Bekijk volle/desktop versie : Als God bestaat waarom is er dan nog oorlog?



Pagina's : [1] 2

03-12-2006, 13:29
Zulke vragen kan je tegen je hoofd geslingerd krijgen van iemand die niet wil geloven dat God bestaat.

De ongelovigen willen dus niet dat zij de verantwoordelijkheid nemen voor deze zaken. Nee, ze willen het afschuiven op moslims en hun God. Terwijl ze zelf niet in God willen geloven. Ze weten dat ze een eigen vrije wil hebben en dat we om die reden verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden.

Wil God dat mensen elkaar afslachten en dat er onvrede is op de wereld?
En dat is dus de vraag die de moslim moet stellen aan de niet gelovige. Hierop kan de ongelovige niet op antwoorden, want de waarheid zit in de Quraan.

Allah soeb7ana wata3ala zegt in verschillende soeras:
11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

Hierom hebben Wij de Kinderen van Israël bevolen dat als iemand een ander doodt, behalve als het een moordenaar betreft of iemand die zorgt voor het verspreiden van ellende over het land - het is alsof hij de hele mensheid gedood heeft en als iemand een leven redt, het is alsof hij het leven van de hele mensheid heeft gered. En zeker, tot hen kwam Onze boodschapper met duidelijke bewijzen en tekenen, en zelfs hierna overtraden velen nog de grenzen in het land! (Soera Al-Maida: 32)

En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)

En degenen die het verbond met Allah verbreken, na zijn totstandkoming, en datgene wat Allah bevolen heeft te verenigen geweld aandoen en verderf zaaien in het land, op hen is de vloek. En voor hen is er een ongelukkig (slecht) huis. (Soera ar-Ra'd: 25)

Zoek met datgene wat Allah jou gegeven heeft, het Huis van het hiernamaals, en vergeet niet jouw deel van wettig vermaak in deze wereld en doe goed zoals Allah goed voor jou doet, en zaai geen verderf in het land. Waarlijk, Allah houdt niet van de verderfzaaiers." (Soera al-Qasas:77)

Het woord islam betekent 'vrede' in het Arabisch. De islam is een religie die neer is gedaald om de mensheid een leven aan te bieden dat met vrede en welbevinden gevuld is en waarin Allahs eeuwige genade en mededogen in de wereld tot uiting komen. Allah nodigt alle mensen uit om de morele leerstellingen van de Qoer-aan als voorbeeld te accepteren, waardoor genade, mededogen, verdraagzaamheid en vrede in de wereld ervaren mogen worden. In soera al-Baqara vers 208 wordt dit bevel gegeven:

O jullie die geloven! Ga de islam op een volmaakte manier binnen en volg niet de voetstappen van Sheitan. Waarlijk! Voor jullie is hij een duidelijke vijand.

Wasallamoe aljkoem,

Mohammed L.

03-12-2006, 15:04



Citaat door Abu_AbdulWahhab:
Er zijn mensen die beweren dat het geloof in het hart zit?

Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk imaan mee. En dat is voor ieder verschillend.

Maar geloven in God is natuurlijk niet alleen dat je zegt 'ik geloof', maar ook doet wat Allah jou vraagt.

03-12-2006, 15:07
de mensen die zich afvragen "als God bestaat, waarom is er dan nog oorlog" die zijn van mening dat moest er een God bestaan, dat deze wel zorg zou dragen voor, en houden van zijn schepping.

maar dat is daarentegen niet wat moslims geloven. zij hebben een andere definitie van "God", namelijk het opperwezen dat slaven schept om Hem te aanbidden zoniet komen ze eeuwig in de hel terrecht.

03-12-2006, 15:41

Citaat door djorkaef:
de mensen die zich afvragen "als God bestaat, waarom is er dan nog oorlog" die zijn van mening dat moest er een God bestaan, dat deze wel zorg zou dragen voor, en houden van zijn schepping.

maar dat is daarentegen niet wat moslims geloven. zij hebben een andere definitie van "God", namelijk het opperwezen dat slaven schept om Hem te aanbidden zoniet komen ze eeuwig in de hel terrecht.

"Heb ik jullie, O Kinderen van Adam, niet opgedragen om de Satan niet te dienen? Voorwaar, hij is voor jullie een duidelijke vijand. En aanbidt Mij: dat is het Rechte pad. En voorzeker, hij heeft vele schepselen onder jullie doen dwalen. Gebruikten jullie je verstand dan niet?" (Soera Ya Sin: 60-62)

"Zeg : 'O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.'" (Soera az Zoemar: 53)

Verder zal ik met jou niet in discussie gaan. Een ongelovige die bewust kiest voor het ongeloof heeft gekozen voor het slechte pad.

03-12-2006, 15:48



Citaat door Mohammed L.:
Verder zal ik met jou niet in discussie gaan. Een ongelovige die bewust kiest voor het ongeloof heeft gekozen voor het slechte pad.


