Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan broeder en zusters die bepaalde stroming volgen????



Pagina's : [1] 2 3

03-12-2006, 21:11
Salaam alikoum wa rahmatoelah

ten eerste geen beledigingen of gevloek als dat gebeurt dan haal ik gelijk de topic weg. er wordt netjes beantwoord en er over gepraat. en niet schelden etc etc.

wat ik niet begrijp dat sommige zeggen

ik ben een soenniet
ik ben een sjiet
ik ben een selefie
of ben een malakie

en zo heb je nog meer stromingen.

maar de stromigen heb je niet in de kitaab en in de soennah als ik goed heb begrepen het is pas later gekomen.

corrigeer me als ik het fout heb tayb???

als ze aan mij vragen welke stroming dan zit ik hun aan te kijken van waar heb jij het over er is 1 kitaab en 1 soennah dat is mijn geloof??? en er is geen stroming voor zover ik het weet maar wat mensen van hebben gemaakt

en profeet mohammed saws volgde geen stroming
en zijn metgezellen ook niet
en allah swt heeft dat ook niet aan ons verteld
dus waarom volgen de andere een stroming subhanallah.

walikoum salaam wa rahmatoelah oe barakatoen

03-12-2006, 21:30


Selaam ma3laykom,

Ik heb altijd geweten dat er 2 stromingen zijn.. maar laatst hoor ik vaak over sellefie

maar ik zou graag willen weten wat de achtergrond is van een selefie

Gair Insha'Allah

03-12-2006, 21:42

Citaat door SubhanaRose:
Selaam ma3laykom,

Ik heb altijd geweten dat er 2 stromingen zijn.. maar laatst hoor ik vaak over sellefie

maar ik zou graag willen weten wat de achtergrond is van een selefie

Gair Insha'Allah


ja ik hoor laatste tijd ook over selefie maar vroeger kende ik er 3 stromingen.

maar toen ik het na ging vragen of het ergens in de koraan of hadith stond

kreeg ik antwoord dat het niet bestaat het staat niet in de kitaab of soennah. maar dat pas later is gekomen.

hoe kunnen mensen dan een stroming volgen. er is 1 boek en 1 soennah.

ik begrijp het niet. 1ntje noemde mij een selefie ik dacht huh een wat en hoe komen ze erbij ik heb het niet van ik ben een soenniet of een sjiet etc etc. ben gewoon een moslima el hamdoelah een dienares van allah swt.

03-12-2006, 21:46
omdat het de aard van de mens is om te denken dat ze het beter weten.

Laakin khayr incha allah.

Hou je vast aan de Heilige Koran en de Sounnah van de Profeet salawat wa salaam 3aleyh. Meer kan ik niet zeggen. Ik denk ook dat de rest er niet toe doet.

'aleykum assalaam

03-12-2006, 21:59


tayb oegtie en dat is ook zo

maar waarom wordt zoals hier op marokko.nl en ergens anders zoveel gekletst over die stromingen en beschuldigen elkaar dat die stromingen slecht zijn etc etc. terwijl die stroming niet bestaat om zo te zeggen.

03-12-2006, 22:03

Citaat door moslima-arabia:


ik begrijp het niet. 1ntje noemde mij een selefie ik dacht huh een wat en hoe komen ze erbij ik heb het niet van ik ben een soenniet of een sjiet etc etc. ben gewoon een moslima el hamdoelah een dienares van allah swt.


haha bij mij dus ook, terwijl ik zelf eerst ni eens wist wat selefi inhield

03-12-2006, 22:06

Citaat door eyemma:
haha bij mij dus ook, terwijl ik zelf eerst ni eens wist wat selefi inhield



grappig hahaha

03-12-2006, 22:09
dus je mag je eigen geen selefie noemen ook al zijn er mensen die zich selefie noemen dus misverstand bij de broeders en zusters???


en hoe zit het met soennieten en sjieten malakien etc etc

03-12-2006, 22:16

Citaat door Ilias23:
Opheldering van veel voorkomende misverstanden over de benaming Selefiejah.


Er worden veel twijfels verspreid over de benaming Selefiejah en het woord ‘Selefie’, sommige van deze twijfels komen van oprechte mensen, gebaseerd op hun ervaringen, maar velen komen van de duivels onder de mensen, degenen die de da`wah van de waarheid wensen te veroordelen, het willen zien vallen en het laten vervangen met hun eigen innoverende uitspraken en hallucinaties van het brein.


En wat volgt:
1) Zichzelf associëren met Selefiejah is een innovatie.

Het woord “Selefiejah” werd niet gebruikt in de tijd van de Profeet  en zijn metgezellen, dit vanwege het feit dat de moslims op de correcte Islaam waren en er in die tijd geen behoefte was aan een woord zoals Selefiejah.

