Bekijk volle/desktop versie : wie ben jij?????



02-12-2006, 01:34
salam allah o alaikom,
heb je ooit negedacht wie jij bent?ben jij echt een moslim?doe jij iets voor islaam:bid jij echt,vast jij(als het het verplicht voor je of probeer jij te vasten als het niet verplicht),heb jij respect jij je ouders(volgens islaam)help jij andere moslims(met du3a,met geld.....)kijk jij naar je familie,zeg jij iets als een van je familie iets verkeerd doet,je buren hebben nooit last van jou?...............enz.ik wil graag dat wij onze gedragen verbetern en onze imaan versterken,en een goede beeld over islaam geven.ik ben niet zo goed maar ik probeer om op het goede pad te lopen(naar de rechte weg te gaan)allahomma yasser.
graag serieuse reacties.khair inchaallah.wa allah min wara2i al9asd.ik hoop dat wij elkaar kunnen helpen.
ya rabi waffi9na li kolli khair wa almoslimin ajma3in
hayakom allah wa assalam o alaikom

02-12-2006, 01:58



Citaat door sahraoui:
salam allah o alaikom,
heb je ooit negedacht wie jij bent?ben jij echt een moslim?doe jij iets voor islaam:bid jij echt,vast jij(als het het verplicht voor je of probeer jij te vasten als het niet verplicht),heb jij respect jij je ouders(volgens islaam)help jij andere moslims(met du3a,met geld.....)kijk jij naar je familie,zeg jij iets als een van je familie iets verkeerd doet,je buren hebben nooit last van jou?...............enz.ik wil graag dat wij onze gedragen verbetern en onze imaan versterken,en een goede beeld over islaam geven.ik ben niet zo goed maar ik probeer om op het goede pad te lopen(naar de rechte weg te gaan)allahomma yasser.
graag serieuse reacties.khair inchaallah.wa allah min wara2i al9asd.ik hoop dat wij elkaar kunnen helpen.
ya rabi waffi9na li kolli khair wa almoslimin ajma3in
hayakom allah wa assalam o alaikom




As salamo ''alaikoem broeder

JazakaLahu kheiran,
Dit zijn ind belangerijke vragen,Het is triets om te zien dat er mensen zijn in onze ummah,die zelfs de kleineste dingen niet doen, de faray'ed achterwege laten,denk b.v. aan gebed,hoeveel mensen die het verwaardelozen,

ze hebben wel tijd voor onzin,muziek,films,vriendinnen/vrienden,ect.Maar een dag vrijwillig vasten,of alle verplichte gebeden verichten,no way,dit is pijnlijk om te zien, Allah yehdiena jamie''an


ps.Broeders ik wil graag iets plaatsen wat met dit onderwerp te maken heeft,als u mij toestaat??


wa ''alaikoem as Salam wara'matuLie ta''la wabarakatu

02-12-2006, 17:23

Citaat door shanice:
As salamo ''alaikoem broeder

JazakaLahu kheiran,
Dit zijn ind belangerijke vragen,Het is triets om te zien dat er mensen zijn in onze ummah,die zelfs de kleineste dingen niet doen, de faray'ed achterwege laten,denk b.v. aan gebed,hoeveel mensen die het verwaardelozen,

ze hebben wel tijd voor onzin,muziek,films,vriendinnen/vrienden,ect.Maar een dag vrijwillig vasten,of alle verplichte gebeden verichten,no way,dit is pijnlijk om te zien, Allah yehdiena jamie''an


ps.Broeders ik wil graag iets plaatsen wat met dit onderwerp te maken heeft,als u mij toestaat??


wa ''alaikoem as Salam wara'matuLie ta''la wabarakatu




salam allah 3alaykom,
baraka allah fiki okhti alkarima,je mag wat je wilt toevoegen of wat je wilt plaatsen.khair inchaallah,er is geen probleem inchaallah.
ahsana allah laki.
hayaki allah wa assalam o alaikom

