Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse moslim man/vrouw



06-12-2006, 13:49
Salam,

Ik zou graag in contact willen komen met Nederlandse mannen of vrouwen die moslim zijn geworden. Ik ken iemand in mijn omgeving die geintreseerd is in het geloof en daar vragen over stelt. Het zou mooi zijn als ze door meer informatie molim zou worden. Heb je een bepaald boek gelezen waardoor je het geloof niet meer kon los laten.. Laat het weten.

Groetjes,

06-12-2006, 13:52


Veel mooie verhalen gehoord en gelezen... niet zomaar eentje! De Qoran was wel een beetje moeilijk in het begin, maar bijvoorbeeld 'tuinen der oprechten' met hadieth van onze profeet vrede zij met hem is heel fijn om te lezen....
succes!!!

06-12-2006, 13:55
Bedankt voor je reactie!
Tuinen der oprechten is dat een boekje?

06-12-2006, 14:02
Ja... waarin de hadith van de profeet Mohammed (vzmh) zijn opgetekend.

Er zijn overigens nog veel meer mooie boekjes hoor. Let wel even op de uitgever en de originele schrijver.
Mag ik vragen hoe oud de geintresseerde is?? En... is het een man of een vrouw?
Ik zelf heb namelijk toen ik erg geinteresseerd raakte in de Islam lezingen bezocht voor vrouwen. Daar werd ik errug blij van. Voornamelijk omdat je ziet dat je niet de enige bent en omdat je zo een basis kennis kunt opdoen... misschien een tipje?

Succes...

06-12-2006, 14:05


Het is een man! van 28 jaar.

06-12-2006, 14:06
Jah tuinen der oprechten is een masha'Allah boekje..

misschien is de fakkel ook goed boekje

06-12-2006, 14:49

Citaat door shakira5:
Het is een man! van 28 jaar.



Masha Allah!
Weet alleen niet of er ook een plek is waar lezingen worden gegeven voor alleen mannen....

Iemand??

06-12-2006, 14:51
hier dit is iets kunnen ook niet moslims komen

http://www.al-yaqeen.com/agenda/dawra07.htm

03-04-2007, 11:06

Citaat door almereman:
salam alaikom ik ben onlangs moslim geworden. als je meer info wilt over de islaam dan hoor ik het graag van je. beslema, dick


Masha'Allah....

Moge Allah je Licht boven Licht geven en door je vele anderen leiden..Amien

Salaam Aleykoum,