Bekijk volle/desktop versie : Over 'Amerika' gesproken...



31-07-2003, 01:14
Minder dan de helft van Amerikanen stemt op Bush

Uitgegeven: 30 juli 2003 16:09

WASHINGTON - Minder dan de helft van de Amerikanen (47 procent) is bereid volgend jaar bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen op het huidige staatshoofd Bush te stemmen. Van de ondervraagden geeft 41 procent de voorkeur aan een Democratische kandidaat, wie dat ook moge zijn.

Dit blijkt uit een woensdag gepresenteerde opiniepeiling van Gallup/CNN/USA Today. Volgens een politiek commentator is uit de cijfers in ieder geval af te leiden dat "de kaarten nog niet zijn geschud", dus dat een tweede ambtstermijn voor Bush nog niet vaststaat.

31-07-2003, 11:10



Citaat:
Origineel gepost door vikker
Als Allah de toekomst zou kennen en zo oppermachtig zou zijn, had Hij wel wat kunnen doen om de ellende op deze aarde tegen te gaan.
Of heeft Allah een voorkeur voor ellendige toestanden.
Duuuussss...Allah wist op voorhand dat er moslims op 11/9 duizenden onschuldigen zouden doden en heeft niks ondernomen om dit te beletten.
Duuuusss...Allah is mede schuldig aan deze doden op 11/9.
Ben ik effe blij dat ik niet gelovig ben...
Om geluk te kennen, moet je weten wat ongeluk en pijn is.

31-07-2003, 11:59

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Als Allah de toekomst zou kennen en zo oppermachtig zou zijn, had Hij wel wat kunnen doen om de ellende op deze aarde tegen te gaan.
Of heeft Allah een voorkeur voor ellendige toestanden.
Duuuussss...Allah wist op voorhand dat er moslims op 11/9 duizenden onschuldigen zouden doden en heeft niks ondernomen om dit te beletten.
Duuuusss...Allah is mede schuldig aan deze doden op 11/9.
Ben ik effe blij dat ik niet gelovig ben...
ik kan me zo ergeren aan die stupide opmerkingen van jou ...ten eerste ...de ellende die op aarde heerst is volkomen te wijten aan de mensen zelf
waarom moet allah ingrijpen ?????

je kunt van god onmogelijk verwachten dat ie in iedere situatie van onrecht in gaat grijpen , mensen hebben hersenen weet je , mensen kunnen zelf nadenken
na ja ..behalve creatie's zoals jij vlikker
het schuim der natie ...

31-07-2003, 12:09
Op zich vind ik de reactie van Vikker volkomen begrijpelijk. Het ontstaan van het kwaad in de wereld, ís geen makkelijke kwestie. Ik zie het zo: de mens wilde beter zijn dan God. Okay, zei God, dan geef ik je iets als 'eigen verantwoordelijkheid', je kan je leven zelf managen. Met alle positieve, maar dus ook met de negatieve kanten.

Ik geloof niet in een God die ons als een marionet aan een touwtje heeft.

31-07-2003, 12:13



Citaat:
Origineel gepost door remii
ik kan me zo ergeren aan die stupide opmerkingen van jou ...ten eerste ...de ellende die op aarde heerst is volkomen te wijten aan de mensen zelf
waarom moet allah ingrijpen ?????

je kunt van god onmogelijk verwachten dat ie in iedere situatie van onrecht in gaat grijpen , mensen hebben hersenen weet je , mensen kunnen zelf nadenken
na ja ..behalve creatie's zoals jij vlikker
het schuim der natie ...
Ik vind het een zeer reëele, doch enigzins cynische opmerking. Waarom Allah in zou moeten grijpen? Hij heeft zijn creatie, de mens, toch lief. Hij wil haar toch beschermen... of toch niet!

Dit is namelijk de kern volgens mij. Een God die liefde is...EN almachtig, waarom zou hij zijn gelovigen niet helpen...

Ik weet het antoord wel, maar ik zou het eens graag van een moslim horen...

31-07-2003, 12:36

Citaat:
Origineel gepost door arabchrstn
Ik vind het een zeer reëele, doch enigzins cynische opmerking. Waarom Allah in zou moeten grijpen? Hij heeft zijn creatie, de mens, toch lief. Hij wil haar toch beschermen... of toch niet!

