Bekijk volle/desktop versie : Vertel altijd dat je ongelukkig bent dan gaan ze je aardig vinden.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-12-2006, 12:52
Hebben jullie dat ook?
Sinds ik getrouwd ben is het me heel erg opgevallen dat vrouwen zo jaloers kunnen zijn.
Ik ben altijd een beetje naief van aard en als ik met een Marokkaanse vrouw praat in het algemeen vermeld ik onbewust dingen in mijn priveleven.
Niks interessants hoor maar bijvoorbeeld dat mijn man ook wakker word om de kleine eten te geven of dat mijn man mij helpt met de huishouden of ik vertel over een uitje dat we onlangs gedaan hebben.
Ik zie daar niks ergs in.
Tot op een gegeven moment ik ontdekte dat die vrouwen een super hekel aan me hebben omdat hun het veel slechter hebben.
Die vrouwen hebben een man die heel slecht voor hun is en daarnaast hebben ze geen eigen leven. Hun leven draait alleen om hun kinderen en de huishouding, geen hobbys, geen vriendinnen niks gewoon.
Ik denk dan tja, dat doe je zelf. Maar hun vinden dat het hun aangedaan wordt.
Om een lang verhaal kort te maken ik ontdekte dus dat ze over me gingen roddelen dat ik de broek aan heb thuis en dat ik dominant ben en nog allemaal kwade praat.
Ik heb hun daarmee geconfronteerd en ze gaven het toe en zeiden iets in de trant van, tjah wij zijn vrouwen, die roddelen nu eenmaal.

Als het bij roddelen bleef lekker boeiend maar ze probeerden al die tijd iedereen tegen me op te stoken met hun kwade praat en dat vond ik te ver gaan.
Sommige mensen hebben slechte ogen.
En dat in de zin van ain (boze oog). Dat ontstaat ook door jaloezie.
En daar loop ik ook niet op te wachten.

Ik heb van die vrouwen afstand genomen maar helemaal afstand nemen gaat niet dus ik zie of ontmoet ze bij toeval soms toch nog wel.
En als ik ze dan spreek loop ik gewoon een beetje zielig te doen en heel bescheiden.
Ze horen me helemaal uit over mijn leven en ik geef korte en vage antwoorden. En verder loop ik gewoon wat zielig te doen en te klagen over de huishouding en de drukte van mijn kind (tjah waar moet ik anders over klagen);

Sinds ik dat doe heb ik het gevoel dat ze niet meer zo roddelen, ik ben nu hun bondgenoot, ik heb het ook slecht in mijn leven

Dus een tip mijne dames, vertel altijd aan jullie zusters dat jullie het slecht hebben dan gaan ze je aardig vinden.

04-12-2006, 13:00


jeetje wat erg.
maar dat klopt wel ja, ze vinden het niks als je het goed hebt thuis.

04-12-2006, 13:03

Citaat door cherinaa:
jeetje wat erg.
maar dat klopt wel ja, ze vinden het niks als je het goed hebt thuis.


is dat bij jou ook zo?

04-12-2006, 13:05
Afgunst, helaas. Ook hollandse vrouwen kenne het. Heeft niets met marokkaan of NL te maken. Is hier eerder ook een hele uitgebreide topic over geweest.

Ik vertel zo weer zo niets aan jan alleman over details van mijn prive leven. Alleen mijn echte vriendinnen.

04-12-2006, 13:06


Waarom wil je graag dat die vrouwen je aardig vinden, is alleen maar slechte energie waar je niks aan hebt.

04-12-2006, 13:07
dit klopt helemaa!

natuurljk heeft elk huisje Zijn kruisje maar de afgunst is altijd aanwezig.

Ik ben altijd zeer kat uit de boom kijkend en wat jij doet, een bondgenoot spelen doe ik dus ook. Ze hoeven niet te weten wat er bij mij thuis afspeelt.

04-12-2006, 13:09

Citaat door Mozhima1:
Afgunst, helaas. Ook hollandse vrouwen kenne het. Heeft niets met marokkaan of NL te maken. Is hier eerder ook een hele uitgebreide topic over geweest.

Ik vertel zo weer zo niets aan jan alleman over details van mijn prive leven. Alleen mijn echte vriendinnen.


Ik heb jarenlang met Hollande vrouwen gewerkt en ik vond dat toch meevallen hoor.
Ik heb het gevoel dat hun zich niet zo snel met elkaar vergelijken.

