenHaag:
“De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen omdat Allah de een boven de andere bevoorrecht heeft en omdat zij van hun eigendommen uitgeven (aan de vrouwen). En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken(over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zolas Allah ook waakt. En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: Vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen(in bed) en (als dat niet helpt) slaat hen licht. Indien zij jullie dan gehoorzamen: zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar Allah is Verheven, Groots.” [Soerah An Nisa vers 34]

Bovengenoemde soera werd geopenbaard naar aanleiding van de huwelijksperikelen van Khalief Omar. Van hem is bekend dat hij erg veel geweld gebruikte tegen zijn vrouwen.



Moge Allah swt mij bewaren voor vrouwen die toezichthouders nodig hebben. Moge Allah mij de zegeningen geven van een vrouw die ieders respect verdient en die mij zonodig op mijn fouten wijst en mij vergeeft.
Voorwaar Allah is alwetend en liefdevol en enige vorm van discriminatie is bij Hem niet te vinden.

07-12-2006, 22:32

Citaat door Deemah:

Moge Allah swt mij bewaren voor vrouwen die toezichthouders nodig hebben. Moge Allah mij de zegeningen geven van een vrouw die ieders respect verdient en die mij zonodig op mijn fouten wijst en mij vergeeft.
Voorwaar Allah is alwetend en liefdevol en enige vorm van discriminatie is bij Hem niet te vinden.



Ameen !

en ik voeg deze Hadith er nog bij :

Vriendelijkheid tegenover echtgenotes is fard (verplicht)

Djabir (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem)
tijdens de Afscheidsbedevaart zei: "Wees vriendelijk voor de vrouwen, want je hebt hen genomen door het verbond met Allah en hebt het recht op seksuele omgang met hen gekregen door het Woord van Allah." (Moeslim)

´Aisjah (radiAllahoe ´anha) vertelde: "De Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah." (An-Nasaa´i)

07-12-2006, 22:40

Citaat door BeertjeBee:
hard slaan, een tikje met een stokje, licht slaan ... naar mijn stellige overtuiging is dit allemaal in essentie "slaan".Een béétje vrouw láát zich niet slaan door haar man. Meteen dumpen die handel.

Groetjes,
BeertjeBee



nee hoor, want waarom denk je dat er licht slaan staat, om duidelijk te maken dat het om licht slaan gaat...is dus heel wat anders dan echt slaan.
En tja, als een vrouw gewoon super irritant doet tegen haar man, dan verdient ze wel een klapje vind ik hoor
Ik geef mijn broertje ook wel eens een klap als hij me uitscheld of vervelend doet, zo erg is het niet..zolang je maar niet mishandelt

07-12-2006, 22:43

Citaat door FK_DenHaag:
Ameen !

en ik voeg deze Hadith er nog bij :

Vriendelijkheid tegenover echtgenotes is fard (verplicht)

Djabir (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem)
tijdens de Afscheidsbedevaart zei: "Wees vriendelijk voor de vrouwen, want je hebt hen genomen door het verbond met Allah en hebt het recht op seksuele omgang met hen gekregen door het Woord van Allah." (Moeslim)

´Aisjah (radiAllahoe ´anha) vertelde: "De Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah." (An-Nasaa´i)


de profeet Mohammed(vzmh) was juist heel goed voor zijn vrouwen....maarja daar hoor je de anti-moslims niet over, die blijven alleen maar hameren over die tekst waar slaan in staat, terwijl er verder zoveel teksten zijn waarin staat dat je goed moet zijn voor je vrouw enz.

07-12-2006, 22:47

Citaat door FK_DenHaag:
Ameen !

en ik voeg deze Hadith er nog bij :

Vriendelijkheid tegenover echtgenotes is fard (verplicht)

Djabir (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem)
tijdens de Afscheidsbedevaart zei: "Wees vriendelijk voor de vrouwen, want je hebt hen genomen door het verbond met Allah en hebt het recht op seksuele omgang met hen gekregen door het Woord van Allah." (Moeslim)

´Aisjah (radiAllahoe ´anha) vertelde: "De Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah." (An-Nasaa´i)


Amien,

Misverstanden ontstaan als we openbaringen bestemd voor bepaalde individuen rond de Profeet vzmh, van toepassing verklaren op de gehele Oemmah. Tegen de een zei de Profeet dat het gebed de sleutel is tot het Paradijs en tegen de ander zei hij dat het goede werken waren. Ik denk je mag gewoon kiezen wat je herkent als bij jou passend.

07-12-2006, 22:48


SALAAM leikum, WAT IS HET ANTWOORD nou ja of neej wou het ook graag weten vandaar waleikum oe salaam,.

07-12-2006, 22:49

Citaat door wipneusje:
nee hoor, want waarom denk je dat er licht slaan staat, om duidelijk te maken dat het om licht slaan gaat...is dus heel wat anders dan echt slaan.
En tja, als een vrouw gewoon super irritant doet tegen haar man, dan verdient ze wel een klapje vind ik hoor
Ik geef mijn broertje ook wel eens een klap als hij me uitscheld of vervelend doet, zo erg is het niet..zolang je maar niet mishandelt


Ik vind slaan een teken van onmacht en domheid. Als er geen woorden meer zijn, dan dus maar slaan ... of dat nu licht of hard is vind ik volkomen irrelevant.

Mijn man hoeft mij niet te slaan, omdat hij zich met woorden uitstekend kan uitdrukken. Bovendien wéét hij dondersgoed wat er gebeurt als hij mij slaat, hard of licht. Dan vliegt hij eruit.

Groetjes,
BeertjeBee

07-12-2006, 22:51

Citaat door BeertjeBee:
Ik vind slaan een teken van onmacht en domheid. Als er geen woorden meer zijn, dan dus maar slaan ... of dat nu licht of hard is vind ik volkomen irrelevant.

Mijn man hoeft mij niet te slaan, omdat hij zich met woorden uitstekend kan uitdrukken. Bovendien wéét hij dondersgoed wat er gebeurt als hij mij slaat, hard of licht. Dan vliegt hij eruit.

Groetjes,
BeertjeBee



Prachtig! Lijken wel woorden van Khadija, de heilige vrouw van de Profeet vzmh.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14