Bekijk volle/desktop versie : Ooh ooh ooh, het is toch niet waar he, chelsea volgende week is henry er niet bij.



02-12-2006, 18:00
In verklaringen aan BBC Sport heeft Thierry Henry laten weten dat hij mogelijk volgende week zondag niet in actie zal komen in de competitietopper tegen Chelsea. De aanvaller van Arsenal ontkende tevens het feit dat hij woedend het trainingscomplex had verlaten toen hij hoorde dat hij de stadsderby tegen Tottenham Hotspur aan zich voorbij moest laten gaan vanwege zijn nekblessure.

“Niemand heeft beslist dat ik niet mocht spelen, het was gewoon een hele normale discussie. Ik was gewoon boos omdat ik niet in actie kan komen. Je moet gewoon naar je lichaam luisteren en eerlijk zijn. Ik moet nu gewoon rust houden en dat is het belangrijkste."

"Als dat inhoudt dat ik ook tegen Chelsea niet kan spelen, dan is het niet anders. Ik wil gewoon weer fit worden. Al het gehele seizoen speel ik zonder ook maar fit te zijn en dat kan eigenlijk niet. Het voorbije WK in Duitsland heeft daar natuurlijk ook mee te maken. Ik heb een flink aantal wedstrijden gespeeld en ook het feit dat ik de Champions League-finale en de WK-finale heb verloren, is emotioneel gezien een zware klap”, aldus de Fransman.

Henry is sowieso geschorst voor de ontmoeting met FC Porto van deze week in het kader van de Champions League.