Bekijk volle/desktop versie : Soubhannallah: wat een mooie uitstraling heeft M. Ibn Saalih Al-Uthaimeen (zie foto!)



Pagina's : [1] 2

06-12-2006, 15:31
In de naam van Allah, de Erbarmer, de Barmhartige

Vrede en vrede zij met mijn meest geliefde Profeet Mohamed.[/SIZE]


[SIZE="5"]Moge Allah Swt Zijn genade en rahma doen storten op sheich Mohammed Ibn Al Uthaimeen![/SIZE]


[SIZE="4"]Muhammad Ibn Al Uthaymeen




Muhammad ibn Saalih al-uthaymeen (Ce van 1925-2001) was één van de prominentste Islamitische geleerden van de laatstgenoemde helft van de twintigste eeuw. Geboren in Saudi-Arabië, onthield Shaykh Qur'an op een vroege leeftijd en bestudeerde onder de een aantal van de meest knowledgable geleerden van de tijd met inbegrip van: Shaykh Abd AR-Rahman zoals-saa'di, Shaykh Muhammad Ash-Shanqeeti, en Shaykh Abd al-azeez ibn Baaz. Tijdens zijn vele jaren van studie, werd hij wereld renowned voor zijn superieure kennis in fiqh (Islamitische jurisprudentie), uiteindelijk compilerend meer dan vijftig boeken over het onderwerp.

Hij was Shaykh, faqeeh, de geleerde van Najd, Abu Abdullah, Muhammad ibn Saalih ibn Muhammad ibn al-uthaymeen bij-tamimi een-najdi. Shaykh Uthaymeen, aangezien hij het meest gekend was, was geboren in de stad van Unayzah, in het Gebied Qaseem van Saudi-Arabië op 27ste Ramadhan 1347 AH (na Hijrah van Prophet Muhammad). 1347 AH beantwoordt tot 1925 in de Gregoriaanse kalender.

Hij ontving zijn onderwijs van een aantal bekende geleerden zoals: Shaykh Abd AR-RAHMAAN ibn Naasir zoals-saa'di (1307H - 1376H), Shaykh Muhammad Ameen as-shanqeeti (1325H - 1393H), en Shaykh Abd al-azeez ibn Baaz (1330H - 1420H), samen met veel meer.

Toen hij in het onderwijs binnenging, een groot aantal studenten van binnenuit en buiten Saudi-Arabië dat van hem ten goede aan is gekomen aan. Hij werd gekend voor zijn eigen unieke stijl van interpretatie en verklaring van godsdienstige punten. Hij is van onder die geleerden die Islam zonder enig type van godsdienstig nadeel dienden en zich de beperkingen van blind-volgt weg hielden. Hij wordt onderscheiden in zijn grote inspanning van inspanning in godsdienstige kwesties en analoge conclusies die duidelijk het godsdienstige begrip hij bezaten, en het correcte gebruik van de principes van godsdienst bewijzen die hij heeft goedgekeurd.

Bij het geven van godsdienstige oordelen, is Fataawa van Shaykh Uthaymeen (d.w.z., uitspraken/oordelen) gebaseerd op Manhaj (methodologie) van Ahlus Sunnah wal-jamaa'h die van Qur'an en Sunnah blijk van wordt gegeven van. Hij heeft ongeveer vijftig compilaties aan zijn krediet. Onlangs, vóór zijn dood, onderwees hij godsdienstige Grondbeginselen bij de Faculteit Sharee'ah van Imam de Islamitische Universiteit Sa'ud, Tak van Muhammad ibn Qaseem. Hij was ook een lid van het Hogere Comité van Geleerden van het Koninkrijk, en was Imaam en Khateeb van de grote Moskee van stad Unayzah. Samen met Shaykh Muhammad Nassir advertentie-deen al-albani (d. 1420H) en Shaykh Abdul ' Azeez ibn Abdullaah ibn Baaz (d. 1420H), was Shaykh Muhammad één van de grootste geleerden van Ahlus Sunnah wal-jamaa'h in het vroege deel van de 15de eeuw in de kalender Hijri. Shaykh Uthaymeen werd toegekend de Internationale Toekenning van Faisal van de Koning in de dienst aan Islam op 8 Februari 1994.


