masoud
04-12-2006, 01:32
Imaam Ibn Uthaimeen over De Khawaaridj van deze tijd, de Khaaridji ideologie, De Uitnodigers naar Revolutie en Vernietiging.
Een van de studenten van kennis uit Algerije vroeg de nobele Shaych Mohammed bin Saalih al-Uthaymeen over sommigen groepen van mensen die takfier maken van de leiders zonder enige richtlijnen en voorwaarden.
De Shaych antwoordde: “Diegene die takfir maken, zij zijn de erfgenamen van de Khawaaridj, diegenen die rebelleerde tegen Ali bin Abi Taalib (radiallahu anhu). De kaafir is diegene wie Allaah en Zijn Boodschapper kaafir hebben verklaard, en takfir zelf heeft voorwaarden, van die voorwaarden zijn, kennis en iraadah (wil, bedoelingen). Bijvoorbeeld een leider die de waarheid tegen gaat, en hij weet de waarheid, en zijn intentie is opzettelijk het tegenovergestelde, en dat hij geen foute interpretatie heeft, net zoals wanneer een persoon neerbuigt voor een afgod, en hij weet dat het neerbuigen naar een afgod Shirk is en zijn begrip is niet fout.
Wat belangrijk is, is dat deze zaak voorwaarden heeft, en het is niet toegestaan om te haasten in het takfir maken, net zoals het niet is toegestaan om te haasten in de uitspraak, “Dit is halaal (toegestaan) en dit is haraam (niet toegestaan).”
De vrager: “Ook, luisteren zij naar de cassettes van Salmaan bin Fahd al-Awdah, en Safar al-Hawaali!! Moeten wij hen adviseren niet te luisteren naar deze cassetes?!!”
Shaych Ibn Uthaimeen: “Moge Allaah jou beschermen. Het goede wat wordt gevonden in hun cassettes kan ook worden gevonden in andere cassettes,
De vrager: In dat geval adviseert u ons om niet te luisteren naar hen? S
Shaych Ibn Uthaimeen: “Nee (luister niet naar hen). Ik adviseer jullie om te luisteren naar de cassettes van Shaych ibn Baaz, de cassettes van Shaych Al-Albaanie, de cassettes van de geleerden die bekend staan om hun oprechtheid en integriteit (i`tidaal), EN DIE NIET BEKEND STAAN VOOR REVOLUTIONAIR IDEOLOGIE (THAWRAH FIKRIYYAH)”!!
De vrager: O shaych! Ook als er in deze zaak, bijvoorbeeld, verschil is (khilaaf), dus maken zij takfir van de Regeringsleiders en zij zeggen dan dat het jihaad is, bijvoorbeeld, in Algerije, en zij luisteren dan naar de cassettes van Salman en Safar al-Hawali. Dus is dit Khilaaf (verschil) een die far`ee (i.e. tegenstrijdig aan de fundamenten) is?! Of is dit een verschil in de Usool (grondbeginselen) O Shaych?!!
Shaych Ibn Uthaimeen: ”Nee dit is een verschil in aqeedah (khilaaf aqdiyy), want het is van de Usool van Ahl-us-Sunnah dat we geen takfir maken van iemand aan de hand van een zonde!”
De vrager: Zij, O Shaych, maken geen takfir van iemand die een grote zonde maakt, behalve de regeringsleiders, en zij komen met de vers, “Wie niet met de wetten van Allaah regeert, zij zijn Ongelovigen”, en zij maken alleen takfir van de Regeringsleiders?!!
Shaych Ibn Uthaimeen: “Er is een athar (overlevering) van Ibn Abbaas betreffende deze vers, wat uitlegt dat de bedoeling de kufr is die iemand niet ui de religie zet, zoals voorkomt in de uitspraak van de Boodschapper (sallallaahu alaihi wasallam), “Uitschelden van een Moslim is zonde (fusooq) en tegen hen vechten is kufr (ongeloof). En vanuit de kijk van een aantal mufassiroon, werd deze ayah geopenbaard voor de mensen van het Boek, dit is omdat de eigenlijke context van de passage hetgeen is wat ervoor gebeurt,
Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen. (5:44).”
Einde van de cassette discussie.
Commentaar: Niets behalve Allaahu Akbar! Allaahu Akbar! Allaahu Akbar! De waarheid van de Sunnah en Salafiyyah is gekomen en het valse van Bid`ah, Hawaa (begeerte) en Qutubiyyah is vergaan! Erfgenamen van de eerste Khawaaridj!! “Revolutionaire Ideologen”!! Een verschil in aqeedah!! Luister naar de cassettes van Shaych Bin baaz, Shaych al-Albaanie, die oprecht zijn en niet bekend staan al revolutionaire ideologen.