Dit is namelijk de kern volgens mij. Een God die liefde is...EN almachtig, waarom zou hij zijn gelovigen niet helpen...

Ik weet het antoord wel, maar ik zou het eens graag van een moslim horen...
jij weet het antwoord wel ...??jij weet helemaal niets !! en dat is nog heel zacht uitgedrukt

kijk...ieder mens , is primair verantwoordelijk voor zijn eigen daden

allah probeert middels de koran de mens tot goedheid te bewegen , het foute en kwade te vermijden
broederliefde te versterken etc etc

en allah swt helpt zij die in hem geloven wel
hij zond hun de koran ..het woord van allah swt , een leidraad voor de mens opdat de mens niet zal dwalen

31-07-2003, 12:51

Citaat:
Origineel gepost door remii
[B]

allah probeert middels de koran de mens tot goedheid te bewegen , het foute en kwade te vermijden
[GLOW=deeppink]broederliefde [/GLOW] te versterken etc etc

]
Welke broeders en zusters,

alle broeders en zusters ,

of sommige broeders en zusters ?


31-07-2003, 13:12

Citaat:
Origineel gepost door arabchrstn
Ik vind het een zeer reëele, doch enigzins cynische opmerking. Waarom Allah in zou moeten grijpen? Hij heeft zijn creatie, de mens, toch lief. Hij wil haar toch beschermen... of toch niet!

Dit is namelijk de kern volgens mij. Een God die liefde is...EN almachtig, waarom zou hij zijn gelovigen niet helpen...

Ik weet het antoord wel, maar ik zou het eens graag van een moslim horen...
Dit kun je wel zeggen maar je kunt ook stellen dat door het inrijpen van Allah hij mensen de gelegenheid ontneemt om lessen te trekken uit wat de mens ervaart. Het feit dat alles gaat zoals het gaat kun je ook verklaren uit de vrije wil die men blijkbaar heeft gekregen.

31-07-2003, 16:59

Citaat:
Origineel gepost door remii
ik kan me zo ergeren aan die stupide opmerkingen van jou ...ten eerste ...de ellende die op aarde heerst is volkomen te wijten aan de mensen zelf
waarom moet allah ingrijpen ?????

je kunt van god onmogelijk verwachten dat ie in iedere situatie van onrecht in gaat grijpen , mensen hebben hersenen weet je , mensen kunnen zelf nadenken
na ja ..behalve creatie's zoals jij vlikker
het schuim der natie ...
Nee , maar als er iets moois of een wonder gebeurt , dan is het (bijna altijd het werk van Allah/god of iets anders volgens de gelovigen (dus hiermee bedoel ik ook christenen / joden etc etc)

We zijn verantwoordelijk voor onze eigen daden en daar kan niemand ook een god niet , niks aan doen.

31-07-2003, 17:04

Citaat:
Origineel gepost door vikker

Mag ik hopen dat jij je niet al teveel ergert aan mijn uitspraken.....nu..en in de toekomst.. :hoedaf:
maak je maar niet ongerust ..die eer gun ik jou niet ...

je moet weten ...nee laten we zeggen dat elke moslim hoort te weten dat het leven op aarde slechts van tijdelijk aard is , na je dood wordt je beoordeel naar je daden ....en als je als moslim streeft naar een plaatsje in de hemel of het paradijs dan weet je wat je moet doen
leven volgens de richtlijnen van de islam dus ..

31-07-2003, 17:14

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Ik ben geen moslim noch katholiek en weet zo ook wel dat het leven tijdelijk is.
Ik geniet er dus van en laat de kwaliteit van het leven niet afhangen van een narcistische en wrede god die geen enkele zin voor verantwoordelijkheid heeft.
En een plaatsje in het paradijs moet ik helemaal niet hebben, ben je een haartje betoeterd...eeuwig......zonder einde verantwoording afleggen aan een narcist die enkel aanbeden wil worden, niks meer.
Nu leg je god uit zoals die wordt gezien door zijn aanhangers. Maar zij zeggen zelf dat god niet te vatten is voor een gewone mens.

Conclusie: je vraagt de weg aan iemand die zelf ook verdwaald is. Koop gewoon zelf een kaart en zoek zelf de weg.
Maar volgens mij heb je de bestemming al gevonden. Maak je dus niet druk over degenen die nog op zoek zijn.