Bekijk volle/desktop versie : ~IslamMoppenTopic~



02-12-2006, 21:54
Zet ze hier en niet alleen lezen

Twee Amerikaanse mannen, John en Mike, zitten in een vliegtuig achter een Pakistaan. Om die Pakistaan te irriteren begonnen ze het volgende conversatie:
John zegt tegen Mike: “Dus, waar ga je naartoe…. India?
Mike: “Oh, neen, Ik heb gehoord dat daar veel te veel moslims zijn.” (De Pakistaan voelt zich niet op zijn gemak)
John: “Ga je dan naar Iran?
Mike: “Neen, daar zijn er nog veel meer moslims!”
John: “Ga je naar Indonesië dan?”
Mike:”Euh, … Neen ZOT!, die land krioelt van de moslims!”
(Nu word de Pakistaan heel kwaad)
John: “Dus, dan moet je wel naar Pakistan gaan?”
Mike: “Geen sprake van!…die land is geinfecteerd van de moslims!!!!!”

Gefrustreerd draaide de Pakistaan zich om en zei tegen de twee Amerikaanse mannen:
Waarom gaan jullie beiden niet naar de HEL! Ik heb gehoord dat daar geen enkele moslims zijn!!!!

02-12-2006, 22:14


Op een dag koopt een man van een imam een ezel. Een ezel met gebruiksaanwijzing, want het was niet voor niets het eigendom geweest van een imam, niet waar? Met een luid en breed uitgesponnen “Alhamdulillah!” zet je het beest in gang. Met een luid en kortaf “Amien!” laat je het stoppen. De man is maar wat blij met zijn aankoop en bestijgt onmiddellijk het beest om de gebruiksaanwijzing uit te proberen.

“Alhamdulillah!” schreeuwt de man. De ezel begint te lopen.
“Amien!” Direct houdt de ezel halt.
“Da’s kicken!” schreeuwt de man van blijdschap en met een “Alhamdulillah!” gaat de man huiswaarts, trots als een pauw op zijn nieuwe aankoop.
De weg terug gaat door berggebied. Dan nadert de man een ravijn en hij probeert zich te herinneren waarmee hij ook al weer de ezel kan stoppen.
“Stop!” zegt hij.
“Halt!” schreeuwt hij. Maar de ezel loopt stug door.
“Oh nee…” Dan gooit de man het over een andere boeg.
“Koran! Moskee! Alsjeblieft! Stop!!!” Maar de ezel gaat stug door, nu in galop.

De man nadert de ravijn met rasse schreden. In zijn wanhoop doet hij een smeekgebed.
“Yaa Allah. Roep deze ezel een halt toe voor hij mij in de diepte doet storten. Amien.” Één stap verwijderd van het ravijn stopt de ezel.
De man slaakt een zucht van verlichting, veegt dan het zweet van zijn voorhoofd en prijst vervolgens vol overtuiging
zijn Heer en zegt: “Alhamdulillah!”

02-12-2006, 22:29
hihih....ze zijn heel leuk!!!

02-12-2006, 22:35
Ik vind dat je geen grappen kan maken over de islam...
Het bevat leugens teneerste (of het moet echt gebeurt zijn maar dat lijkt me niet) en ten tweede woorden waar de naam van Allah ta3ala in genoemt worden kan je toch niet gebruiken in een grap.
Maar ghair inshaAllah.

02-12-2006, 22:41


Ze zijn wel droog.
haha sorry.

02-12-2006, 22:44

Citaat door Roqaiyyah:
Ik vind dat je geen grappen kan maken over de islam...
Het bevat leugens teneerste (of het moet echt gebeurt zijn maar dat lijkt me niet) en ten tweede woorden waar de naam van Allah ta3ala in genoemt worden kan je toch niet gebruiken in een grap.
Maar ghair inshaAllah.



Salaam 3alaikoum oeghty,

Dit zijn geen grappen OVER de Islam.
Leugens?
Als je niet zulke grappen kan maken sommige die nog op de werkelijkheid slaan dan vraag ik mij af waar mensen dan wel grappen over maken?

Er zit ook een boodschap in namelijk die laatste mop die man gebruikte die woorden kennelijk nooit en hij deed alleen doe'a toen hij in gevaar was en Allaah swt nodig had...

Gayr inchallah.

Ik wilde de topic eerst verwijderen maar ik doe dat niet als ik de meeste onzin hier lees en de domste vragen en hoe negatief iedereen over Islam is en hoe men mekkaar aanvalt en de manier waarop men nasee7a doet dan denk ik dat het tijd wordt voor HUMOR

02-12-2006, 22:45
Er was eens een Refki (soort imaam)die de zee wou verkennen. Dus hij naar Beni Insar in Nador. Daar sprak hij een jonge visser aan. De Refki vroeg hem of de jongen bereid was om een tocht te maken door de zee. De jonge visser kreeg geld en stemde meteen toe. Dus de Refki nam zijn kladblokje en pen mee en stapte in het kleine vissersbootje.

Na een uur varen vraagt de Refki "mag ik je wat vragen, tzadjid (bid jij)"? de jongen antwoord "nee, ik ben nog jong en altijd op zee ik heb geen tijd om te bidden". De Refki zegt "wat een zonde. Een kwart van je leven is voorbij". Weer een uur later vraagt de Refki "mag ik je wat vragen, tmersjed (ben je al getrouwd)"? De jongeman antwoordt "ik ben nog jong altijd op zee ik heb geen tijd om een vrouw te onderhouden". De Refki
zegt "wat een zonde. De helft van je leven is voorbij".

Eenmaal in het midden van de zee begint het te stormen en de zee word steeds wilder. De golven komen hoger dan een meter. Dan zegt de jongeman tegen de Refki "mag ik je wat vragen, kan je zwemmen"? De Refki antwoord "nee". Dan zegt de jongeman "wat een zonde. Je hele leven is voorbij".

02-12-2006, 22:51

Citaat door Medinah_2006:
Salaam 3alaikoum oeghty,

Dit zijn geen grappen OVER de Islam.
Leugens?
Als je niet zulke grappen kan maken sommige die nog op de werkelijkheid slaan dan vraag ik mij af waar mensen dan wel grappen over maken?

Er zit ook een boodschap in namelijk die laatste mop die man gebruikte die woorden kennelijk nooit en hij deed alleen doe'a toen hij in gevaar was en Allaah swt nodig had...

Gayr inchallah.

Ik wilde de topic eerst verwijderen maar ik doe dat niet als ik de meeste onzin hier lees en de domste vragen en hoe negatief iedereen over Islam is en hoe men mekkaar aanvalt en de manier waarop men nasee7a doet dan denk ik dat het tijd wordt voor HUMOR


Ghair, je moet zelf weten ukhti Wallahoe e3lem of zulke moppen mogen.
En ik bedoelde met leugen dat de moppen niet echt gebeurt zijn.
Mijn mening was gebaseerd op dit stukje..

De Profeet (s.a.w.) hield van zijn metgezellen, vroeg ze om advies, en zocht ze op als hij ze miste; als iemand ziek was ging hij bij hem op bezoek, wie niet kwam opdagen liet hij halen en voor wie overleed deed hij Du'aa. Hij accepteerde verontschuldigingen en hij behandelde de sterken en de zwakken gelijk. Als hij praatte dan deed hij dit kort en bondig; hij gebruikte enkele woorden die een hele grote betekenis omvatten. Hij maakte grappen, maar zei alleen de waarheid (s.a.w.).