Bekijk volle/desktop versie : Eileiders Uitspuiten!!! Help!

Pagina's : [1] 2 3 4

05-12-2006, 12:17
Wie o wie heeft dat meegemaakt en wat is je ervaring?
Ik moet namelijk binnenkort, maar ben er zooo bang voor!!!
Ik wil graag horen van jullie hoe het was???

05-12-2006, 12:20

Citaat door DessertRose15:
Wie o wie heeft dat meegemaakt en wat is je ervaring?
Ik moet namelijk binnenkort, maar ben er zooo bang voor!!!
Ik wil graag horen van jullie hoe het was???

Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar mijn nicht heeft dat voor de zomervakantie moeten doen.

Ze is al een paar jaar getrouwd en raakte maar niet zwanger, na een echo raadde haar arts dat aan.
1 eileider is nu inorde maar de andere is nog steeds verstopt.
En ze is nog steeds niet zwanger meskiena.

Veel succes lieverd!

05-12-2006, 12:21
Klikt eng

05-12-2006, 12:25
Oh ja, de ingreep is wel pijnlijk achteraf sorry maar vindt toch wel dat ik dat ook moest zeggen

05-12-2006, 12:29

vertrouw op Allaah oghti, komt allemaal goed inchallaah. Ik heb hier ook nooit van gehoord moet ik eerlijk zeggen.
Hoe gaat dat precies in zijn werk?

05-12-2006, 12:29
Daar schijt ik dus voor, ben er de hele dag mee
bezig.
Alles was goed, alleen mijn eileiders wilde de arts nog zien!
maar ik ben zooooo bang, echt dat ik flauw val, nog nooit
heeft een arts mij beneden onderzocht laat staan zo iets!
(1 keer een eendenbek meer niet)

oh, het wordt ook wel HSG genoemd!!!!!

05-12-2006, 12:32
Ik moet het ook laten doen, zodra ik ongesteld wordt moet ik bellen voor een afspraak , ze doen het alleen als ze er zeker van zijn dat je niet zwanger bent.
maar ik heb pijnstillers gekregen en die moet ik dan innemen, 2 de avond voor de ingreep en 2 de ochtend voor de ingreep.
Komt goed hoor insallah maak je er maar niet al te druk om.
Ze hebben mij ook verteld dat het best pijnlijk kan zijn maar je moet maar zo denken het is voor een goed doel.

05-12-2006, 12:38
oh? ik hoefde maar een paracetamolletje in te nemen
voor de ingreep.
Maar toch, ik ben er zo bang voor, ik weet ik moet doorbijten,
maar vanmorgen dacht ik ik ga ze afbellen.
Hoorde net dat je baarmoeder in elkaar krimpt en dat je nog
dagen pijn en bloedingen kan overhouden!
jeeeeetje!!!!!!!!!! :-(

05-12-2006, 12:41
pff sterkte dames...

ik heb hier nog nooit van gehoord waar is dit eigenlijk voor als ik vrage mag

05-12-2006, 12:46
ff opgezocht

Het onderzoek

Een H.S.G. (hysterosalpingogram) is een röntgenfoto van de baarmoeder en de eileiders.
Via de baarmoedermond wordt contrastmiddel in de baarmoeder gespoten. In de normale situatie loopt dit contrastmiddel via de beide eileiders naar de buikholte. Tijdens het inspuiten wordt een aantal röntgenfoto's gemaakt. Het onderzoek wordt als volgt uitgevoerd door de arts-assistent/gynaecoloog in samenwerking met de röntgenoloog.
U moet uw voeten plat op de onderzoektafel zetten zodat u in de gynaecologische houding komt te liggen. Vervolgens wordt een eendebekspeculum in de schede gebracht om de baarmoedermond zichtbaar te maken en te reinigen. Op de baarmoedermond wordt een plastic kapje/dopje vastgezogen.
Dit vastzuigen wordt door de meeste vrouwen ervaren als een soort menstruatiepijn. Dan wordt de contrastvloeistof in de baarmoeder gespoten. Als de eileiders open zijn loopt de vloeistof, vanuit de baarmoederholte, door de eileiders naar de buikholte. U kunt het doorspuiten op een TV-scherm volgen.
Het doorspuiten kan soms pijnlijk zijn, vergelijkbaar met een flinke menstruatiepijn/kramp. Deze pijn zakt na het doorspuiten snel weer weg.
Het onderzoek duurt, inclusief de voorbereiding, ongeveer 10 tot 15 minuten.

Na het onderzoek

Na het onderzoek kunt u nog enige dagen lichte pijn in de onderbuik hebben, evenals wat afscheiding of gering bloedverlies. U kunt zonodig een pijnstiller innemen (bijvoorbeeld paracetamol).
Bij hevige pijn en/of koorts moet u contact opnemen met uw behandelend gynaecoloog. Wij adviseren u niet alleen te komen, zodat u na het onderzoek met iemand naar huis kunt in het geval u zich niet helemaal fit voelt.

05-12-2006, 12:54
dank je wel meid! (bibber, bibber)

mijn moeder zei dat je eileiders weer helemaal schoon
zijn van slijmpropjes enzo, misschien bevordert dat de
zwangerschap, inchallah!

05-12-2006, 12:59
ik wil je sterkte wensen schat. incha allah zal het niet zo pijnlijk zijn. moge allah je geduld en kracht geven. en hopen dat je na de ingreep zo snel mogelijk zwanger raakt.

STERKTE HBIBA

05-12-2006, 13:04

Choukrane bezaf a hbiba!!! Allah m3ana inchallah!
Moge allah jou een voorspoedige bevalling geven inchallah
met een gezond en vrolijk kindje!
Dit wens ik alle moslims toe...!

05-12-2006, 13:07
Klinkt niet echt prettig. Heel veel sterkte en inschallah zal het niet al te pijnlijk zijn.

05-12-2006, 13:08

Citaat door DessertRose15:
Choukrane bezaf a hbiba!!! Allah m3ana inchallah!
Moge allah jou een voorspoedige bevalling geven inchallah
met een gezond en vrolijk kindje!
Dit wens ik alle moslims toe...!

AMIN AMIN A HBIBA

Pagina's : [1] 2 3 4