Bekijk volle/desktop versie : de valse tauwheed van soefies en filosofen(sheyk saleh al fawzaan hafithollah)



Pagina's : [1] 2

03-12-2006, 08:17
In de Naam van Allaah, de Genadevolle, moge Zijn Sallaah en Sallaam met Zijn laatste Boodschapper zijn, en op al zijn familieleden en metgezellen, en hen die zijn weg volgen.

Er zijn er die zeggen dat Tawheed maar één categorie is: Tawheed ar-Roeboebiyah. Dat is het erkennen dat Allaah de Schepper, de Voorziener, de Brenger van leven en dood etc. is. Zij verwijzen enkel naar de handelingen van Allaah en Zijn Eigenschappen. Op deze gedachte hebben de geleerden van filosofie en de onafhankelijke denkers hun 'Aqeedah gebouwd. Hun overtuigingen worden gevonden in hun boeken, en als u ze zou lezen, dan zult u zeker zien dat zij alleen Tawheed ar-Roeboebiyah bevestigen. Dus voor zover als dat hun belangstelling reikt, zal eenieder die verklaard hiervan bewust te zijn, als iemand van Tawheed voor hen zijn. Zij hebben (echter) geen begrip van Tawheed al- 'Oeloe-iyah, noch van Tawheed al-Asmaa-e wa Siffaat, aldus beschouwen zij de aanbidding van een graf of het aanroepen van de doden, niet als Shirk. Het enige dat zij zouden zeggen is: Dit is het maken van een intentie voor een ander dan Allaah, en het is verkeerd, maar zij zullen niet zeggen dat het Shirk is.

Sommige van hen zeggen: Waarlijk, deze mensen die de doden aanroepen en hulp zoeken van hen die begraven zijn in begraafplaatsen zijn geen mensen van Shirk, omdat zij niet geloven dat deze dode mensen of andere objecten van aanbidding iets kunnen scheppen, noch kunnen zij voorzien of besturen naast Allaah. Aangezien zij dat niet geloofden, zijn zij geen Mushrikoen. Deze handelingen worden niet gezien als Shirk, zij hebben deze zaken slechts genomen als bemiddelaars en tussenpersonen tussen hen en Allaah!!

Dit zijn hun uitspraken, en ze zijn identiek aan de uitspraken van de polytheïsten uit de geschiedenis, die zeiden:

..Wij aanbidden dezen slechts opdat zij ons dichter bij Allaah brengen... [39:3]

En Allaah zegt over hen:

En zij aanbidden naast Allaah zaken die hen niet schaden noch baten en zij zeggen: "Dezen zijn onze bemiddelaars bij Allaah." [10:18]

De filosofen zeggen: Voorwaar, het is geen Shirk als graven aanbeden worden, noch het aanroepen van de doden of hun hulp te zoeken. Het is slechts Tawassul (een manier vinden om dichter bij Allaah te komen), bemiddeling zoeken, en het maken van tussenpersonen tussen ons en Allaah. Het is geen Shirk, tenzij zij geloven dat deze dingen scheppen, voorzien of de zaken besturen naast Allaah!

Dit wordt specifiek aangeduid in hun boeken en toespraken. Het geringe aantal filosofen die enige afkeer vertonen jegens degenen die hierin vervallen, zeggen: Dit is slechts een fout, daar deze mensen onwetend zijn en in deze fout gevallen zijn vanwege hun onwetendheid, niet opzettelijk.

Echter de meerderheid vertoond er geen verachting voor, eerder zeggen zij: Dit is het maken van tussenpersonen en bemiddelaars met Allaah, het is geen Shirk.

Ik schrijf geen zaken toe aan mensen wat zij eigenlijk niet gezegd hebben. Deze uitspraken zijn aanwezig in hun boeken, die de mensen van Tawheed weerleggen en de mensen van Shirk verdedigen.

Wat betreft de Namen en Eigenschappen van Allaah, zij geloven dat door ze te bevestigen het noodzaakt om Allaah op Zijn Schepping te doen gelijken, aldus ontkennen zij hen. Zij, zoals de Jahmiyyah, Mu'tazilah, Ash'arees en de Maatureediyyah, ontkennen Tawheed al-Asmaa-e wa Siffaat, denkend de Glorie van Allaah in stand te houden door Hem niet te gelijken met Zijn geschapen dingen. Dus Tawheed is bij hen beperkt tot enkel Tawheed ar-Roeboebiyah, daar zij geen begrip hebben van Tawheed al-'Oeloe-iyah, noch begrip hebben van Tawheed al-Asmaa-e wa Siffaat.

