Bekijk volle/desktop versie : Studie Zet hier je Hbo Opleiding,..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

06-12-2006, 09:15
En wat het inhoudt a.u.b....

Kben al anderhalf jaar Mbo Afgestudeerd en wil volgend jaar September Insha Allah een Hbo opleiding volgen,..

Kheb open dagen bezocht,.. op internet gekeken maar weet niet wat ik wil,..

Misschien dat ik via deze weg een leuke opleiding kan volgen!

Alvast bedankt!!

06-12-2006, 09:32


Ik doe zelf MWD(maatschappelijk werk en dienstverlening)..

06-12-2006, 10:14
wat dacht je van rechten???????

06-12-2006, 10:24
Ik doe CMV ( Culturele en Maatschappelijke Vorming).. Het is een leuke opleiding waarbij je heel praktijk gericht bent, en best wel veel vrije tijd hebt. De opleiding vergt niet veel van je

06-12-2006, 10:46



Citaat door Tazaghinecity:
Ik doe CMV ( Culturele en Maatschappelijke Vorming).. Het is een leuke opleiding waarbij je heel praktijk gericht bent, en best wel veel vrije tijd hebt. De opleiding vergt niet veel van je



En dat is HBO??

06-12-2006, 10:52
HEBO (Hogere Europeese Beroepen Opleiding), kan je alle richtingen mee op!

06-12-2006, 10:52
Kben op google gaan zoeken en zie dat ze vanavond op de hoge school in Rotterdam open dag hebben,.. kdenk dat ik ga kijken,..

06-12-2006, 11:00
Ik doe de Pabo, en het is echt een hele leuke opleiding. Je bent creatief bezig, en je verveelt je geen minuut Vooral de stages zijn heel leuk... Gister was het sinterklaasfeest en dat was echt lachen...

Als je van kinderen houdt en je houdt ervan om lekker bezig te zijn, dan moet je zeker voor de Pabo gaan.


Groetjes en veel succes!!

06-12-2006, 11:04

Citaat door crima_nador:
Ik doe de Pabo, en het is echt een hele leuke opleiding. Je bent creatief bezig, en je verveelt je geen minuut Vooral de stages zijn heel leuk... Gister was het sinterklaasfeest en dat was echt lachen...

Als je van kinderen houdt en je houdt ervan om lekker bezig te zijn, dan moet je zeker voor de Pabo gaan.


Groetjes en veel succes!!



Kan je die ook deeltijd doen?

06-12-2006, 11:42

Citaat door DenhaagImzouren:
En wat het inhoudt a.u.b....

Kben al anderhalf jaar Mbo Afgestudeerd en wil volgend jaar September Insha Allah een Hbo opleiding volgen,..

Kheb open dagen bezocht,.. op internet gekeken maar weet niet wat ik wil,..

Misschien dat ik via deze weg een leuke opleiding kan volgen!

Alvast bedankt!!


Hey meid...

K doe de HBO Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) in Amsterdam. Dat is een opleiding waarmee je, zoals de naam al doet vermoeden, veel kanten op kan. In de Opleiding komen de aspecten van Sociaal, Juridisch en Dienstverlenen allemaal aan bod.
Ik vind het tenminste een prima opleiding!!!
Omdat ik de MBO SJD heb gedaan, kon ik in de 2e van het HBO instromen
Het is wel even aanpoten, ma het gaat Alhamdulilah goed

Suc6 met je keuze...

Bent_Al_Maghreb

06-12-2006, 11:51

Citaat door Bent_Al_Maghreb:
Hey meid...

K doe de HBO Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) in Amsterdam. Dat is een opleiding waarmee je, zoals de naam al doet vermoeden, veel kanten op kan. In de Opleiding komen de aspecten van Sociaal, Juridisch en Dienstverlenen allemaal aan bod.
Ik vind het tenminste een prima opleiding!!!
Omdat ik de MBO SJD heb gedaan, kon ik in de 2e van het HBO instromen
Het is wel even aanpoten, ma het gaat Alhamdulilah goed

Suc6 met je keuze...

Bent_Al_Maghreb



Ik doe nu de Pabo maar ik vind ht toch niet mijn ding. Een vriendin van mij wil ook SJD gaan doen. Ik misschien ook, maar wat houd et ongeveer precies in ???

06-12-2006, 11:58
Een vriendin van mij doet ook SJD maar t lijkt me wel pittig,.. en t is niet echt mijn ding ook...

In ieder geval bedankt voor je reactie meid!

06-12-2006, 12:08



Citaat door lina2keep:
Ik doe nu de Pabo maar ik vind ht toch niet mijn ding. Een vriendin van mij wil ook SJD gaan doen. Ik misschien ook, maar wat houd et ongeveer precies in ???


Tja, Het is maar wat je leuk vind en wat je interesses zijn. Bijvoorbeeld: ik (en mijn andere studiegenoten) zijn nu bezig met een project schuldhulpverlening. Wij moeten kijken naar de problemen, hoe zijn de schulden ontstaan (sociaal), wat kun je er juridisch mee of tegen doen, waar heeft iemand eventueel recht op (Denk aan huursubsidie en dat soort voorzieningen (Juridisch), hoe gaat een schuldsanerings traject in zn werk, hoe voer je een gesprek met een client die schuldhulpverlening aanvraagd (Dienstverlening), etc.

Dit is slechts een moment opname, maar zo ziet de opleiding er ongeveer uit. Je moet in alle markten zo'n beetje je weg kunnen vinden...

Mijn ervaring over de redenen waarom mensen afhaken op deze opleiding is toch het Juridische. Mensen vinden het niet leuk om in de wettenbundel op te zoek of iemand recht heeft op een uitkering, wat hij/zij ervoor moet doen, wat de voorwaarde zijn voor recht op uitkering. Dat zien de mensen ni zo zitten
Ma ze vinden het wel leuk om clientgesprekken te voeren... Ma hoe kun je een clientgesprek voeren als je ni weet welke informatie je moet vertellen aan de client...




06-12-2006, 12:09

Citaat door DenhaagImzouren:
Een vriendin van mij doet ook SJD maar t lijkt me wel pittig,.. en t is niet echt mijn ding ook...

In ieder geval bedankt voor je reactie meid!


Is het ook

06-12-2006, 12:16

Citaat door Bent_Al_Maghreb:
Is het ook



hahah oke,....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7