02-12-2006, 17:59

Citaat door sahraoui:
salam allah o alaikom,
heb je ooit negedacht wie jij bent?ben jij echt een moslim?doe jij iets voor islaam:bid jij echt,vast jij(als het het verplicht voor je of probeer jij te vasten als het niet verplicht),heb jij respect jij je ouders(volgens islaam)help jij andere moslims(met du3a,met geld.....)kijk jij naar je familie,zeg jij iets als een van je familie iets verkeerd doet,je buren hebben nooit last van jou?...............enz.ik wil graag dat wij onze gedragen verbetern en onze imaan versterken,en een goede beeld over islaam geven.ik ben niet zo goed maar ik probeer om op het goede pad te lopen(naar de rechte weg te gaan)allahomma yasser.
graag serieuse reacties.khair inchaallah.wa allah min wara2i al9asd.ik hoop dat wij elkaar kunnen helpen.
ya rabi waffi9na li kolli khair wa almoslimin ajma3in
hayakom allah wa assalam o alaikom



ja hier heb ik een tijd over na gedagt ongeveer een maand geleden \
vroeg ik mij zelf al deze dingen ...
na hier over na te denken ben ik op het besluit gekomen om hoofddoek te dragen me zelf te bedekken en te bidden dingen heb ik meteen aan gepast ik werk nu ook aan mijn gedrag ,.....
ik ben blij dat ik over deze dingen na heb gedagt ...wand ik was niet zo goed bezig ...ik ben nu 15 niet zo oud maar ik heb wel veel megemaakt in deze 15 jaar ....het is better dat ik ben begonnen met hoofddoek enh biddn ik ben nu stukke rustiger en ik begrijp mij geloof meer vroeger wist ik er wel wat van maar in de prakrijk deed ik niks ...nu volg ik oOk lessen over ons geloof ....
er zouden egt meer mensen deze vragen aan zich zelf moeten stelen wand ik zelf toen ik het deed schaamde ik me voor mij gedrag manier van aankleden ...enzo ...

dus wat jij nu zegt is egt belangerijk .... ik denk dat na deze topic van jou veel mensen goed gaan nadenken over hun leven en hun zelf ik wardeer je topic

03-12-2006, 02:04



Citaat door sahraoui:
salam allah 3alaykom,
baraka allah fiki okhti alkarima,je mag wat je wilt toevoegen of wat je wilt plaatsen.khair inchaallah,er is geen probleem inchaallah.
ahsana allah laki.
hayaki allah wa assalam o alaikom





wa fiek barakaLah,jazakaLaah
chukran akhié,inshaAllah

wa ''alaikoem as Salam wara'matuLahie ta''la wabarakatu

03-12-2006, 02:05
Bismillah-ir Rahman-ir Rahiem
(In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle)

Hoe moet je jezelf noemen als...[/SIZE]

Je gelooft in het bestaan van Allah , maar je volgt zijn bevelen niet.
Je zegt dat je van de Profeet houdt, maar je volgt zijn soennah niet.
Je leest de heilige Qor'aan, maar je praktiseert het niet.
Je geniet van wat Allah geschapen heeft, maar bent Hem niet dankbaar.
Je erkent de Shaytaan als je vijand, maar je bestrijdt hem niet.
Je wilt het Paradijs betreden, maar je doet er geen moeite voor.
Je wilt niet in de Hel komen, maar je probeert er niet aan te ontkomen.
Je weet dat iedereen dood gaat, maar je bereidt je er niet op voor.
Je roddelt en zoekt fouten bij anderen, maar je vergeet je eigen fouten.
Je begraaft de doden, maar trekt daar geen lering uit.
een moslim of...?

[SIZE="3"]Als lezer mag men dit zelf invullen

03-12-2006, 02:52
dan noem je jezelf lui.

04-12-2006, 18:14

Citaat door Monaya:


ja hier heb ik een tijd over na gedagt ongeveer een maand geleden \
vroeg ik mij zelf al deze dingen ...
na hier over na te denken ben ik op het besluit gekomen om hoofddoek te dragen me zelf te bedekken en te bidden dingen heb ik meteen aan gepast ik werk nu ook aan mijn gedrag ,.....
ik ben blij dat ik over deze dingen na heb gedagt ...wand ik was niet zo goed bezig ...ik ben nu 15 niet zo oud maar ik heb wel veel megemaakt in deze 15 jaar ....het is better dat ik ben begonnen met hoofddoek enh biddn ik ben nu stukke rustiger en ik begrijp mij geloof meer vroeger wist ik er wel wat van maar in de prakrijk deed ik niks ...nu volg ik oOk lessen over ons geloof ....
er zouden egt meer mensen deze vragen aan zich zelf moeten stelen wand ik zelf toen ik het deed schaamde ik me voor mij gedrag manier van aankleden ...enzo ...

