Bekijk volle/desktop versie : Respect van een kaaskop voor moslima's met een burka



04-12-2006, 00:06

Citaat door Bekeerd:
Hallo dames/heren,

Hier een kaas aan het woord.

Hoe denk ik, een Nederlander, tegenover een burka? Om eerlijk te zijn heb ik juist respect voor deze mensen. Ze weten dat het moeilijk voor ze gaat worden met studie, werk en opmerkingen van de buitenwereld, maar toch kiezen ze er zelf voor. In plaats van deze mensen te typeren als onderdrukte vrouwen of wat dan ook, moeten we juist respect voor ze hebben! Al kan ik me ook wel voorstellen dat mensen op het platteland die nog nooit iemand in een burka hebben zien lopen, dat ze wel even schrikken..Maar dat zal andersom ook zo zijn als je ziet dat de meiden van Halal weglopen uit een programma waarin expliciete seksscenes te zien waren. Voor de Nederlander is dit vrij normaal, voor de moslima niet. dit heeft te maken met het verschil in cultuur..veel mensen zien kijken meer naar de verschillen dan naar de overeenkomsten. Ik ben 27 jaar atheist geweest, dronk, sliep met vrouwen, ging veel uit en interesseerde me voor geen meter in de medemens. sinds een jaar heb ik een relatie met een moslima, alleen hd, en voel ik me gelukkiger dan ooit!! Door haar zie ik dat de islam een vredelievende godsdienst is (wat ik daarvoor zeker niet dacht) waarin liefde een hele grote rol speelt. Ook keek ik altijd raar als ik vrouwen zag met lange sluiers en dacht meteen: oh die moet dat dragen van haar man, of die wordt onderdrukt. Nu ik dit soort forums lees, zie ik dat mijn beeld jarenlang onjuist is geweest. Vrouwen dragen een burka omdat ze dat ZELF willen. Nu zie ik dat pas, maar voorheen niet. Wat wel grappig is, is dat bij het avondeten mijn ouders en broer hetzelfde reageren als ik een jaar terug. Moslims zijn terroristen en vrouwen met hoofddoeken zijn zielig en worden onderdrukt. En nu ben ik juist die ze hele tijd vertelt dat dat absoluut niet zo is, en dat vrouwen in burka's juist sterker zijn dan wie dan ook!

Wat er in nederland moet gebeuren is de islam bij nederlanders betrekken. Informatieavonden, cursussen en gemengde scholen zodat moslims met autochtonen moeten werken en autochtonen met moslims. Zo leren ze van elkaars culturen en zien ze dat moslima's juist fijne en vriendelijke mensen zijn...en zo leren moslims dat autochtonen niet alleen maar vrijende, dronken en hersenloze mensen zijn. Als iedereen mijn advies opvolgt krijgen we over tien jaar een fijn en gelukkig land...met hopelijk mijn persoontje als minister-president!!
.