Bekijk volle/desktop versie : Help!! Is Uitgaan Haram???!!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-12-2006, 16:00
Salam bro's en sis's..

Laatst had ik een discussie met iemand over of het wel of niet haram is om uit te gaan. Ik bedoel .. je mag toch wel een beetje ontspannen denk ik dan????

Maar hij zij nee.. dat is haram... uitgaan is alleen voor kafirs!!

Op mijn vraag of hij daar daliel voor had .. kon hij geen antwoord op geven .

Nou ben ik in de war...

Kunnen jullie mij helpen? daliel?

Slm

04-12-2006, 16:14


het gaat erom waar je uitgaat. op plaatsen waar alcohol en losbandigheid is. is zeker haram om te gaan omdat, je dan mee gaat doen.

ik kan je die hadith nu niet geven ik moet hem opzoeken, maar er is zeker een hadith hierover die dat zegt

04-12-2006, 16:15
hoezo...beetje shake in de disco is toch gezond voor het lichaam?

04-12-2006, 16:24
grapje zeker

04-12-2006, 16:31


ik zie heel veel marokaanse jongens naar discotheken gaan, maar dat is echt waar haram.

04-12-2006, 16:35
shake maar!

04-12-2006, 16:45
Een plaats waar alcohol, seks (al doe je niets, je pleegt zina met je ogen), en zelfs drugs te vinden is, is een plaats van verderf. Dus wat denk je zelf?

04-12-2006, 17:13
OK..

Dus al die marokkaanse feesten bijvoorbeeld daar mag je wel naar toe ..toch? daar wordt toch geen alcholol geserveerd..

Zie je wel .. ik zei het nog tegen hem .. maar hij wilde niet luisteren ..
Echt zo'n iemand als die mensen die alleen maar Haram haram haram lopen te roepen ..

04-12-2006, 17:31

Citaat door Amien:
OK..

Dus al die marokkaanse feesten bijvoorbeeld daar mag je wel naar toe ..toch? daar wordt toch geen alcholol geserveerd..

Zie je wel .. ik zei het nog tegen hem .. maar hij wilde niet luisteren ..
Echt zo'n iemand als die mensen die alleen maar Haram haram haram lopen te roepen ..

muziek is ook haram he...

04-12-2006, 17:37
gemixt...ja? haraam
muziek...ja? haraam
gedanst...ja? haraam
alcohol(en gelijke middelen)...ja? haraam

--> zo lijkt me duidelijk

04-12-2006, 17:38

Citaat door faithe:
ik zie heel veel marokaanse jongens naar discotheken gaan, maar dat is echt waar haram.

zie je ze gewoon

Hoe dan?



04-12-2006, 17:39

Citaat door Amien:
OK..

Dus al die marokkaanse feesten bijvoorbeeld daar mag je wel naar toe ..toch? daar wordt toch geen alcholol geserveerd..

Zie je wel .. ik zei het nog tegen hem .. maar hij wilde niet luisteren ..
Echt zo'n iemand als die mensen die alleen maar Haram haram haram lopen te roepen ..

Marokkaanse feesten zijn ook heel erg not cool.

Iedereen is gemixed, music etc etc

04-12-2006, 17:41


uitgaan is 7araam.
waarom?
omdat uitgaan een feest van ongelovigen is op zaterdag, de feestdag van de joden, en zoals de meeste moslims weten is voor ons verboden de ongelovigen te imiteren. en trouwens , er word acohol, drugs enallerlei 7araamprakijken uitgevoerd. en mensen lopen daar bijna in hen blootje. als je wilt ontspannen dan kan dat door 7alaalzaken.

04-12-2006, 18:15
DE ULTIEME ONTSPANNING:

Op je bed gaan liggen en naar koran luisteren en heel goed luisteren wat er gezegd wordt.. HEEEERRLIJK!!

Moge Allah onze imaaan versterken!!

04-12-2006, 18:21
De Profeet (sallallahu 'alaihi wa sallam) heeft gezegd:

Leef niet samen met de mushriks en verzamel je niet samen met hen; degenen die dit doen is ook net als hen.
(Abu Dawud, Tirmidhi)

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (moge Allah hem genadig zijn) zei: "De Qor-aan, Soennah en unanimiteit (idjmaa&#8217 van de geleerden geven allen aan dat we moeten verschillen van de koeffaar in alle aspecten en hen niet moeten imiteren. Want hen nadoen aan de buitenkant, zal ons hen laten na doen in hun slechte daden en gewoontes, en zelfs in hun geloof, wat zal resulteren in het bevriend raken met hen in onze harten, net zoals het houden van hen in onze harten zal leiden tot het imiteren van hen aan de buitenkant".

At-Tirmidhie verhaalt dat de profeet (sallallahu 'alaihi wa sallam) zei: "Degene die andere mensen nadoet, behoort niet tot ons. Imiteer de joden en christenen niet".

Volgens een andere overlevering: "Wie een volk imiteert behoort aan hen". (Overgeleverd door Imaam Ahmed).

De Profeet (sallallahu 'alaihi wa sallam) zei: "Wie ook een volk imiteert, hij is een van hen". (overgeleverd door Aboe Dawoed, en als geloofwaardig beoordeelt door Al-Albaanie)

Pagina's : [1] 2 3 4 5