Bekijk volle/desktop versie : Nederlanders gelukkigste volk van Europa



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

05-12-2006, 19:54
Nederlanders gelukkigste volk van Europa

BRUSSEL - Nederlanders behoren met de Finnen tot de gelukkigste en energiekste inwoners van de Europese Unie. De twee volken voeren de ranglijst aan van mensen die zich de laatste maand gelukkig hebben gevoeld en vol van energie.

Welgeteld 83 procent van de Nederlanders antwoordde bij EU-onderzoek dat ze zich gelukkig voelen of hebben gevoeld. Heel wat beter dan inwoners van Letland (42 procent) of Italië (48 procent).

De Nederlanders zijn naar eigen zeggen ook het actiefste volk van de EU: 72 procent voelt zich vol energie, tegen slechts 37 procent in Duitsland, kennelijk het meest futloze land van Europa.

De vraag was gesteld bij onderzoek in opdracht van de Europese Commissie naar de geestelijke gesteldheid van Europeanen. Brussel is van plan om een strategie op te zetten tegen geestelijke problemen.



------


http://www.nu.nl/news/908074/10/Nederlanders_gelukkigste_volk_van_Europa.html


...geloof er niks van.

05-12-2006, 20:11


Zeer vreemd dat de nederlanders blijkbaar zo gelukkig zijn. Vooral als je kijkt hoeveel we kwijt zijn aan belastingen en premies, en op welke manieren we door de overheid en instanties uitgebuit worden...

Blijkbaar hebben zeer veel mensen daar dus geheel geen moeite mee

05-12-2006, 20:21
Geld kan mijn geluk niet bederven. Ik ben een levensgenieter pur sang en ben blij dat ik in Nederland mag leven.

05-12-2006, 20:26
Zo slecht is in Nederland niet.

We zijn ook een van de grootste globetrotters ter wereld.

Maakt niet welke verre bestemming je neemt, je komt Nederlanders tegen.

05-12-2006, 20:28



Citaat door Amin4you:
Zeer vreemd dat de nederlanders blijkbaar zo gelukkig zijn. Vooral als je kijkt hoeveel we kwijt zijn aan belastingen en premies, en op welke manieren we door de overheid en instanties uitgebuit worden...

Dat kan wel de belastingen en premies omlaag.

Maar dan moeten de uitkeringen fors omlaag.

Ik weet niet of je daar gelukkiger van wordt, Amerikaanse toestanden in Nederland, zonder werk ben je dan niks.

05-12-2006, 20:43
Veel onderzoeken laten een beeld zien die is te staven met wat ermee wordt beoogd. In dit geval was de vraag gesteld bij onderzoek in opdracht van de Europese Commissie naar de geestelijke gesteldheid van Europeanen. Brussel is van plan om een strategie op te zetten tegen geestelijke problemen, hmmm dit riekt weer naar subsidies en de alom geplaagde gezondheidszorg en de bekostiging daarvan.

Amin4you; In een hoog conjuntuur zulke vragen stellen levert een heel ander beeld dan in een recessie. Stel maar de vragen over de invoering van de euro, de liberalisering van de gezondheidszorg, veranderingen van de afgelopen jaren in het belastingstelsel enzovoort, krijgt men een heel ander antwoord. Rijk werd rijker en arm werd armer.

Sunsetdriver; Mag leven, alsof dat een voorrecht is? Of je bent hier niet geboren natuurlijk. Als ik een vergelijing stel met een ander land, dan moet je niet vergeten tot welke klasse je behoort. In menig land kun je lekker leven als je je mag rekenen tot de vermogende klasse. Welvaartsbeleving is iets heel anders. Als je je tussen de armen begeeft, de mensen die altijd de eindjes aan elkaar proberen te knopen, dan maakt het niet uit waar je leeft, je bevindt je dan namelijk toch onder gelijken. Om op een appel te teren, terwijl de rest allemaal geniet van aardbeien is niet te pruimen.

Rja; Als ik luister naar hollanders in het buitenland dan doen ze me denken aan de buitenlanders in holland qua gedrag, niet meer niet minder. Behalve dat ze niet terug naar nederland willen, terwijl best veel allochtonen in nederland terug willen. Maar niemand levert graag in, al helemaal niet als het je goedrecht is.

Kortom een overtrokken onderzoek, zoals velen.

