Bekijk volle/desktop versie : wat zegt de islam als............



02-12-2006, 14:54
stel je eens voor, je bent gelukkig getrouwd en hebt een perfecte leven samen met je echtgenoot.............alles gaat goed en jullie kunnen heel goed met elkaar opschieten hmdl.

je hebt een nicht die op de slechte pad is maar een heel groot hart heeft.
je praat vaak met haar dat ze het niet moet doen en hoe de islam erover denkt......ondertussen gedraagt zij zich zo omdat haar moedr haar kleineert en zegt dat haar vriendinnen haar uitlachen en niet t beste voor haar willen.

maar diezelfde vriendinnen proberen haar ook op t goede pad te krijgen, en veel met haar praten..............haar moeder belt die meiden op om te zeggen dat ze niet met haar dochter om mogen gaan.

dus deze nichtje heeft opeens niet zoveel vriendinnen meer omdat ze bang zijn voor haar moedr........om zich wel gliefd te voelen en veilig heeft zij een vriend die zeer slecht is en alleen maar haram pleegt en ook nog eens haar geestelijk mishandelt en 24 uur controleert...........

zij ziet dit niet als negatief maar als liefde, omdat haar moedr dit duidelijk niet geeft en haar alleen maar kleineert.............dit gaat om je nichtje van ongerveer 21 jaar met een dodelijke schoonheid en een groot hart, je houdt heel veel van haar maar haar moedr is verschrikkelijk......je tante

en jij als nicht bent altijd een goed meisje geweest, nooit iets slechts gedaan en altijd verstandig en rustig, en bent netjes getrouwt met een leuke man.
probeert regelmatig je tantes op te zoeken en soms met een bosje boemen
al roddelen ze alleen maar en hebben alleen negatieve dingen te zeggen, die je stressen of voor hfdpijn zorgen.......letterlijk.

je bent een paar keer met je nichtje naar koopavnd geweest en je komt rond 19.00 20.00uu thuis, je tante is dan heel droog en dat laat ze ook merken, ook geeft ze je geen aandacht, na een paar keer heb je t door en je voelt je niet op je gemak bij haar.

je moedr wordt dan boos op je en zegt dat je niet met haar mag afspreken of om gaan. maar toch gebeurt t omdat je van haar houdt en haar dat ellendige leven wilt besparen.............de laatste keer dat je met haar afspreekt is je tante zo woedend dat ze dit aan je ma meld, terwijl je getrouwd bent.........zegt dan als getrouwde vrouw moet zij haar verantwoordelijkheden kennen.......en dit zegt je tante die zicht beter voelt dan de profeet saws als het om katten gaat............tegen je ma

oke je besluit hoe pijnlijk ook t is om geen contact met je nicht te nemen, maar vertelt haar niet waarom........want je wilt geen onrust zaaien in de fam.........je man vindt t maar een zielige tante en mag haar ook niet, die vindt dat ik haar wel moet opzoeken...........want ik weiger behalve met islamitische feesten natuurlijk.


alsof dit allemaal niet erg is verzint je tante iets over jou en vervolgens zweert ze daarop dat ik haar dat verteld heb. hierdoor voelde mn nicht zich gekwetst en verdrietig.................totdat ze me aanspreek en vroeg of t waar is wat ik over haar zei..........ik lachen en zei diegene die dit heeft gezegt is of jaloers of wil niet dat ik met je om mag gaan..........en heb gezworen dat ik zoiets nooit zou zeggen over haar. ze zei dat haar moedr t had verteld en ook heeft gezworen................maar haar moedr kennende is wel iets voor haar.........t zelfde heeft ze geflikt bij al haar vriendinnen.

wat mij verbaazde dat ze over mij loog om geen contact te hebben met haar dochter, terwijl ik absoluut niet slecht ben en alleen maar mensen wil helpen..................wat dus niet meer mag....................

wat zouden jullie doen met zo n tante die hard heeft gelogen over jou als getrouwde nichtje en niet wil dat je met haar dochter om gaat.
terwijl haar dochter op een hele slechte spoor zit en alleen maar in voedoe mensen gelooft net als har moedr maar niet in mekteb.

sorry dat t zo lang is maar ik moest mn ei kwijt, weten jullie hoe de islam erover denkt als je iemand wilt helpen maar iemand anders houdt je tegen.

alvast bedankt

02-12-2006, 15:09


subhanallah arm meisje
ik zit hier nadenkend achter de computer en wiljou graag helpen..
maar er k0mt subhannallah niks in me opp


inshallah zal dit nog gebeuren en zal ik het hier snel plaatsen

gair inshallah wasalmoe3alikom

02-12-2006, 15:13
dankjewel schat.............maar t gaat niet om mij maar om mn nichtje die in dat huis woont en door de hell moet, zoals ik al zei ik ben gelukkig en heb mn eigen huisje hmdl.

ik wou mn tante erop aansreken maar heb gezworen om te doen alsof ik niets weet. zolang allah sawt betaat heb ik niets te vrezen.

06-12-2006, 15:49
Moge allah haar helpen
insha,lah