dus wat jij nu zegt is egt belangerijk .... ik denk dat na deze topic van jou veel mensen goed gaan nadenken over hun leven en hun zelf ik wardeer je topic


salam o alaikom,
alhamdolillah dat je je terugkomt en inchaallah komt het helemaal goed en verterk je je imaan inchaallah.ik hoop dat een paar mensen die sooorte vragen gaan stellen en beantwoorden,maar wat ik weet dat er wel goede mensen bestaan.en die kunnen wel goed nadenken.want het is niet erg als je fout doet en verbetert maar wat het erg is dat je een fout niet veegt(of herstellen)wa allah o3lam.
hayaki allah okhti alkarima wa wafa9ana jan3a li kolli khair inchaallah.
salam allah alaikom

04-12-2006, 18:15

Citaat door shanice:
Bismillah-ir Rahman-ir Rahiem
(In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle)

Hoe moet je jezelf noemen als...[/SIZE]

Je gelooft in het bestaan van Allah , maar je volgt zijn bevelen niet.
Je zegt dat je van de Profeet houdt, maar je volgt zijn soennah niet.
Je leest de heilige Qor'aan, maar je praktiseert het niet.
Je geniet van wat Allah geschapen heeft, maar bent Hem niet dankbaar.
Je erkent de Shaytaan als je vijand, maar je bestrijdt hem niet.
Je wilt het Paradijs betreden, maar je doet er geen moeite voor.
Je wilt niet in de Hel komen, maar je probeert er niet aan te ontkomen.
Je weet dat iedereen dood gaat, maar je bereidt je er niet op voor.
Je roddelt en zoekt fouten bij anderen, maar je vergeet je eigen fouten.
Je begraaft de doden, maar trekt daar geen lering uit.
een moslim of...?

[SIZE="3"]Als lezer mag men dit zelf invullen


salam allah 3alaiki okhti,
barak allah o fiki,wata3awano ala albirri wa atta9wa.allahomma yasser.
hayaki allah wa assalam o alaikom

04-12-2006, 18:19

Citaat door Monaya:


ja hier heb ik een tijd over na gedagt ongeveer een maand geleden \
vroeg ik mij zelf al deze dingen ...
na hier over na te denken ben ik op het besluit gekomen om hoofddoek te dragen me zelf te bedekken en te bidden dingen heb ik meteen aan gepast ik werk nu ook aan mijn gedrag ,.....
ik ben blij dat ik over deze dingen na heb gedagt ...wand ik was niet zo goed bezig ...ik ben nu 15 niet zo oud maar ik heb wel veel megemaakt in deze 15 jaar ....het is better dat ik ben begonnen met hoofddoek enh biddn ik ben nu stukke rustiger en ik begrijp mij geloof meer vroeger wist ik er wel wat van maar in de prakrijk deed ik niks ...nu volg ik oOk lessen over ons geloof ....
er zouden egt meer mensen deze vragen aan zich zelf moeten stelen wand ik zelf toen ik het deed schaamde ik me voor mij gedrag manier van aankleden ...enzo ...

dus wat jij nu zegt is egt belangerijk .... ik denk dat na deze topic van jou veel mensen goed gaan nadenken over hun leven en hun zelf ik wardeer je topic


aan die fotos te zien ben je een monafiqa

04-12-2006, 18:34

Citaat door sahraoui:
salam allah 3alaiki okhti,
barak allah o fiki,wata3awano ala albirri wa atta9wa.allahomma yasser.
hayaki allah wa assalam o alaikom




Salamo ''alaikoem

BarakaLaahu fiek akhié

wa ''alaikoem as Salam

04-12-2006, 18:36

Citaat door Elmoqatil:
aan die fotos te zien ben je een monafiqa




Akhié laten we een keer positief zijn,vergeet niet dat de deur van berouw altijd open staat voor iemand,Allahu yahdie man yasjaae,laten we inshaAllah elkaar helpen,barakaLaahu fiek!

wa ''alaikoem as salam wara'matulahie ta''la wabarakatu