Ik dacht dat hun betrouwbaar waren omdat ze hjiaab dragen, op tijd bidden en het altijd over de Islam hebben.

Ik had dat nooit achter hun gezocht maar nu weet ik wel beter.

04-12-2006, 13:10
Probeer altijd bescheiden te blijven en zeg gewoon Al hamdoelillah.Zo geef je aan dat het goed gaat ..hemdoelillah en ook als het niet goed zou gaan..Al hamdoelillah.Voor details kunnen ze dan gissen in het duister en zichzelf gekmaken met fantasie..zijn ze goed in.


Je moet goed uitkijken met het vermelden van zaken uit je prive leven naar mensen in het algemeen.

04-12-2006, 13:12

Citaat door bonbon:
Waarom wil je graag dat die vrouwen je aardig vinden, is alleen maar slechte energie waar je niks aan hebt.


Ze hoeven mij niet aardig te vinden, die tijd zal toch nooit komen.
Daarvoor hebben ze een te zwarte hart.
Ik wil gewoon niet dat ze zo jaloers zijn op mij ivm boze oog.
Tjah hoe kan ik dat anders vermijden.

04-12-2006, 13:15

Citaat door noona:
dit klopt helemaa!

natuurljk heeft elk huisje Zijn kruisje maar de afgunst is altijd aanwezig.

Ik ben altijd zeer kat uit de boom kijkend en wat jij doet, een bondgenoot spelen doe ik dus ook. Ze hoeven niet te weten wat er bij mij thuis afspeelt.


Zie je dat bedoel ik nou.
Jij wist dit al, ik kom hier na een jaar huwelijk pas achter

Maar hoe doe je dat als ze je uithoren over iets, ik wil en kan niet liegen.
Stel dat je wat leuks met je man had gedaan een uitje of zo en ze komen daar via via achter. En dan?

04-12-2006, 13:16
salaam zuster , ik ben het helemaal met je eens .dat heb ik ook ondervonden maar helaas kan je er niks aan doen gewoon negeren en zoals je zij en beetje klagen dat je het ook moelijk hebt .erg he`!

04-12-2006, 13:17

Citaat door OemmyAicha:
Ik heb jarenlang met Hollande vrouwen gewerkt en ik vond dat toch meevallen hoor.
Ik heb het gevoel dat hun zich niet zo snel met elkaar vergelijken.

Ik dacht dat hun betrouwbaar waren omdat ze hjiaab dragen, op tijd bidden en het altijd over de Islam hebben.

Ik had dat nooit achter hun gezocht maar nu weet ik wel beter.

Rotte appels heb je overal. Ik heb hiervoor 7 vrouwelijk nl vrouwelijke collega’s gehad en geloof me: ik heb zeker afgunst en onderlinge jaloezie tussen hun gezien. De een gaat vaker skiën dan de ander, badkamer laten verbouwen etc…

Vermijdt dat soort vrouwen beter. Persoonlijk ontloop ik veel van dat soort vrouwen, omdat ik heel direct ben en dus weet dat ik er op in zal gaan als ze wat zeggen. Dus vermijd ik ze.

04-12-2006, 13:19


zulke mense moet je in de gezicht klappe met ring met dikke diamant

04-12-2006, 13:20

Citaat door blutte_crimi:
zulke mense moet je in de gezicht klappe met ring met dikke diamant


hahah nee,dan verlaag je je zelf als vrouw.zelfs zwervers vechten niet,laat staan vrouwen.

04-12-2006, 13:20

Citaat door Lady_Arif:
Probeer altijd bescheiden te blijven en zeg gewoon Al hamdoelillah.Zo geef je aan dat het goed gaat ..hemdoelillah en ook als het niet goed zou gaan..Al hamdoelillah.Voor details kunnen ze dan gissen in het duister en zichzelf gekmaken met fantasie..zijn ze goed in.


Je moet goed uitkijken met het vermelden van zaken uit je prive leven naar mensen in het algemeen.


Ik was voorheen eerlijk, ik vertelde gewoon letterlijk hoe het is.
Nu ben ik bijna gedwongen om te liegen.
Ik zeg ook altijd alhamdoellilah, maar ik dit geval zijn het goede kennissen die niet tevreden zijn met die woordje en altijd verder vragen.
Vrouwen die wat verder van je staan kun je nog wel beantwoorden met alhamdoellilah maar in dit geval gaat het om vrouwen met wie je veel te maken heb.
Die vragen altijd heel direkt naar details.

Pagina's : [1] 2 3 4 5