Bekijk volle/desktop versie : een open brief



Pagina's : [1] 2

03-12-2006, 18:08
een open brief die ik stuurde aan kranten maar ze wilde hem niet publiceren
terwijl ik nog geschreven heb vanuit praktisch oogpunt ipv islamitisch

subhanAllah


Citaat:
Beste lezer

Ik schrijf deze brief niet zozeer als een middel om mijn mening of kritiek te uiten,
maar voornamelijk om een vraag naar voren te schuiven die ik maar niet bevatten kan.

Namelijk de uitingen van 1 van onze ministers en de (gedeeltelijke) steun hierin van haar collega ministers

Wat is nu mijn vraag?, recentelijk vernam ik in het nieuws dat ministers Verdonk de commissie van gelijke behandeling hekelde naar aanleiding van een kwestie waarin deze stelde dat een lerares niet verplicht kan worden om in haar functie het andere geslacht de hand te schudden.
De minister was door deze conclusie zo ontdaan dat ze zelfs opperde deze instantie op te heffen.
Naar mijn weten oordeeld deze commisie over de behandeling van ons als nederlandse staatsburgers
en behoed ons voor discriminatie van elk soort en helpt ons indien nodig ons recht te behalen.

Willen wij dan alleen de mensen bijstaan en beschermen met wie wij ons identificeren of op een bepaalde manier verbonden voelen?
Is dit nu werkelijk rechtvaardig?
Is de commisie niet bedoeld om de integriteit van onze democratische samenleving te waarborgen of in ieder geval bijdragen daartoe?

Ik ben zelf niet oud, homosexueel, gehandicapt noch een vrouw of van een etnische minderheid.
Ik ben WEL een nederlands staatsburger die er trots op is dat wij over een dergelijke instantie als de commissie van gelijke behandeling beschikken, welk mij garandeerd dat ik kan leven met mijn eigen identiteit.
Is aan mevr Verdonk en haar collega's op school dan niet geleerd dat ieder zijn eigen individu is?

Zij is onder andere de minister van integratie, vergis u niet! ik wil niets liever dan dat alle mensen in Nederland in harmonie met elkaar kunnen leven

Integratie? ik zeg volmondig:JA!!!

Maar dit doet mij meer denken aan een poging tot assimilatie van wellicht alle anders denkenden die niet voldoen aan de norm van onze geachtte politici.
En is niet het mooie van de mensen hun diversiteit?
Dit is zeker geen eigenschap van het Nederland waar ik trots op ben.

Zelf ben ik opgegroeid in de haagse Schilderswijk, een geweldige smeltkroes van culturen en opvattingen, een plaats waar buiten de reguliere normen en waarden men ook leeft met ongeschreven regels van respect en zachtmoedigheid naar elkaar toe.
Als er een hindoe of moslim feest is dan wordt je als buurman altijd eten aangeboden, en daarop vraag je met respect wat hun feest nu eigenlijk inhoud.
En mocht je je homosexuele buurman tegen het lijf lopen dan vraag je hem hoe het ermee gaat, ipv een boze blik te werpen en jezelf af te vragen wanneer hij zich aan je zoon of broertje zal vergrijpen.
Ook gaat men er niet naar de winkel alvorens te vragen of de bejaarde buurvouw ook iets nodig heeft.

Dus daarom vraag ik mij af waarom men zoveel ophef maakt als mensen anders zijn dan hijzelf.
Laten we de "hand"kwestie nu eens bekijken:
ik ben zelf ook opgegroeid met het idee dat een hand geven een vorm van beleefdheid is, maar na enig onderzoek (dwz verder kijken dan je neus lang is) leert men dat dit een bescherming is tussen de verschillende geslachten, iets wat in dit geloof hoog in het vaandel staat.
En om eerlijk te zijn, gezien de hoeveelheid aan tbs'ers en de aard van hun misdrijven is dit nog niet eens zo'n gek idee.

Men kan het hier wel- of niet mee eens zijn, maar naar mijn mening moet ieder voor zich weten waar hij/zij in geloofd, of dit nu jodendom, christendom of de islaam betreft.

Ik vraag mij af wat ons ertoe leid om een ander te demoniseren?
Ik begrijp dat de politici ook slechts hun werk doen binnen de voor hun uitgezette lijnen, maar telkens zijn er dit soort voorvallen en uitspraken na een gebeurtenis.
continu verhitte discussies en kamervragen over zaken, is dat niet de put dempen nadat het kalf verdronken is?
Het beleid van de politici is in mijn ogen erg onsamenhangend als ze geen eenheid in hun meningen weten te scheppen.
Als integratie zo belangerijk is, laten wij dan bij onszelf beginnen, om zo met z'n allen prettig te kunnen samenleven.

dus beste medelander, weet jij al wat jij wilt?

mvg E.L Lieuw

as salaam alaikoum wa rahmatoellah wa barakatoe

poedersuiker

03-12-2006, 18:32


reacties????