Het is verplicht voor elke voorstander van Qutibiyyah en iedereen die verward is geraakt met de afwijkingen en ketterij van Salman en Safar (die in realiteit van diegenen zijn zoals Sayyid Qutb en Mohammed Qutb) om uiteindelijk berouw te maken en hen openlijk te weerleggen, en hun verbond met hen te breken en weg gaan van hun firgah (groep) van de nieuwe- ontstane Khawaaridj, en hun walaa en baraa te corrigeren!! Dit zijn de “Khaaridjaah `Asriyyaah” die takfir maken van de zondaars en hen eeuwige bewoners van het hellevuur toeschrijven!! Dit zijn de Khaaridjaah `Asriyyaah die onze Ulemaah bestookte (en dit houdt in ook Imaam Ibn baaz en imaam Ibn Uthaymeen) met Irjaa van Jahm ibn Safwaan!! Zij zijn de Revolutionaire Takfiries die onze geleerden “De geleerden van vrouwen menstruatie en onreinheden” hebben genoemd!! Dit zijn de revolutionaire takfiris die hoog zijn gerezen, de uitsprekers van kufr en afvalligheid, de spotters over de Profeten, de uitschelders van de kaliefen, en mukkafiroon (het kafir verklaren) van de metgezellen. Dit zijn de extreme Murji`ah van deze tijd.
Wat zei Imaam al-Albaanie over deze groep?
“Zei zijn tegenstrijdig aan de Salaf in vele zaken van manhadj, en is het is gepast om hen toe te schrijven aan de Khawaridj van deze tijd.
Imaam al-Albanie werd gevraagd betreffende het boek "Dhahiratul-Irjaa fil-Fikr al-Islami" van Safar al-Hawali, en in dit boek wordt takfir uitgesproken ten opzichte van bepaalde zonden!
Hij antwoordde: Ik gaf mijn opinie over een zaak dertig jaar geleden toen ik in de (islamitische) Universiteit van Medina was en ik werd gevraagd in een bijeenkomst over Jamaa`at ut-tabligh. Dus ik zei op die dag, Zij zijn de sufis van deze tijd. En is het me duidelijk geworden dat ik over deze jamaa`ah die is ontstaan in deze tijd en die tegenstrijdig is aan de Salaf, zeg ik nu, in overeenstemming met de uitspraak van Hafidh adh- Dhahabi: Zij zijn tegenstrijdig aan de Salaf in vele zaken van manhadj, en het is passend dat ik ze toeschrijf aan de Khawaaridj van deze tijd.
[De Cassette:The Surooriyyah zijn de Khawarij van deze tijd, einde van de eerste kant.]. Datum 17de Dhul-Hijjah 1417H.
Wat adviseerde Imaam Ibn Baaz aan de Minister van Binnenlandse Zaken betreffende hen?
“Zij moeten gestopt worden met het geven van lessen, lezingen etc. ter bescherming van de samenleving van hun gevaar”!!
Zeer zeker zijn zij ontmaskert, terug gedreven, vernedert, en hun verraad en bedrog is ontbloot, walhemdoelilaah!!!
Een van de studenten van kennis uit Algerije vroeg de nobele Shaych Mohammed bin Saalih al-Uthaymeen over sommigen groepen van mensen die takfier maken van de leiders zonder enige richtlijnen en voorwaarden.
De Shaych antwoordde: “Diegene die takfir maken, zij zijn de erfgenamen van de Khawaaridj, diegenen die rebelleerde tegen Ali bin Abi Taalib (radiallahu anhu). De kaafir is diegene wie Allaah en Zijn Boodschapper kaafir hebben verklaard, en takfir zelf heeft voorwaarden, van die voorwaarden zijn, kennis en iraadah (wil, bedoelingen). Bijvoorbeeld een leider die de waarheid tegen gaat, en hij weet de waarheid, en zijn intentie is opzettelijk het tegenovergestelde, en dat hij geen foute interpretatie heeft, net zoals wanneer een persoon neerbuigt voor een afgod, en hij weet dat het neerbuigen naar een afgod Shirk is en zijn begrip is niet fout.
Wat belangrijk is, is dat deze zaak voorwaarden heeft, en het is niet toegestaan om te haasten in het takfir maken, net zoals het niet is toegestaan om te haasten in de uitspraak, “Dit is halaal (toegestaan) en dit is haraam (niet toegestaan).”
De vrager: “Ook, luisteren zij naar de cassettes van Salmaan bin Fahd al-Awdah, en Safar al-Hawaali!! Moeten wij hen adviseren niet te luisteren naar deze cassetes?!!”
Shaych Ibn Uthaimeen: “Moge Allaah jou beschermen. Het goede wat wordt gevonden in hun cassettes kan ook worden gevonden in andere cassettes,
De vrager: In dat geval adviseert u ons om niet te luisteren naar hen? S
Shaych Ibn Uthaimeen: “Nee (luister niet naar hen). Ik adviseer jullie om te luisteren naar de cassettes van Shaych ibn Baaz, de cassettes van Shaych Al-Albaanie, de cassettes van de geleerden die bekend staan om hun oprechtheid en integriteit (i`tidaal), EN DIE NIET BEKEND STAAN VOOR REVOLUTIONAIR IDEOLOGIE (THAWRAH FIKRIYYAH)”!!
