Bekijk volle/desktop versie : willen jullie me omwille van allah raad geven



Pagina's : [1] 2

02-12-2006, 15:31
asalaam elikkoem warahmatolah wabarakatoho een naaste van me ligt op sterven ik heb dit nooit eerder meegemaakt heb nooit iemand verloren wal hamdolilah ik weet dat we allah dankbaar dienen te zijn voor het goeie en het slechte wal hamdolilah ala koli hal hoe ga je met zoiets om?hoe kun je zo een verlies verwerken ?wie heeft er ook iemand verlore of heeft ook een naaste die op sterve ligt? en hoe ga jij er mee om? ik hoop inshallah dat er reacties zullen volgen!
wa jazakoem allaho gairan!!!

02-12-2006, 15:35


iwa jah dacht je dat ie onsterfelijk zou zijn,dood is dood zo is het leven

02-12-2006, 15:38
is nog niet dood lig wel op sterve en al hamdolilah ik weet dat tot allah de terug keer is en ieder ziel de dood zal proeven en al ware we in sterk gebouwde torens zulle we de dood niet kunnen tegenhouden! het enige wat ik vraag is naar mensen die dit ook meemaken of hebbe meegemaakt en om hun raad hoe ze ermee omgingen subhanallah

02-12-2006, 15:43

Citaat door batata112:
iwa jah dacht je dat ie onsterfelijk zou zijn,dood is dood zo is het leven




waar slaat dat op dat wist ze heus wel een beetje medelijden kan geen kwaad

ik heb ook een dierbaar iemand moeten verliesen maar bij was het in een keer pats boem onverwachts dus ja veel heb ik niet meer kunnen doen ik heb veel lopen denken dou3a gedaan en het geaccepteerd volgens mij kan je niet meer doen dan dat

02-12-2006, 15:51


ja zeker allah dankbaar blijven en dua's tot hem doen!!ik doe mijn best dit ook te doen maar ik ga er echt kapot van subhanallah al hamdolilah dat ik troost kan vinden in de woorden van allah zoals allah zelf zeg in de koran dat de koran een genezing is voor de gelovigen en subhanallah is het echt !!

barakallahu fieki voor je reactie!! moge allah je met het beste belonen inshallah

02-12-2006, 15:54

Citaat door conquistadora:
asalaam elikkoem warahmatolah wabarakatoho een naaste van me ligt op sterven ik heb dit nooit eerder meegemaakt heb nooit iemand verloren wal hamdolilah ik weet dat we allah dankbaar dienen te zijn voor het goeie en het slechte wal hamdolilah ala koli hal hoe ga je met zoiets om?hoe kun je zo een verlies verwerken ?wie heeft er ook iemand verlore of heeft ook een naaste die op sterve ligt? en hoe ga jij er mee om? ik hoop inshallah dat er reacties zullen volgen!
wa jazakoem allaho gairan!!!



ja heb ook meegemaakt, en assabr lieve oeghti en Allah dankbaar zijn 3ala xxxxx Hal, en zeker veel dou3a's doen en Koran lezen./
Ik zou eerlijk zijn, toen me naaste oveleden was, ben ik meer over na gaan denken over het leven Soubhana-ALlah
we moeten echt het beste maken van dit leven, het is eenmaal slecht een test, en dood hoort erbij
iedere ziel moet de dood proeven

wasalaamoe 3alaikoem

02-12-2006, 15:56
Zuster ik wens je veel sterkte doe veel doe3a's nu het nog kan!!

02-12-2006, 15:57
ja subhanallah de dood versterkt ons imen want het gedenken van de dood stopt de wereldse lusten en verlangens en als we heirmee worden geconfronteerd dan worden ons ogen met het ware geopend en zien we de waarde van deze leven in subhanallah al adeem om maar te zien hoe de zaken des leven gaan ieder hartklop is een hartklop minder ieder dag is een dag dichter bij ons dood subhanallah al adeem wa jazak allaho gairan voor jullie reacties agawaathi fi lah!!

02-12-2006, 18:12
Lieve sgat

Zie het zo allah heeft weer een engel nodig
En denk er bij na als die gene ziek is
Dat hij dat beter af is dan hier weg van de pijn,
weg van deze dunya vol haat leugen en pijn.
Moge allah hem een plaatje in het pardij geve
En ooit kom jij me kaar nog tegen
Geniet nu van de mooi momenten samen
Want het kan zo voorbij zijn

XXXXXX

02-12-2006, 18:45
Assalaamou Alaykoum Ougty,

Mijn opa is verleden zomer overleden, Rahimahoe Allah. Zoiets is moeilijk, ongetwijfeld.
Maar ik wil je één ding mee geven en dat is dat je er moet zijn voor je naasten. Vooral diegenen met een zwakke Imaan, zij die niet tevreden zijn met wat Allah bepaald heeft.
Wees Insha Allah een voorbeeld voor jouw omgeving.

