Bekijk volle/desktop versie : Vraag: Story of the bull



Pagina's : [1] 2

04-12-2006, 14:13
As-Salamu'alaykoum wa Ra7matouAllah

Ik ben opzoek naar de bekende uitspraak van het verhaal over die stieren in het Arabisch.


Het verhaal gaat ongeveer zo:

Er waren 3 stieren (2 zwarte en een witte) en een wolf. De wolf probeerde altijd de stieren op te eten, maar dat lukte hem nooit omdat de stieren bij elkaar bleven en met zn 3en sterker waren.
Op een dag kwam de wolf naar de 2 zwarte stieren en gaf hen een voorstel. Hij zei,: Als jullie mij de witte stier laten opeten, dan zal ik jullie met rust laten.
De 2 zwarte stieren stemde hiermee in en voortaan als de wolf kwam bleven de zwarte stieren apart staan en lieten de witte stier alleen totdat de wolf de witte stier te pakken kreeg.
Nu waren er nog maar 2 zwarte stieren en omdat ze maar met zn tweeën waren en niet meer sterk genoeg waren om de wolf te weerstaan, kon de wolf de 2e stier opeten.
Nu was er nog alleen 1 zwarte stier over en naarmate de tijd verstreek, kreeg de wolf weer honger. Hij liep op de laatste zwarte stier af en net voordat hij zijn tanden op zijn nek plaatste, sprak de laatste zwarte stier zijn laatste woorden uit. De bekende uitspraak luidt ongeveer:
Waarlijk ik stierf, de dag dat de witte stier stierf.

Met andere woorden, het is niet zo dat hij nu pas doodging, nu hij opgegeten werd door de wolf. La, hij stierf al eerder toen hij zijn rug toekeerde aan zijn broer, de witte stier.


''De gelovigen zijn als één lichaam, als een gedeelte van het lichaam pijn voelt dan voelt de rest van de lichaam dat ook''.


[Al-Bukhaari 5665 & Muslim 2586]

Lmohim, ik hoop dat jullie nu ongeveer weten welke verhaal ik bedoel.
Ik zoek dus de orginele Arabische uitspraak van de laatste zwarte stier.

Als jullie die kennen, graag hier plaatsen of Pm-en.

BarakAllahu feekoum

Wa assalamu'alaykoum wa Ra7matouAllah,

Ummu Juwayriyya

P.s. Er zijn ook andere varianten van het verhaal, ik had ook laatst hetzelfde gehoord maar dan met 4 koeien. Maar het moraal is hetzelfde.

04-12-2006, 16:49


You called...

Ze3ma niemand kan je helpen ofsjow?

Kifesh!

04-12-2006, 17:18
Soeb7aanAllah, kent niemand het verhaal?

04-12-2006, 17:19
Up InshaAllah!

04-12-2006, 17:21


Ik ken het verhaal inderdaad niet..

04-12-2006, 17:23
Ik moet het verhaaltje nog lezen.






04-12-2006, 17:29
Dit verhaal wordt vaak geassioceerd met deze tijd. Hoe wij onze rug toekeren aan onze broeders en zusters die vermoord worden, niet wetend dat wij eigenlijk dood gaan en die pijn horen te voelen. Zoals in de hadith wordt vermeld, Ummah is als één lichaam, voelt de één pijn, dan hoort de rest het ook te voelen.

04-12-2006, 18:11
Zoals in het verhaal vermeld wordt hoe de vos een overeenkomst maakt met de 2 zwarte stieren, wordt er tegenwoordig ook door de leiders, de koufar als bondgenoten genomen om zichzelf ''veilig'' te stellen, terwijl ze onze broeders en zusters de rug toekeren.
Zij vergeten de woorden van Allah:

"O jullie die geloven! Neemt de Joden en de Christenen niet als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

{ Sourah al Maa'idah, Aayah 51 }

04-12-2006, 23:57
Dit verhaal is echt Masha Allaah

Kan je verder alleen niet helpen

04-12-2006, 23:59
na3em, zeer leerzaam.

05-12-2006, 00:00
Wallahila Anash je hebt mij bang gemaakt man... ik durf niet meer al agh

05-12-2006, 00:07

Citaat door Abu_Baseer:
Wallahila Anash je hebt mij bang gemaakt man... ik durf niet meer al agh

haha... je moet zeker oppasse

05-12-2006, 00:18


Walakin het gaat helemaal goedkomen insha Allaah

05-12-2006, 00:42
nou nou...niet zo zeker zijn.

05-12-2006, 00:43
Jawel broeder, maak je niet druk insha Allah.

Ina ma3al usri yusra, wa ina ma3a diqi faraja

Pagina's : [1] 2