Echter, toen de beproevingen begonnen en er een aantal sekten ontstonden en de Oemmah zich opsplitste, stonden de Geleerden van de Oemmaah op om degenen die op de waarheid waren te onderscheiden van degenen die op de valsheid waren, waarbij ze gebruik maakten van termen zoals ‘Ahloel- Hadieth’ en ‘es-Selef’.


Aboe Haniefah (d 150 H) للها ه��محر zei: “ Blijf trouw aan de Athaar (overleveringen) en de Tarieqah (weg) van de Selef (vrome voorgangers) en pas op voor vernieuwde zaken want het zijn allemaal innovaties.” (Opgenoemd door As- Suyoetie in ‘Sawn al Mantaq wal-Kalaam’ p.32)
Hetgeen waarmee alle Islaamitische groeperingen beweren op de correcte en ware Islaam te zijn, en waar zij zichzelf allen mee beschrijven, is het feit dat men trouw moet blijven aan hetgeen waar de Boodschapper (vrede zij met hem) en zijn metgezellen op waren, zoals het ook in de authentieke hadieth voorkomt.


Hierbij moet worden toegevoegd dat het woord ‘Selef’ werd gebruikt door de Profeet (vrede zij met hem). Hij (de Profeet (vrede zij met hem)) zei tegen Faatimah,
“Wat een voortreffelijke Selef ben ik voor jou.” (Moslim, no.2450)
Iemaam Moslim citeerd in de Moeqadimmah (introductie) van zijn Sahieh (p.16) de uitspraak van Abdullaah ibn al-Moebaarak, die hij deed in de aanwezigheid van alle mensen: “Neem afstand van de a-hadieth van Amr bin Thaabit, want hij beledigde de Selef.”


De correcte Islaam die is er nog steeds en die zal tot de Dag der Oordeels blijven, al noem je je eigen jan piet dat heeft totaal geen invloed op de Islaam als Deen, dus het is helemaal niet logisch om te zeggen vroeger bestond de benaming niet omdat het niet nodig was, nu is het ook niet nodig omdat de Deen nog hetzelfde is, wie met el Haqq bezig wilt zijn die kan dat doen door de Selef te volgen, meer niet en minder niet maar dit kan je gerust doen door je eigen MOSLIM te noemen.

03-12-2006, 22:18
als je eigen moslim noemt is het niet genoeg?????

kifach???

sorry ben zeer verward nu dit moet ik even rustig na lezen.

03-12-2006, 22:22

Citaat door moslima-arabia:
als je eigen moslim noemt is het niet genoeg?????

kifach???


Tuurlijk is dat genoeg als je je maar gedraagt maar deze benaming. Allah Subhannahoe Wa Taa'la heeft ons zo genoemd en wij dienen ons hieraan toe te schrijven.

Om een goede Moslim te zijn moet je de Koran en Sunnah volgen zoals het is uitgelegd door de Selef u Salieh, de eerste generaties's moslims met de beste kennis over onze Deen.

We moeten dus elke keer terug kijken wat hun hebben gedaan of hebben gezegt, als we dat doen zijn we met het juiste bezig en kan je met een tevreden hart je eigen een moslim noemen.

Je hoeft je eigen naam niet te veranderen omdat er andere misbruik van maken, je moet juist vechten voor je naam en deze in ere en stand houden door elke keer weer te zeggen ik ben een Moslim.

03-12-2006, 22:30
Volg al Kitaab Wa Sunnah zuster, met het begrip van de vrome voorgangers.

03-12-2006, 22:35


tayb ik noem mezelf gewoon moslim zonder een stroming te volgen
daar bedoel ik mee dat ik me geen selefie noemt of een soenniet etc etc.

maar wat ik niet begrijpt waarom mijn broeders en zusters overtuigd zijn van hun stromingen of het een soenniet of een sjiet is.

mij moeder zegt weleens wij zijn malakien he en ik kijk haar aan van waar heb je het over zovoel ik me niet en dat ken ik ook niet....

ghair barakallahoufiekoum van jullie antwoorden.

ben zeer geintereseerd wat de andere te zeggen hebben zonder fitna insha-allah.

03-12-2006, 22:36

Citaat door Abu_Baseer:
Volg al Kitaab Wa Sunnah zuster, met het begrip van de vrome voorgangers.




tayb daar ben ik mee bezig maar was toch geintereseerd wat mij broeders en zusters te zeggen hebben die bepaalde stromingen volgenmet overtuiging.

03-12-2006, 22:37
zijn mij broeders en mij zusters die stromingen volgen niet een beetje afgedwaald of vergissen ze zich of is er toch een stroming??

Pagina's : [1] 2 3