Daarnaast was dit een moment voor mij, waarin mijn Imaan sterker werd. Ik had Soubhan Allah helemaal geen behoefte aan verhalen over hoe mijn opa was geweest of iets dergelijks. In mijn ogen washet een hele goede moslim, maar Allah weet wat zich in de harten bevindt.
Voor mij was dit een moment om me terug te trekken en me bezig te houden met het reciteren van de Qor-aan en het verrichten van extra gebeden.

Ik hoorde het helaas pas toen mijn opa Rahimahoe Allah al overleden was, dus veel kon ik niet doen, afgezien van dou'a.
Mocht ik er wel bij zijn geweest, dan zou ik er in ieder geval voor hebben gezorgd (Bi Hawli Allah) dat zijn laatste woorden de Shahada waren. Maar Alhamdoelillaah was dit ook het geval.

Dus Ougty, mijn advies aan jou, is om veel dou'a te doen voor deze persoon en spreek veel over de Islaam met de persoon in kwestie.

Moge Allah hem/haar een makkelijke dood doen sterven en versterken met de standvastige woorden; Laa Ilaha Illaa Allah, Mohammad Rasoeloe Allah.

Ik ben er nog niet helemaal overheen, walakien Alhamdoelillaah, ik heb het een plekje in mijn leven gegeven.

Als je vragen hebt Ougty, dan kun je me altijd benaderen.
Moge Allah jou veel geduld schenken, Amien.

Wassalaamou Alaykoum Wa Rahmatolah.

03-12-2006, 14:22
salaam elikoem warahmatolah wabarakatoho,

allahoema ameen!!

pure berber&islamiya jazakoem allaho gairan voor jullie reacties heb ik echt heel wat aan!!!

fi amani lah

03-12-2006, 16:17
Hoe ga je ermee om??
Dat is een moeilijke vraag...we moeten het besef hebben dat niemand aan ons toebehoort. Een van de eigenschappen van een moslim is dat hij zuinig is op wat hem is geleend en dat hij het teruggeeft aan de rechmatige eigenaar wanneer die dat wenst. De mensen om wie je geeft zijn allen Dienaren van Allah subhana wa thala en behoren Hem toe. Wat wij moeten doen is zuinig zijn op onze naasten en ze leren los te laten wanneer hun Schepper hen tot Hem roept. Echter, je kan het wel gaan rationaliseren, maar met de pijn die uit het hart komt kun je dat niet. HEt enige wat ik je kan aanraden is om goed voor ogen te houden dat die persoon bij Allah subhana wa thala is en Allah subhana wa thala is de Meest Rechtvaardige. en rouwen mag, maar verlies jezelf er niet in. De profeet sallahu alaihi wa salam heeft ook een traan gelaten toen zijn zoon overleed, Alahu A'lem. De profeet sallallahu alaihi wa salam gaf ook dit advies aan iemand die hem vroeg om advies. ZIjn antwoord was "Houd van Allah en houd je vast aan Hem".

Moge Allah genadig zijn met de ziel van de stervende en moge Hij de naasten steunen in hun verdriet en ze standvastiger maken in hun deen amin

wa salamu alaikum rahmatoe ALlahi wa barakhatoe

03-12-2006, 16:35


ik heb 2mensen uit me naaste omgeving verloren binnen een best korte periode eerst me moeder toen me oma, Allahi rahmhoem.

Je moet het gwn leren accepteren, voor mij is het elke dag nog moeilijk maarjah ik kan er nix aan veranderen ons geloof zegt ons dta we zoveel mogelijk goede daden moeten verrichten omdat dit wereldse leven nix voor stelt en maar tijdelijk is..

Daarom moet je veel doea doen en veel bidden
Inna allahi m3a Sabirien

03-12-2006, 17:30
mashallah barakallahu fieki zuster!! idd subhanallah enkel in de islaam vinden we troost enkel in de woorden van allah subhanaho wataela moge allah jouw ook sabr schenken inshallah en (je naasten) hun graven verruimen en hun tot de bewoners van de paradijs maken allahoema ameen!

03-12-2006, 17:34
Het is overgeleverd van Aboe Hoerayrah (radiyallaahoe 'anhoe) dat de Boodschapper van Allah (salallaahoe 'aleihie wa sellem) heeft gezegd:

"Allah de Verhevene zegt: "Ik heb geen andere beloning dan het Paradijs voor een gelovige dienaar van Mij die geduldig blijft wanneer ik één van zijn geliefden wegneem van de bewoners van de wereld."

[Al-Boekhaarie]

Pagina's : [1] 2