Bekijk volle/desktop versie : ongelovige schoonouders. (dringend)



Pagina's : [1] 2

02-12-2006, 14:12
Salaam aleikoe warhamtullah..

Hoe moet je omgaan met ongelovige schoonouders? En de rest van die familie? Ik ken iemand en die wilt gwn echt niet met hun omgaan. Is dat goed of moet dat anders?

Het is nogal dringend!

DjazakAllah ghairan.

02-12-2006, 14:19


selaam oughty,,
volgens mij is het beter om wel met ze om te gaan.. blijf altijd de familiebanden onderhouden.. ik heb ergens in het boek over "de ideale moslimvrouw" hier iets over gelezen..
ik zal t eens op zoeken..

allah oe a3lam

moge allah mij vergeven als ik het verkeerd heb
wa3leikoum selaam wa rahmatoellah wa barakatoehoe

02-12-2006, 14:21
Ja, ik heb ooit gehoord over een hadieth dat een bekeerde moslim aan de profeet vroeg en hoe nu met mijn ouders die geen moslims zijn. Toen zei de Profeet blijf contact met ze houden. Maar dat zijn ouders. Maar geld dat ook voor schoonouders?

02-12-2006, 14:29
ik hoorde de profeet (vzmh) openlijk zeggen: de familie van aboe die en die zijn niet mijn vrienden, want mijn vrienden zijn Allah en de rechtgeaarde gelovigen. maar zij hebben familiebanden met mij, die ik zal erkennen en onderhouden.
( boecharie en moeslim)

dit stond in het hoofdstuk over het onderhouden van de familiebanden, zelfs als de familie geen moslim is..
ik neem aan dat de schoonouders ook onder familie vallen..

wa allah oe a3lam.. moge allah soebhana wa ta3ala me vergeven als ik t verkeerd heb.

oughtiek fie dien..

02-12-2006, 16:42


MasjaAllah djazakAllah ghairan |

02-12-2006, 16:48
Weet iemand als je hier meer info heb in het arabisch?

02-12-2006, 17:13

STEUN ONS!

HELP ONS EEN MOSKEE OP TE BOUWEN IN ETTEN-LEUR!!!!!

----------------------------------------------------------------

As-sallamu Alaykoum broeder/ zuster,

De moslimgemeenschap in EL groeit Alhamdoelilah. We hebben nu 1 te kleine moskee voor alleen de mannen, zelfs voor hen is deze ruimte te klein ( http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2006/09/moskee_is_te_kl.html ). We zijn nu hard bezig om geld in te zamelen voor een nieuwe moskee. Alhamdoelilah dit gaat de goede kant uit, maar we hebben meer hulp nodig, om precies te zijn: financiële steun!

De profeet Mohammed (sallalaahu 3alayhi wa sallam) heeft gezegd dat wanneer iemand een moskee bouwt, omwille van het Aangezicht van Allaah tabaraka wa ta3ala, dan zal Allaah swt een huis voor hem bouwen in het paradijs (zoals dit terug te vinden is in Muslim). Dus probeer dan ook gebruik te maken van deze situatie!

‘Hetgeen gij aan goeds hebt vooruitgezonden voor uw ziel, zult u zeker bij Allah vinden. Het is beter en een grotere beloning waard.’ [Quran 73:20]

Wanneer u zich geroepen voelt kunt u ons steunen door een bedrag over maken op 3287.513.540.

Moge Allah swt u belonen!

Wa Sallaam,
Je Oegtie Fi Dien


03-12-2006, 15:42

Citaat door xx_Moslima_xx:
MasjaAllah djazakAllah ghairan |


wa ijaak

03-12-2006, 16:49
Salaam aleykoum ,ijn schoonmoeder is Christelijk, het is nu wel familie en de moeder van mijn man, je moet natuurlijk altijd goed omgaan met mensen, en vooral alshet familie i de familiebnden zijn belangerijk. of ze njou christelijk zij n of niet...

03-12-2006, 19:07
Ja, ik weet het. Maar ik wil graag hadiehts enzo dat ik het echt kan laten zien. Maar ben je met een nederlandse broeder getrouwd?

09-12-2006, 21:49
nee met een half anteliaan en half indiaan (indiaan van orginele bewoner van amerika)-mensen gaan helemaal stuk als denken dt ik met een indier getrouwd ben hihi

10-12-2006, 09:20
Hoe reageerde je ouders en zijn ouders?

11-12-2006, 11:34


Mijn moeder had zoiets van een NEGER!!!! NEE! NOOIT!
Ik keek haar aan van maar mama hij is moslim daar gaat het om toch? ja maar een antiliaan, je weett hoe ze zijn ze eten van vrouwen ensow, b lablabla.
Moheem we kende elkaar drie weken toen we trouwden en hij belde me best vaak, en ik vertelde mijn moeder over hem en ze vond het toen goed, Alhamdulilah, ik kan goed met mijn moeder praten.

Na een week hadden we kennis gemaakt in het echt en toen had ik mijn broer meegeneomen van 14 en het was echt mash allahgezellig.
Die avond had hij me gebeld en gevraagd of ik mijn vader kon spreken erover en dat hij een afspraak wilde maken om mijn hand te vragen.
Ik was naar mijn vader gegaan (mijn ouders zijn gescheiden) maar ik kwam mijn stiefmoeder alleeen tegen mijn vader was er gelukkig niet. Ik vertelde mijn stiefmoeder die het mijn vader vertelde.

We hadden afgesproken op zaterdag. Ik was eerder gegaan om mijn stoefmoeder te helpen, met schoonmaken ensowvoorts, toen mijn vader binnenkwam.

We hadden om 14.00 afgesproken maar hij kende de weg niet, hij komt namelijk uit breda en hij moest naar amsterdam west komen, in iedergeval toen ging mijn vader samen met mijn broertje naar de mercatorplein en daar gingen ze naar een eetcafe. na anderhalf uur belde mijn vader op en zegt ie: Wat wil jij wil je met hem trouwen? ik zei van ja, want ik vind hem echt leuk, mijn vader vroeg: waarom?

Ik zei omdat hij Allah vreest en hij een goede moslim is, mijnvader vroeg voor de tweede keer of ik het zeker wist. ik zei JA!

Mijn vader gaf zijn toestemming alhamdulilah. Mijn man kwam toen met mijn broertje naar mijn vadfers huis waar na we een stukje gingen lopen, soubhanallah het voelde echt raar\!!!!!

Moheem de donderdag daarop waren we getrouwd! mijn moeder zag hem toen voor het eerst, en ze zei van mash Allah hij heeft zo een goede uitstraling hij is gelijk mijn hart binnen gekomen!. Mash allah ik vond het zo fjn dat ze dat zei!

Mijn vader wilde toen niet meer komen tekenen in de moskee omdat hij het onzin vond dat ik ging trouwen via de moskee, hij had lievr dat ik naar de gemeente ging, wat ik me wel kon voorstellen, maar kheir ins allah uit eindelijk zijn we getrouwd alhamdulilah!

11-12-2006, 11:35
13-12-2005 ins allah 5 maanden ::$)

11-12-2006, 14:30
MasjaAllah zuster.. InsjaAllah 5 maanden en volgen er nog meer maanden en jaren dat jullie bij elkaar mogen zijn. Is hij bekeerd?

Pagina's : [1] 2