Zijn bekende werken van de werkenshaykh Uthaymeen omvatten:

Tafsir (Verklaring van de betekenissen van Qur'an): Surah van Ayat al-kursi Tafsir Juz Amma Tafsir van Tafsir Surah al-kahf van al-baqarah Tafsir Hadith (het Zeggen van Prophet alayhi wa salaam van Muhammad Salla Allahu): Kitab al-ilm Sharh Riyadh zoals-saaliheen Mustalahah Hadeeth Aqeedah (Islamitisch credo): FI Sifaati Allah wa Asmaa'ihil Husna Qawl Mufiid ala Kitab al-tawhid Sharh al-aqeedat al-Hamawiyyah Sharh al-aqeedat al-Waasittiyah Sharh Kashf as-shubuhaat Sharh Lum'at al-i'tiqad Sharh Usool al-iman (verbinding met Engelse vertaling) Sharh Usool al-thalaathah van Aqeedah van ahlus-Sunnah wal-jamaa'ah Qawaa'id Muthla (verbinding met Engelse vertaling) Fiqh (Islamitische Jurisprudentie): Islam Majmoo ' al-fataawa as-Sharh al-mumti, een verklaring van Arkan van Fataawa van Zaad al-mustaqni ' Umdat al-ahkam Zijn werken zijn bekend voor hun kwaliteit en grongigheid. Het grootste deel van zijn boeken worden gemakkelijk begrepen door de leek terwijl nog de diepte verstrek die door studenten van kennis wordt gewenst. Alle punten en verklaringen die hij in zijn boeken heeft afgelegd worden gebaseerd op Qur'an, authentieke hadith, en het begrip van de righteous metgezellen van Prophet alayhi wa salaam van Muhammad Salla Allahu.


Het karakter en de Dood Shaykh Uthaymeen waren beroemd voor zijn eenvoud, bescheidenheid, samen met uitzonderlijke maniërisme naar al die hij ontmoette, evenals zijn uitzonderlijke maniërisme in benadering van onderwerpen vrij van dogmatische argumenten. Shaykh had vele studenten van vele landen die zeer van hem in de loop van de jaren profiteerden. Vele studenten van over de hele wereld blijven nog van zijn boeken en banden profiteren. Hij is onder de uitstekende geleerden van de era na 1400H. Shaykh Uthaymeen stierf op Woensdag 15 Shawwal, 1421 AH (10 Januari 2001 C.E.) op de leeftijd van 74. Hij werd begraven in Makkah samen met zijn edelen onder de geleerden, met inbegrip van recente Shaykh Abd al-azeez ibn Baaz (rahimullah).

06-12-2006, 16:28


Ook hij behoort tot de oprechte en vrome voorgangers!

08-12-2006, 14:33
macha allah

08-12-2006, 16:51

Citaat door soufyan74:
Ook hij behoort tot de oprechte en vrome voorgangers!



Ohja was hij dan een Sahabie? Of was hij een tabi ie? Of misschien een tabe tabi ie?

Nee geen van allen ? Dan was hij niet iemand die behoort tot de vrome voorgangers, helaas jammer voor je ....


Maar wie was hij wel?

Een mushrik!

Hoe zag hij eruit?

Heel afschuwelijk en eng zie hierboven!

Wat deed hij?

Gidmet van de amerikaanse bezetters en joodse kolonisten.

Wat was zijn voornaamste bezigheid?

Shirk verspreiden?

Is hij een kafir?

Jazeker zonder twijfel!!!

Shukran

08-12-2006, 17:06



Citaat door Wakaraniy:
Ohja was hij dan een Sahabie? Of was hij een tabi ie? Of misschien een tabe tabi ie?

Nee geen van allen ? Dan was hij niet iemand die behoort tot de vrome voorgangers, helaas jammer voor je ....


Maar wie was hij wel?

Een mushrik!

Hoe zag hij eruit?

Heel afschuwelijk en eng zie hierboven!

Wat deed hij?

Gidmet van de amerikaanse bezetters en joodse kolonisten.

Wat was zijn voornaamste bezigheid?