Zij verachten degenen die Tawheed opdelen in drie categorieën, zo zeer dat één van hun hedendaagse schrijvers (het volgende) schreef: Het opdelen van Tawheed in drie categorieën is iets van de Drie-eenheid! Hun schaamteloosheid heeft het punt bereikt dat zij deze opdeling een imitatie van de Christenen hebben genoemd, en bij Allaah zoeken wij onze toevlucht!

Duroos min Al-Qur'aan Al-Kareem Pag.15-17.
http://www.bakkah.net/articles/duroos%20_04.htm

04-12-2006, 19:09


mashaAllah
soefie's hebben geen politie en geen soldaten geen regering, geen leger..
daarom over hun praten is heel makkelijk!

waarom praten jullie over tawagheet niet!

enige dingens die jullie praten zijn!

of grafen!
of tawassoel!
of rabita!
of soefie's!
of taqlied!
ok is goed wel nuttige onderwerpen, maar waarom vergeten jullie, khilafat, tawaghet, tawheed, hakimiyya, jihad?

waarom pakken wij koran gedeeltelijk maar niet volledig?

wesselam...

05-12-2006, 02:10

Citaat door Talibulizzah:
mashaAllah
soefie's hebben geen politie en geen soldaten geen regering, geen leger..
daarom over hun praten is heel makkelijk!

waarom praten jullie over tawagheet niet!

enige dingens die jullie praten zijn!

of grafen!
of tawassoel!
of rabita!
of soefie's!
of taqlied!
ok is goed wel nuttige onderwerpen, maar waarom vergeten jullie, khilafat, tawaghet, tawheed, hakimiyya, jihad?

waarom pakken wij koran gedeeltelijk maar niet volledig?

wesselam...


jij bent zeker een turkse soefi en leg even uit wat hakimiyya is

05-12-2006, 02:30

Citaat door AbuMaalik:
zij nemen slechts een gedeelte van het boek en laten een ander gedeelte... dat is een zoveelste vuile jodenstreek van hen!

de murdji'a zijn de joden van de qiblah, onthoud dat goed, broeder!



moge allah mij en jou leidennaar de waarheid en en zo kun je zien hoe deze dwalende over mensen praten en dus zijn wij joden moge allah je leiden zeg be3da amien en ik meen het oprecht

05-12-2006, 02:38



Citaat door AbuMaalik:
AMIEN!!

al-murdji'a yahoed al-qiblah is een uitspraak van Sa'ied ibn DJubair radiallahu 'anh, de TAABI3IE dus hij is ook dwalend?



nee dat is hij niet ik had het over jou want volgens jou zijn 3ulama de joden van de qibla je moet wel goed lezen

05-12-2006, 02:40

Citaat door masoud:
jij bent zeker een turkse soefi en leg even uit wat hakimiyya is


ten eerste ik ben van ehloe sunna ik volg imam eboe haniefah, imam maliek, imam tahawie, imam shafie, ibni moebarak, ibnie taymiyya, ibn-i kayyiem aljewziyya, imam nawawie, hasan al basrie, imam ahmed...moet ik nog tellen over mijn manhaj?

en over hakimiyya, lees boek van abdoellah azzam

05-12-2006, 02:43
lees dit het is gewoon een bid3a





An Introduction to the Fitnah:


Al-Haafidh Ibn Hajar said:

"Al-Mu'allib said: 'Desire for leadership is a cause for people fighting each other to the point that they shed blood and make wealth and private parts lawful, and therefore great corruption occurs in the land. Then the reason for regret is that he may be killed, deposed or die and then regret having entered into it in the first place. Since he will be held to account for the evil he has committed and that which he craved will be lost to him as soon as he leaves it." [1]

Shaykh Naasir al-'Umar says:

"They think that tawheed is only singling out Allaah in Kingship and the obligation of making the Rule for Him Alone. They do not prohibit from the remaining categories of tawheed things such as shirk with the dead. They do not speak about the misguided sects and their distortions in the Tawheed of Allaah's Names and Attributes."



The Position of the Scholars Concerning Tawheedul-Haakimiyyah:

Shaykh Abu Maalik Muhammad Ibn Ibraaheem Shaqrah said about the usage of this term:

"There cannot be any correctness in that.." [4]

He described it as a term saying:

"It is not supported in the language." [5]

He wrote in an article:

"Verily some people have attacked us with a newly invented term, 'Tawheedul-Haakimiyyah'! This is only to beautify it and to make it acceptable to oneself. It will not be long before it is destroyed and vanishes." [5]

He also went on to say:

"Verily the word Haakimiyyah in connection with the word Tawheed necessitates deviation from the ijmaa' (consensus) of the ummah which is pleased with having only three types of tawheed." [7]

The committee of Major Scholars wrote:

"To make haakimiyyah a separate category from the categories of tawheed is an innovated action. None of the imaams we know of have ever spoken of this." [8]