03-12-2006, 18:59
je wilt "praten" op een te hoog niveau precies

03-12-2006, 19:44
Op een positief geluid zit niemand te wachten.....!

03-12-2006, 19:55



Citaat door poedersuiker:
een open brief die ik stuurde aan kranten maar ze wilde hem niet publiceren
terwijl ik nog geschreven heb vanuit praktisch oogpunt ipv islamitisch

subhanAllah



as salaam alaikoum wa rahmatoellah wa barakatoe

poedersuiker


Nette brief, maar vooral inhoudelijk erg goed. Het is dan ook ontzettend belachelijk dat ze het niet willen plaatsen. Blijkbaar zit geen één krant op de waarheid te wachten.

03-12-2006, 22:49

Citaat door poedersuiker:
een open brief die ik stuurde aan kranten maar ze wilde hem niet publiceren
terwijl ik nog geschreven heb vanuit praktisch oogpunt ipv islamitisch

subhanAllah



as salaam alaikoum wa rahmatoellah wa barakatoe

poedersuiker






hahahaha,grap van de dag,denk je echt dat jij serieuz genomen wordt?dan hadden we het alemaal geprobeert als ze dat deden.Ik zelf heb zulke dingen allang opgegeven,welcome join the club

oh ja niet vergeten dit is wat ze democratie noemen,zie het resultaat zelf



wa ''alaikoem as Salam wara'matulahie ta''la wabarakatu

06-12-2006, 20:49

Citaat door shanice:
hahahaha,grap van de dag,denk je echt dat jij serieuz genomen wordt?dan hadden we het alemaal geprobeert als ze dat deden.Ik zelf heb zulke dingen allang opgegeven,welcome join the club

oh ja niet vergeten dit is wat ze democratie noemen,zie het resultaat zelf



wa ''alaikoem as Salam wara'matulahie ta''la wabarakatu



as salaam alaikoum

en wat had u dan in gedachten?
rebelleren?
of wellicht machteloos toekijken?

er wordt toch verzocht om- en verweten dat er geen discussie is?

of ben je tevreden met je gucci schoenen en gevulde buik?
je gestylde haren en je loeiende kacheltje?
interesseerd de umma jou niets meer?

we moeten hier nu eenmaal een land delen
en er met een stok wijsheid bij ze inslaan werkt volgens mij averechts
daarom zal ik de discussie blijven opzoeken met een ieder die luisteren wilt
omdat da'wa doen rijkelijk beloond wordt, en ik toch liever agira boven de doenja verkies

nu snapt u wellicht waarom

djazakAllaho khairan

as salaamu alaikoum

06-12-2006, 20:52

Citaat door Prikkebeen:
De minister ging haar boekje te buiten.


Ja. Alleen die mensen. De rest kan vertrekken.
Ja. Dat is verstandig. Je deelt geen land met mensen met wie je niets gemeen hebt.
yep.
Er gebeurt wel meer in die wijk.

Belachelijk. In dit land geef je een hand en als je dat niet doet, ga je maar weg. Want dan weten we precies wat we aan je hebben en dat is: niets. Dan ben je niet een van de onzen.

Geloof en gedrag zijn twee andere dingen.

Je moet gewoon een hand geven en anders weggaan.
Een hand krijgen. En op straat niet naar een pinguin te hoeven kijken. Want dat is geen Nederlander. Dat is een wezen dat vijandig tegenover ons staat. WIJ maken dat uit. Niet de pinguin.



als dit het niveau is waarop u denkt met mij een gesprek aan te kunnen gaan
dan kunt u beter uw tijd nuttig besteden en een koe gaan melken of iets dergelijks, dat past meer bij uw denkwijzen
ik heb nog wel een leuke nick voor u: boer koekoek
niet bekend? mooi dan heeft u wat te googelen vanavond

06-12-2006, 21:38

Citaat door karimatoenn:
[/B]

Waar verwijst 'dit geloof' naar, ik kan wel raden dat het om de islam gaat, maar het blijkt niet uit je text...
Met die laatste zin heb je het denk ik 'verpest', dit is het laatste wat men wil horen, deze mening zou je alleen mogen aankondigen als ze een 'extreem' figuur willen presenteren.
Voor de rest, een open brief wordt nooit of zelden zomaar in een krant geplaatst, wellicht was het beter geweest als je het als een reactie op een andere artikel of nieuwsfeit had gericht.


bedankt voor de praktische tips

06-12-2006, 21:39
Prikkebeen is een bejaarde atheist die van binnen brandt omdat de Islaam zich verspreid terwijl de atheisten zitten te discussieren:''is de afkomst van de mens nu een aap of een rat?''

Heb echt medelijden met de atheistsche ratten, of zijn het apen?