Shirk verspreiden?

Is hij een kafir?

Jazeker zonder twijfel!!!

Shukran


de haat zit echt diep he wat ben jij zielig jongentje dat hij jullie soefies heeft weerlegd doet pijn ga snel naar je vliegend cheikh of dansende maar dwalend dat zijn jullie zeker

09-12-2006, 10:45

Citaat door Wakaraniy:
Ohja was hij dan een Sahabie? Of was hij een tabi ie? Of misschien een tabe tabi ie?

Nee geen van allen ? Dan was hij niet iemand die behoort tot de vrome voorgangers, helaas jammer voor je ....


Maar wie was hij wel?

Een mushrik!

Hoe zag hij eruit?

Heel afschuwelijk en eng zie hierboven!

Wat deed hij?

Gidmet van de amerikaanse bezetters en joodse kolonisten.

Wat was zijn voornaamste bezigheid?

Shirk verspreiden?

Is hij een kafir?

Jazeker zonder twijfel!!!

Shukran


Weest duidelijk en zeg gewoon dat jij afwijkt van zijn kennis en hem niet wilt opvolgen!

09-12-2006, 11:40
Laa Hawla Wa Laa Qowata Illaa Billaah.

Broeder, ik heb nu al drie topics van je gezien met een foto van een Sheikh, en wat ik zie is drie keer fitnah, Soubhan Allah.

Doe jezelf en ons een plezier en verwijder die topics.

Wij hebben niks aan foto's van Shoeyoekh, wij hebben iets aan hun woorden.
Plaats interessante artikelen etc. van de Shoeyoekh, die zullen ons Insha Allah baten op Yawm Al Qiyama, wat betreft de foto's; die kunnen alleen tegen ons gebruikt worden.

Zou het niet zijn omdat foto's niet toegestaan zijn (zoals sommigen aanhangen), dan zou het zijn, omdat een aantal mensen zich verlagen tot Ghibah en over het uiterlijk van de Sheikh - Rahimahoelah - spotten.

Khair Insha Allah.

09-12-2006, 11:56
Het was beter geweest als je die foto weggehaald zou hebben.

13-12-2006, 16:38

Citaat door soufyan74:
Weest duidelijk en zeg gewoon dat jij afwijkt van zijn kennis en hem niet wilt opvolgen!



Ik wijk inderdaad af van deze mudjsim ik ben een munazihin en geen antropomorfist die zegt lesa ka misli sjai is ayat mutasahbihat.

Ik zeg ook niet aarde is plat.

Ik volg de selef en geen telef die saoudi arabie en amerikane helpt.

Ik ben geheel duidelijk!

17-12-2006, 20:31
Mijn lieve man!

17-12-2006, 20:33

Citaat door soufyan74:
Mijn lieve man!





17-12-2006, 20:45

Citaat door Sayfu_dien:


Waarom rol je met je ogen?

17-12-2006, 20:49



Citaat door soufyan74:
Waarom rol je met je ogen?


Omdat jij een raar persoontje bent

17-12-2006, 21:18

Citaat door Sayfu_dien:
Omdat jij een raar persoontje bent


Nee, je bedoelt te zeggen: "Omdat ik VIND dat je een raar ventje bent."

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het zou RAAR zijn als jij mij niet raar vindt en ik jou niet.

Ja toch, want degene die afwijkt van de soenna komt altijd tegenover de soenna te staan en zijn het tegenpolen van elkaar!

Kortom:

Wij zijn gelukkig tegenpolen van elkaar, extremist!

17-12-2006, 21:26

Citaat door soufyan74:
Nee, je bedoelt te zeggen: "Omdat ik VIND dat je een raar ventje bent."

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het zou RAAR zijn als jij mij niet raar vindt en ik jou niet.

Ja toch, want degene die afwijkt van de soenna komt altijd tegenover de soenna te staan en zijn het tegenpolen van elkaar!

Kortom:

Wij zijn gelukkig tegenpolen van elkaar, extremist!



Ga ga Tauwba verrichten en vergeet je broeder Samir faka allahu asrah niet (als je begrijpt wat ik bedoel hint hint topic )!!!

Pagina's : [1] 2