Bekijk volle/desktop versie : gheir gheir insha allah. (verhaal met een moraal)



04-12-2006, 11:20
Er was eens een koning die een minister had die altijd op
Allah vertrouwde
en alles wat hem overkwam goed vond.
Op een dag sneed de koning zich per ongeluk zichzelf in zijn handen en verloor een pink. Hij bloedde heel erg en de minister was naast hem en zag het gebeuren.
Toen zei de minister: " Kheir kheir insha Allah (goed goed als Allah dat wil) "
De koning werd woedend en zei: " Hoe kun je zo iets goed
noemen,
minister?
Ik heb een vinger verloren en jij vindt dat goed?
Sluit deze man op!" , zei hij tegen zijn bewakers.
Toen de bewakers hem meenamen zei de minister zonder enig verzet: "Kheir kheir insha Allah"
De koning schudde zijn hoofd en keek de andere kant op.
Dagen later was de koning aan het jagen in een vergelegen woud en liet zijn mannen en spullen en ging op pad. Hij kwam een volk tegen die een beeld zaten te aanbidden en het was een feest voor dat beeld en ze zochten naar een offer. Inderdaad ze pakten de koning en namen hem mee als offer maar hun priester
merkte op de de koning een vinger miste en zei: " Nee deze man is niet volmaakt qua lichaam en kan niet als offer voor onze god dienen," Tot zijn
verbazing en geluk werd de koning weer vrijgelaten. Toen de koning terug keerde naar zijn paleis gaf hij het bevel om de minister weer vrij te laten en riep hem te komen.
Hij zei tegen de minister: " Nu begrijp ik pas waarom jij
Kheir insha Allah zei toen ik mijn vinger verloor want ik ben aan de dood ontsnapt van een volk die mij als offer wilden slachten. En omdat ik een vinger miste was ik vrijgesproken. De minister glimlachte en dankte Allah. De koning zei maar dan heb ik een vraagje voor je: " waarom zei je
dan kheir kheir insha Allah toen je naar de gevangenis meegenomen werd?"
De minister zei: "Ik ben je minister en ik ben altijd bij je; als ik met je mee was naar het bos dan was ik in jou plaats op geofferd omdat ik geen vinger mis "
De koning lachte en zei:" Alhamdulillah en kheir kheir insha Allah"

04-12-2006, 13:21


ma challah
mooi verhaal met moraal
egt gair gair inchallah

13-12-2006, 12:58
tbarkellah echt mooi...zie je dat alles in het leven een moraal heeft...