Bekijk volle/desktop versie : help to save my hijaab



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

02-12-2006, 14:20
Salaam Oe3alajkom

Heeft er iemand van mij een deliel waarin staat dat een moslima een hoofddoek moet dragen
De reden dat ik deze topic heb geopent is omdat ik een probleem heb op school ik mag namelijk geen hooddoek dragen tijdens het gymen ze vinden het ze3ma te gevaarlijk terwijl het op andere scholen wel toegestaan is en dan denk je mischien ga dan naar die andere school
maar ik doe dit niet alleen voor me zelf maar ook voor mijn moslimzusters die hier in de toekomst mischien op school komen.
alvast heel erg bedankt

03-12-2006, 02:26



Citaat door moslima_2:
Salaam Oe3alajkom

Heeft er iemand van mij een deliel waarin staat dat een moslima een hoofddoek moet dragen
De reden dat ik deze topic heb geopent is omdat ik een probleem heb op school ik mag namelijk geen hooddoek dragen tijdens het gymen ze vinden het ze3ma te gevaarlijk terwijl het op andere scholen wel toegestaan is en dan denk je mischien ga dan naar die andere school
maar ik doe dit niet alleen voor me zelf maar ook voor mijn moslimzusters die hier in de toekomst mischien op school komen.
alvast heel erg bedankt




As salamo ''alaikoem zuster


BismiLah

Allah (Soebhane wa Ta'ale) heeft het dragen van de Hijaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

Surah An-Noer, 31: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..”


Surah Al-Ahzaab 59: “ O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.”…..


Aboe Dawoed heeft overgeleverd dat Aisha zei: 'Asma, de dochter van
Abu Bakr droeg een dunne jurk, dus de profeet draaide zich van haar weg en zei:"0 Asma, wanneer een vrouw de leeftijd van haar menstruatie bereikt mag geen deel van haar lichaam gezien worden, behalve dit en hij wees naar zijn gezicht en handen.”


Hoop dat je hier wat aan hebt.Moge Allah ons leiden op zen rechte pad.

wa ''alaikoem as Salam wara'matuLahie ta''la wabarakatu

03-12-2006, 02:32
Assalam aleikoem wa Rahmatoe Allah

Er is een ''sporthoofddoek'' ontworpen voor dit soort situaties, je kan hem geloof ik alleen online bestellen.

03-12-2006, 02:37

Citaat door karimatoenn:
Assalam aleikoem wa Rahmatoe Allah

Er is een ''sporthoofddoek'' ontworpen voor dit soort situaties, je kan hem geloof ik alleen online bestellen.





Ik weet eerlijk gezegt niet hoe zo een 'sporthoofddoek' eruit ziet,
Maar als tie gewoon haar,haren nek,hals,decollete,boezem goed bedekt,dan zou het wel okey zijn




ps.waar ze tegenwoordig mee aankomen,ze hadden laatst ook zo een zwempak voor al mutahajiebaat



wa ''alaikoem as Salam wara'matuLahie ta''la wabarakatu oegty al ''azieza

03-12-2006, 02:45


http://www.capsters.com/

hier is een sporthoofddoek te bestellen

03-12-2006, 03:43

Citaat door shanice:
Ik weet eerlijk gezegt niet hoe zo een 'sporthoofddoek' eruit ziet,
Maar als tie gewoon haar,haren nek,hals,decollete,boezem goed bedekt,dan zou het wel okey zijn




ps.waar ze tegenwoordig mee aankomen,ze hadden laatst ook zo een zwempak voor al mutahajiebaat



wa ''alaikoem as Salam wara'matuLahie ta''la wabarakatu oegty al ''azieza



Ja het bedekt gewoon alles, haar, nek en hals. Daaronder kun je gewoon iets wijds aandoen, het is verder geen ghimaar achtig iets.
AlhamduiLllah, ik bedoel het is een idee..

Zwempak?lol. i wanna see...

ps. het kan gevaarlijk zijn om met een hoofddoek te sporten, en meestal geldt er een aanwezigheidsplicht, dan is zo een sporthoofddoek wel te overwegen, al is het eigenlijk een 'belediging' voor de hidjaab.

Wa aleikoem salam wa Rahmatoe Allah wa Barakatoeh(k)

03-12-2006, 11:13
meiden wollah bedankt maar weet je wat ze zeggen
dat je alleen met een goed gekeurdelanddelijke hoofddoek mag gymen.
En als je vraagt waar je hem precies kan vinden zeggen ze dat ie niet bestaat

03-12-2006, 11:18
sallaam wa'allaikom meiden

weet je ik zit met het zelfde probleem 'k zou het graag willen oplossen maar 'k weet niet hoe?
We hebben een marokkaanse meneer op school die ons probeert te helpen maar nog steeds niks
Hij zegt dat als alle moslims naar school komen en over dit probleem gaan praten dan hebben we meer kans, want met zijn vele staan we sterk maar als je aan die meiden vraagt of hun vaders willlen komen dan weet je al wat de antwoordt is Nee.
Dit is gewoon schandalig ze komen niet voor hun geloof op
Ik hoop dat we inscha'allah een oplossing kunnen vinden voor dit probleem.

03-12-2006, 11:20

Citaat door The_Rebel:
http://www.capsters.com/

hier is een sporthoofddoek te bestellen



sallaam wa'allaikom

waar kun je deze winkel precies vinden?
alvast bedankt

03-12-2006, 11:52
Ik mag ook niet met hoofddoek gymen
Ik mag hem alleen ophouden als k hem naar achter vastknoop.

03-12-2006, 12:29
Ik hoop Insha'Allah dat er een oplossing komt zuster

03-12-2006, 12:29
Insh'Allah.

03-12-2006, 14:37


Dames het blijft nog een groot probleem

03-12-2006, 14:49
Wat als een sport hoofddoek koopt?
Of je hoofddoek naar binnen in je shirt doet.
Als je met je hoofddoek kan blijven hangen aan iets dan ook met je haren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt zuster.

Salaam alaikoum.

03-12-2006, 20:41

Citaat door moslima_2:
meiden wollah bedankt maar weet je wat ze zeggen
dat je alleen met een goed gekeurdelanddelijke hoofddoek mag gymen.
En als je vraagt waar je hem precies kan vinden zeggen ze dat ie niet bestaat



Dan moet je zeggen dat ze geen eisen kunnen stellen die je niet eens kan nakomen. Laat ze die hoofddoek op die site zien en vraag of dat een oplossing is, en anders mogen ze best zelf met een idee komen.
Schaatsters bv schaatsen ook met bedekte hoofd ed. dus zie het niet meteen somber in, genoeg mogelijkheden inshaAllah.

wa salam aleikoem

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15