Shaykh Muhammad Ibn Saalih al-'Uthaymeen was asked about this concept, so he said:

"This statement is a newly-invented, innovated, evil saying, making the one who uses it repugnant…and it is indeed a misguided innovation." [9]

He also said:

"Verily the one who calls to that is an innovator. Indeed this is an innovated categorization, emanating from an ignoramus who does not understand anything from the matters of Creed and Religion." [10]

Shaykh Saalih as-Sadlaan said:

"Whoever makes haakimiyyah a fourth category from the categories of tawheed, then he is either an ignoramus or an innovator taking an opinion from the opinions of the philosophers. These are opinions that are not known in the Creed or the sharee'ah. He could also be a human being who is relating things and he does not know what he is relating." [11]

Shaykh Naasir al-'Aql said:

"Likewise is the claim that haakimiyyah is the most important characteristic from the characteristics of uloohiyyah: there is no basis for this. It is an innovated claim." [12]

Then he said:

"So al-haakimiyyah therefore, is from the problematic terms which are not founded from the Religion and which does not stem from the Creed. According to the people of our era, its understanding is not free of extreme, exaggeration, and obstinancy…and leaving it is primary." [13]

Shaykh Muhammad Naasirud-Deen al-Albaanee said to the proponents of this demented concept:

"So you use this term (al-haakimiyyah) to wage war upon those whom you suspect to be disbelievers from amongst the rulers because they do not rule by Islaamic Law. So you have forgotten yourselves, this haakimiyyah covers every Muslim." [14]

Shaykh 'Abdullaah as-Sabt said:

"Therefore, why do the revolutionists and the callers to revolution and the khawaarij utilize 'al-haakimiyyah'? I say - as the 'allaamah of shaam, shaykh Naasirud-Deen al-Albaanee explained - that they utilize this for the purpose of politics, since they make this haakimiyyah only for the rulers. For that reason, they quickly run to making takfeer of them, because they do not rule by the Revelation. Followed by this, they obligate revolting against them and carrying weapons! This in itself is from the theory of the Khawaarij of old who carried weapons against the Khaleefah (radiyallaahu 'anhu).

So haakimiyyah in our time is used as a way to revolt and revolution and haakimiyyah itself is an old approach. So haakimiyyah therefore, is used as a way to takfeer, so they use it as a justification and as a way of convincing those who follow them until they follow them in what they want! It is an easy way of convincing, especially since we know that those who follow them are those who do not give any worth to the scholars and they do not give their statements any status. Rather they say, 'We are men and they are men.' This is just like what their predecessors used to say!" [15]

05-12-2006, 02:44

Citaat door AbuMaalik:
iedereen die irdjaa'e met zich meedraagt, behoort tot de murdji'a en daarmee valt hij onder de joden van de qiblah. punt!
wat begrijp je niet hiervan?


jij bent een hondje en bent opweg om een hond te worden

05-12-2006, 02:49

Citaat door AbuMaalik:
daliel dat je mij hond mag noemen!



de hond van de hel

05-12-2006, 02:50
fikh,tafseer, hadieth,en nog vele termen zijn ook bid'at....?

wallahie ik verbasde nu dat jullie hakimiyya niet accepteren,hakimiyyah is onderdeel van uloehiyyya...

05-12-2006, 02:55

Citaat door Talibulizzah:
fikh,tafseer, hadieth,en nog vele termen zijn ook bid'at....?

morgen insheAllah ga ik een tpiv openen over hakimiyya...
wallahie ik verbasde nu dat jullie hakimiyya niet accepteren...

gaan we kijken nog wie is op de waarheid...insheAllah..



het is geen spelletje om even te kijken wie op de waarheid zit heb je wel de tekst in het engels gelezen of ken je geen engels

05-12-2006, 02:59
ik ken wel maar niet echt perfect daarom graag in het arabisch of nederlands..

05-12-2006, 02:59



Citaat door AbuMaalik:
heb je geen arabisch?

oeps... dat is niet jullie sterkste kant heb ik gemerkt.



integendeel ken ik wel arabiscg walhamdoelillah

maar ja er zijn ook teksten in het engels wat je kunt lezen en plaatsen maar ja je laat je te veel leiden door gevoel en emotie

05-12-2006, 03:06
men hoerimal adab, hoerima kulloe shay

en ik heb even dit fatwa gelezen,ik hoop dat je hem als bewijs accepteren , ik heb niet zelf geschreven....


http://www.islambasis.com/pubs/f002.rtf

05-12-2006, 14:37
hier een uitspraak van sheikh AbduSalaam Al Burdjis Rahimahoe Allaah

Tawheed al-Haakimiya

http://www.sohari.com/nawader_v/fatawe/listen/al-7akemyyah.ram

Pagina's : [1] 2