05-12-2006, 21:42
Sunsetdriver; Mag leven, alsof dat een voorrecht is? Of je bent hier niet geboren natuurlijk. Als ik een vergelijing stel met een ander land, dan moet je niet vergeten tot welke klasse je behoort. In menig land kun je lekker leven als je je mag rekenen tot de vermogende klasse. Welvaartsbeleving is iets heel anders. Als je je tussen de armen begeeft, de mensen die altijd de eindjes aan elkaar proberen te knopen, dan maakt het niet uit waar je leeft, je bevindt je dan namelijk toch onder gelijken. Om op een appel te teren, terwijl de rest allemaal geniet van aardbeien is niet te pruimen.

Ja het is een voorrecht. Er zijn landen waar je niet de vrijheid hebt, die je hier kent. Vrij van onderdrukking, vrij van verbod op vrijheid van meningsuiting, vrij om te geloven wat je wilt. Verder heb ik veel mensen om me heen waar ik van houdt.
Ik ben zeker niet rijk maar met het kleine beetje geld (paar aardbeien) dat ik verdien kan ik wel beetje bij beetje mijn dromen waar maken. En dat maakt me nou zo gelukkig.

05-12-2006, 21:55

Citaat door Amin4you:
Zeer vreemd dat de nederlanders blijkbaar zo gelukkig zijn. Vooral als je kijkt hoeveel we kwijt zijn aan belastingen en premies, en op welke manieren we door de overheid en instanties uitgebuit worden...

Blijkbaar hebben zeer veel mensen daar dus geheel geen moeite mee



Scandinaviers en Duitsers hebben daar ook geen moeite mee, bovendien is dat toch democratisch besloten dus wat zeur je nou?

Bovendien, de sociale sfeer die er hier heerste in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw is vervangen door een veel meer kapitalistische en dat is maar goed ook, willen we het sociale stelsel betaalbaar houden.

05-12-2006, 21:58
Sow...dan is het wel heel kut in de rest van Europa.

05-12-2006, 22:01

Citaat door lemster:
Sow...dan is het wel heel kut in de rest van Europa.


kutter kan haast niet, daarvoor moet je toch echt naar het MO of Afrika,

en in jouw geval, zijnde vrouw, hoef je het helemaal niet zo ver te zoeken.

05-12-2006, 22:04

Citaat door _LanterFanter:
Omdat we alles gelukkig op de Marokkanen af kunnen schuiven



05-12-2006, 22:08

Citaat door lemster:
Ali B, bv.

05-12-2006, 22:22



Citaat door Crumb:
Nederlanders gelukkigste volk van Europa

BRUSSEL - Nederlanders behoren met de Finnen tot de gelukkigste en energiekste inwoners van de Europese Unie. De twee volken voeren de ranglijst aan van mensen die zich de laatste maand gelukkig hebben gevoeld en vol van energie.

Welgeteld 83 procent van de Nederlanders antwoordde bij EU-onderzoek dat ze zich gelukkig voelen of hebben gevoeld. Heel wat beter dan inwoners van Letland (42 procent) of Italië (48 procent).

De Nederlanders zijn naar eigen zeggen ook het actiefste volk van de EU: 72 procent voelt zich vol energie, tegen slechts 37 procent in Duitsland, kennelijk het meest futloze land van Europa.

De vraag was gesteld bij onderzoek in opdracht van de Europese Commissie naar de geestelijke gesteldheid van Europeanen. Brussel is van plan om een strategie op te zetten tegen geestelijke problemen.



------


http://www.nu.nl/news/908074/10/Nederlanders_gelukkigste_volk_van_Europa.html


...geloof er niks van.


Don't worry...ga happy wezuh men.

05-12-2006, 22:38

Citaat door Einherjer:
Don't worry...ga happy wezuh men.


Nederlanders mopperen natuurlijk ook wel eens, maar zijn over het algemeen content met hun leven. dat in tegenstelling tot bepaalde huilebalken, die zonder te presteren willen vangen. En juist dat maakt mensen ongelukkig: te weten dat je een looser bent en je handje op moet houden.

05-12-2006, 22:59

Citaat door Amin4you:
Zeer vreemd dat de nederlanders blijkbaar zo gelukkig zijn. Vooral als je kijkt hoeveel we kwijt zijn aan belastingen en premies, en op welke manieren we door de overheid en instanties uitgebuit worden...

Blijkbaar hebben zeer veel mensen daar dus geheel geen moeite mee


Kortom - van premies en belastingen word je ongelukkig? Da's wel een heel simpele voorstelling van zaken, die door dit onderzoek misschien ook wel gelogenstraft wordt.... Gelukkig! Er zou meer gekeken moeten worden naar Gross National Happiness dan naar Gross National Product.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12