De vrager: O shaych! Ook als er in deze zaak, bijvoorbeeld, verschil is (khilaaf), dus maken zij takfir van de Regeringsleiders en zij zeggen dan dat het jihaad is, bijvoorbeeld, in Algerije, en zij luisteren dan naar de cassettes van Salman en Safar al-Hawali. Dus is dit Khilaaf (verschil) een die far`ee (i.e. tegenstrijdig aan de fundamenten) is?! Of is dit een verschil in de Usool (grondbeginselen) O Shaych?!!
Shaych Ibn Uthaimeen: ”Nee dit is een verschil in aqeedah (khilaaf aqdiyy), want het is van de Usool van Ahl-us-Sunnah dat we geen takfir maken van iemand aan de hand van een zonde!”
De vrager: Zij, O Shaych, maken geen takfir van iemand die een grote zonde maakt, behalve de regeringsleiders, en zij komen met de vers, “Wie niet met de wetten van Allaah regeert, zij zijn Ongelovigen”, en zij maken alleen takfir van de Regeringsleiders?!!
Shaych Ibn Uthaimeen: “Er is een athar (overlevering) van Ibn Abbaas betreffende deze vers, wat uitlegt dat de bedoeling de kufr is die iemand niet ui de religie zet, zoals voorkomt in de uitspraak van de Boodschapper (sallallaahu alaihi wasallam), “Uitschelden van een Moslim is zonde (fusooq) en tegen hen vechten is kufr (ongeloof). En vanuit de kijk van een aantal mufassiroon, werd deze ayah geopenbaard voor de mensen van het Boek, dit is omdat de eigenlijke context van de passage hetgeen is wat ervoor gebeurt,
Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen. (5:44).”
Einde van de cassette discussie.
Commentaar: Niets behalve Allaahu Akbar! Allaahu Akbar! Allaahu Akbar! De waarheid van de Sunnah en Salafiyyah is gekomen en het valse van Bid`ah, Hawaa (begeerte) en Qutubiyyah is vergaan! Erfgenamen van de eerste Khawaaridj!! “Revolutionaire Ideologen”!! Een verschil in aqeedah!! Luister naar de cassettes van Shaych Bin baaz, Shaych al-Albaanie, die oprecht zijn en niet bekend staan al revolutionaire ideologen.
Het is verplicht voor elke voorstander van Qutibiyyah en iedereen die verward is geraakt met de afwijkingen en ketterij van Salman en Safar (die in realiteit van diegenen zijn zoals Sayyid Qutb en Mohammed Qutb) om uiteindelijk berouw te maken en hen openlijk te weerleggen, en hun verbond met hen te breken en weg gaan van hun firgah (groep) van de nieuwe- ontstane Khawaaridj, en hun walaa en baraa te corrigeren!! Dit zijn de “Khaaridjaah `Asriyyaah” die takfir maken van de zondaars en hen eeuwige bewoners van het hellevuur toeschrijven!! Dit zijn de Khaaridjaah `Asriyyaah die onze Ulemaah bestookte (en dit houdt in ook Imaam Ibn baaz en imaam Ibn Uthaymeen) met Irjaa van Jahm ibn Safwaan!! Zij zijn de Revolutionaire Takfiries die onze geleerden “De geleerden van vrouwen menstruatie en onreinheden” hebben genoemd!! Dit zijn de revolutionaire takfiris die hoog zijn gerezen, de uitsprekers van kufr en afvalligheid, de spotters over de Profeten, de uitschelders van de kaliefen, en mukkafiroon (het kafir verklaren) van de metgezellen. Dit zijn de extreme Murji`ah van deze tijd.
Wat zei Imaam al-Albaanie over deze groep?
“Zei zijn tegenstrijdig aan de Salaf in vele zaken van manhadj, en is het is gepast om hen toe te schrijven aan de Khawaridj van deze tijd.
Imaam al-Albanie werd gevraagd betreffende het boek "Dhahiratul-Irjaa fil-Fikr al-Islami" van Safar al-Hawali, en in dit boek wordt takfir uitgesproken ten opzichte van bepaalde zonden!
Hij antwoordde: Ik gaf mijn opinie over een zaak dertig jaar geleden toen ik in de (islamitische) Universiteit van Medina was en ik werd gevraagd in een bijeenkomst over Jamaa`at ut-tabligh. Dus ik zei op die dag, Zij zijn de sufis van deze tijd. En is het me duidelijk geworden dat ik over deze jamaa`ah die is ontstaan in deze tijd en die tegenstrijdig is aan de Salaf, zeg ik nu, in overeenstemming met de uitspraak van Hafidh adh- Dhahabi: Zij zijn tegenstrijdig aan de Salaf in vele zaken van manhadj, en het is passend dat ik ze toeschrijf aan de Khawaaridj van deze tijd.
[De Cassette:The Surooriyyah zijn de Khawarij van deze tijd, einde van de eerste kant.]. Datum 17de Dhul-Hijjah 1417H.
Wat adviseerde Imaam Ibn Baaz aan de Minister van Binnenlandse Zaken betreffende hen?
“Zij moeten gestopt worden met het geven van lessen, lezingen etc. ter bescherming van de samenleving van hun gevaar”!!
Zeer zeker zijn zij ontmaskert, terug gedreven, vernedert, en hun verraad en bedrog is ontbloot, walhemdoelilaah!!!