Zo ontstaat dus oorlog.

03-12-2006, 15:49

Citaat door Patrick.:
Zo ontstaat dus oorlog.

De oorzaak van oorlog is dus volgens jou...?

03-12-2006, 15:52

Citaat door Mohammed L.:
De oorzaak van oorlog is dus volgens jou...?


Een intolerante houding. De weigering te accepteren dat er mensen zijn die andere keuzes maken dan wat jij als goed ervaart. De kunst is om de hand te drukken met degenen die tegenpolen van je zijn. Althans, als vrede je meer waard is dan kogels.

03-12-2006, 15:59

Citaat door Patrick.:
Een intolerante houding. De weigering te accepteren dat er mensen zijn die andere keuzes maken dan wat jij als goed ervaart. De kunst is om de hand te drukken met degenen die tegenpolen van je zijn. Althans, als vrede je meer waard is dan kogels.

Wahahahaha, duidelijk een Nederlander met vooroordelen jegens moslims. De stereotype van een 'moslimterrorist'. Liever kogels dan vrede, suggereer jij. Heel erg subtiel.

Hoe noem jij de houding van ongelovigen naar moslims toe? Als ik zeg dat ik niet in onzinnige discussies wil eindigen word ik meteen beschilderd als intolerant. Heel lekker is dat.

03-12-2006, 16:03

Citaat door Mohammed L.:
Wahahahaha, duidelijk een Nederlander met vooroordelen jegens moslims. De stereotype van een 'moslimterrorist'. Liever kogels dan vrede, suggereer jij. Heel erg subtiel.

Hoe noem jij de houding van ongelovigen naar moslims toe? Als ik zeg dat ik niet in onzinnige discussies wil eindigen word ik meteen beschilderd als intolerant. Heel lekker is dat.


Als ik vooroordelen zou hebben dan had ik je wel afgeschilderd als een terrorist die een godheid heeft verzonnen om maar zoveel mogelijk onschuldige burgers te kunnen vermoorden. Kortom, wie is hier werkelijk bevooroordeeld, hypocriet

De houding van ongelovigen naar moslims? Ten eerste beledig je gelovige Christenen, Joden, Boedhisten, Hindoes door ze als ongelovig af te schilderen en ten tweede weiger je keuzes van anderen te accepteren. Weleens een spiegel voor je verjaardag gekregen?

03-12-2006, 16:09

Citaat door Patrick.:
Als ik vooroordelen zou hebben dan had ik je wel afgeschilderd als een terrorist die een godheid heeft verzonnen om maar zoveel mogelijk onschuldige burgers te kunnen vermoorden. Kortom, wie is hier werkelijk bevooroordeeld, hypocriet

De houding van ongelovigen naar moslims? Ten eerste beledig je gelovige Christenen, Joden, Boedhisten, Hindoes door ze als ongelovig af te schilderen en ten tweede weiger je keuzes van anderen te accepteren. Weleens een spiegel voor je verjaardag gekregen?

Met jou valt niet te praten, de terrorist in jou komt duidelijk naar voren.

Christenen die in Jezus God zien, begaan de grootste zonde, namelijk shirk. Deze zijn meer dan ongelovig.

EXIT->

03-12-2006, 16:13
Assalam Mommed_l ga niet in op die ongelofige is tijd verspilling

elke onderwep zie je ze altijd oneens ze hebbe nix te doen


w-salam

03-12-2006, 16:13
Knap lastig voor een pacifist hoor .

Je vooroordelen jegens niet-islamitische dames en heren weerhoudt je weer eens tot logisch en helder beredeneren. Niet-moslims moeten en zullen moslims haten toch? Al moet je het zelf van de daken schreeuwen. En dan nog beweren dat 'ongelovigen' geen verantwoordelijkheid willen nemen voor het bewerkstelligen van vrede. Je zaait haat in de harten van je geloofsgenoten met je vooroordelen. Een kwalijke zaak.

Liever een islamitische zondige dan een Christelijke zondige

03-12-2006, 16:16



Citaat door pakistan:
Assalam Mommed_l ga niet in op die ongelofige is tijd verspilling

elke onderwep zie je ze altijd oneens ze hebbe nix te doen


w-salam


Blijkbaar had je teveel te doen toen op je school de Nederlandse spelling werd uitgelegd

03-12-2006, 16:22
Kijk alleen een levenloose ongelofige gaat daar op in zie je wat ik bedoel je verveelt je telkens he dan kom je hier islam forum aandacht zoeken en als je zo stoer was moest je voor me dat zeggen en niet achter je pc

03-12-2006, 16:27

Citaat door pakistan:
Assalam Mommed_l ga niet in op die ongelofige is tijd verspilling

elke onderwep zie je ze altijd oneens ze hebbe nix te doen


w-salam

Ik heb dat natuurlijk door. Om die reden heb ik ook gezegd 'er valt niet te discussieren met steen'.

Pagina's : [1] 2