06-12-2006, 21:41
Broeders en zusters,

Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan:''En de christenen en de joden zullen nooit over je tevreden zijn totdat je hen in hun voetstappen volgt''

Dus geen wonder dat de kuffaar zo-iets doen.

06-12-2006, 21:46

Citaat door Elmoqatil:
Prikkebeen is een bejaarde atheist die van binnen brandt omdat de Islaam zich verspreid terwijl de atheisten zitten te discussieren:''is de afkomst van de mens nu een aap of een rat?''

Heb echt medelijden met de atheistsche ratten, of zijn het apen?



as salaamu alaikoum

broeder... ik heb geleerd erg voorzichtig te zijn met zulke taal
inshaAllah neem je dit van mij aan

internet is niet bepaald discreet

ghayr

06-12-2006, 21:47



Citaat door poedersuiker:
een open brief die ik stuurde aan kranten maar ze wilde hem niet publiceren
terwijl ik nog geschreven heb vanuit praktisch oogpunt ipv islamitisch

subhanAllah



as salaam alaikoum wa rahmatoellah wa barakatoe

poedersuiker


Alaykoem salaam wa rahmatoellahie wa barakatoe,

Ik vindt je open brief masha' Allah. Is het geen goed idee, om je open brief (na wat aanpassingen) naar lijsttrekkers van bepaalde politieke partijen te sturen...

06-12-2006, 22:39

Citaat door poedersuiker:
as salaam alaikoum

en wat had u dan in gedachten?
rebelleren?
of wellicht machteloos toekijken?

er wordt toch verzocht om- en verweten dat er geen discussie is?

of ben je tevreden met je gucci schoenen en gevulde buik?
je gestylde haren en je loeiende kacheltje?
interesseerd de umma jou niets meer?

we moeten hier nu eenmaal een land delen
en er met een stok wijsheid bij ze inslaan werkt volgens mij averechts
daarom zal ik de discussie blijven opzoeken met een ieder die luisteren wilt
omdat da'wa doen rijkelijk beloond wordt, en ik toch liever agira boven de doenja verkies

nu snapt u wellicht waarom

djazakAllaho khairan

as salaamu alaikoum





Waar heb jij het in Godsnaam over,oh my god,nee we gaan de ummah redden met jou geslijm bij de koeffaar

en ik vindt het zwaar dom van jou om iemand zo te beschrijven die je niet kent,gelukkig geef ik niks om deze wereld,en hou me niet zo bezig met een land delen zoals jij doet,inshaAllah verlaat ik die land,en ik wist niet dat jij op afstand kon rijken of ik da'was doe of niet,

mens leer toch eens lezen,ik had het over wat anders maar suba'anaLaah,gekwebbel zonder inhoud,weinig mensen kennis wela??

en hou op met die praatjes,jij en wij kijken allemaal machteloos toe,de grote bewijs is die arme palestina,maar dit land(bilaad al taghut)interesseert me inderdaad niks ik zou me eerder zorgen maken om wat er daar met onze moslims gebeurt,als je werkelijk iets nuttigs wilt doen,doe het daar waar het nodig is,hier hebben ze jou niet nodig

voortaan beter lezen,en als je het niet begrijpt gewoon vragen,is beter dan als ene kip zonder kop te gaan praten,maar het is je vergeven insha'Allah,ik laat het hierbij.

wa ''alaikoem as Salam wara'matulahie ta''la wabarakatu

06-12-2006, 23:14

Citaat door shanice:
Waar heb jij het in Godsnaam over,oh my god,nee we gaan de ummah redden met jou geslijm bij de koeffaar

en ik vindt het zwaar dom van jou om iemand zo te beschrijven die je niet kent,gelukkig geef ik niks om deze wereld,en hou me niet zo bezig met een land delen zoals jij doet,inshaAllah verlaat ik die land,en ik wist niet dat jij op afstand kon rijken of ik da'was doe of niet,

mens leer toch eens lezen,ik had het over wat anders maar suba'anaLaah,gekwebbel zonder inhoud,weinig mensen kennis wela??

en hou op met die praatjes,jij en wij kijken allemaal machteloos toe,de grote bewijs is die arme palestina,maar dit land(bilaad al taghut)interesseert me inderdaad niks ik zou me eerder zorgen maken om wat er daar met onze moslims gebeurt,als je werkelijk iets nuttigs wilt doen,doe het daar waar het nodig is,hier hebben ze jou niet nodig:moe:

voortaan beter lezen,en als je het niet begrijpt gewoon vragen,is beter dan als ene kip zonder kop te gaan praten,maar het is je vergeven insha'Allah,ik laat het hierbij.

wa ''alaikoem as Salam wara'matulahie ta''la wabarakatu


Het is hard maar waar uhktie. Als je je aan de islam wil houden ben je eerder hun vijand. Allah efekna mennehna oe safi.

wa salam aleikoem wa Rahmatoe Allah

Pagina's : [1] 2