Bekijk volle/desktop versie : Voor de zeer praktiserende mannen



Pagina's : [1] 2

01-12-2006, 23:06
Voor de zeer praktiserende mannen

--------------------------------------------------------------------------------

Tegenwoordig zie je steeds meer jongeren zich alleen bezig houden met dien.
Ze zijn dagelijks in de moskee,dragen baarden,doen niet aan sex voor het huwelijk,en hebben meestal een goede studie achter de rug.
Ik heb zwaar respect voor jullie en soms benijd ik jullie.
Niet dat ik slecht ben of helemaal niets aan me dien doe,maar het kan toch beter.

Maar een ding wil/kan ik niet begrijpen en dat is die pakistaanse kleding,spijkerbroeken boven de enkels of die witte jellaba en dan een lange jas erboven op.
Als je dan vraagt waarom die kledingkeuze? dan zeggen ze dat het soena is.
Het grootste deel van de kleding is in China gemaakt en stamt uit de Ching dynastie en werd meestal gedraden door Shaolin monniken.
Tijdens een van mijn vakantie's in Turkije ben ik naar een Islamitishe museum geweest en heb daar kleding gezien die totaal niet overeenkomt met de hedendaagse zogenaamde soena kleding.
En als je de film rissalaah bekijkt zie je ook heel andere klederdracht.
terwijl de film volgens historishe bronnen is na gespeeld.

Waarom zou de hedendaagse Moslim niet aan de soena voldoen als hij bv in de gewone hedendaagse kleding verschijnt?

wie kan mij dat uitleggen?

01-12-2006, 23:24


ik kan je alleen vertellen dat voor de mannen geldt dat de broek boven de enkels gedragen moet worden.

geen bron sorry

alahoe a3lam

01-12-2006, 23:43
Ik denk niet dat die jongens zich hebben verdiept in de originele klederdracht. Dat lijkt me ook niet erg interessant. Volgens de Soennah draag je je broek boven je enkels, en verberg je je aurah. Die kleding voldoet aan die eisen, dus trekken ze dat aan.

01-12-2006, 23:45

Citaat door Beloved:
Ik denk niet dat die jongens zich hebben verdiept in de originele klederdracht. Dat lijkt me ook niet erg interessant. Volgens de Soennah draag je je broek boven je enkels, en verberg je je aurah. Die kleding voldoet aan die eisen, dus trekken ze dat aan.



Dat denk ik ook ja..

01-12-2006, 23:47


ik ben geen man. nog een praktiserende jongeman

maar ben een zuster en ik reageer

zulke broeders.. dan val ik letterlijk voor op de grond..

in het geval dat ze me snel naar het ziekenhuis brengen en dat ik een hart reanimatie krijg

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran..

maar dan moet ik wel in spanje zijn. in de hoop in de armen van een spaanse moslim man te vallen aaaaaaah

01-12-2006, 23:50

Citaat door soekran:
ik ben geen man. nog een praktiserende jongeman

maar ben een zuster en ik reageer

zulke broeders.. dan val ik letterlijk voor op de grond..

in het geval dat ze me snel naar het ziekenhuis brengen en dat ik een hart reanimatie krijg

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran..

maar dan moet ik wel in spanje zijn. in de hoop in de armen van een spaanse moslim man te vallen aaaaaaah


en waarom dat dan?

01-12-2006, 23:50

Citaat door soekran:
ik ben geen man. nog een praktiserende jongeman

maar ben een zuster en ik reageer

zulke broeders.. dan val ik letterlijk voor op de grond..

in het geval dat ze me snel naar het ziekenhuis brengen en dat ik een hart reanimatie krijg

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran..

maar dan moet ik wel in spanje zijn. in de hoop in de armen van een spaanse moslim man te vallen aaaaaaah



Grappig, als ik zulke broeders tegenkom schaam ik me vreselijk. Sta ik naar izjen Marokkaantje doet dat me niets. (behalve soms irritaties opwekken)

01-12-2006, 23:50

Citaat door soekran:
ik ben geen man. nog een praktiserende jongeman

maar ben een zuster en ik reageer

zulke broeders.. dan val ik letterlijk voor op de grond..

in het geval dat ze me snel naar het ziekenhuis brengen en dat ik een hart reanimatie krijg

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran..

maar dan moet ik wel in spanje zijn. in de hoop in de armen van een spaanse moslim man te vallen aaaaaaah


haha jij wel

01-12-2006, 23:55
Me broer naait die broeken speciaal zodat het boven zijn enkels komt. Het is soennah om zulke kleding te dragen. Ik zal vragen om een hadith of dergelijke.

01-12-2006, 23:57

Citaat door Rachid_adam:

en waarom dat dan?



is dat dan niet duidelijk genoeg.....

omdat spaanse moslim mannen zoveel pit hebben
die mooie donkerbruine ogen en dan heb je die romantische spaanse taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa

eueheum effe tot orde komen

ik heb eens een keer een documentaire gezien en ik heb zo ook zo in het echt gezien!
ik viel flauw en dat kwam echt niet door 40 graden die er op dat moment was..... solly...!

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran Spanisch!

en ik ben stier...dat zegt genoeg over mijn temprament!

01-12-2006, 23:59

Citaat door django_de:
Voor de zeer praktiserende mannen

--------------------------------------------------------------------------------

Tegenwoordig zie je steeds meer jongeren zich alleen bezig houden met dien.Ze zijn dagelijks in de moskee,dragen baarden,doen niet aan sex voor het huwelijk,en hebben meestal een goede studie achter de rug.
Ik heb zwaar respect voor jullie en soms benijd ik jullie.
Niet dat ik slecht ben of helemaal niets aan me dien doe,maar het kan toch beter.

Maar een ding wil/kan ik niet begrijpen en dat is die pakistaanse kleding,spijkerbroeken boven de enkels of die witte jellaba en dan een lange jas erboven op.
Als je dan vraagt waarom die kledingkeuze? dan zeggen ze dat het soena is.
Het grootste deel van de kleding is in China gemaakt en stamt uit de Ching dynastie en werd meestal gedraden door Shaolin monniken.
Tijdens een van mijn vakantie's in Turkije ben ik naar een Islamitishe museum geweest en heb daar kleding gezien die totaal niet overeenkomt met de hedendaagse zogenaamde soena kleding.
En als je de film rissalaah bekijkt zie je ook heel andere klederdracht.
terwijl de film volgens historishe bronnen is na gespeeld.

Waarom zou de hedendaagse Moslim niet aan de soena voldoen als hij bv in de gewone hedendaagse kleding verschijnt?

wie kan mij dat uitleggen?



nou volgens mij valt dat behoorlijk mee.

02-12-2006, 00:00

Citaat door django_de:
Voor de zeer praktiserende mannen

--------------------------------------------------------------------------------

Tegenwoordig zie je steeds meer jongeren zich alleen bezig houden met dien.
Ze zijn dagelijks in de moskee,dragen baarden,doen niet aan sex voor het huwelijk,en hebben meestal een goede studie achter de rug.
Ik heb zwaar respect voor jullie en soms benijd ik jullie.
Niet dat ik slecht ben of helemaal niets aan me dien doe,maar het kan toch beter.

Maar een ding wil/kan ik niet begrijpen en dat is die pakistaanse kleding,spijkerbroeken boven de enkels of die witte jellaba en dan een lange jas erboven op.
Als je dan vraagt waarom die kledingkeuze? dan zeggen ze dat het soena is.
Het grootste deel van de kleding is in China gemaakt en stamt uit de Ching dynastie en werd meestal gedraden door Shaolin monniken.
Tijdens een van mijn vakantie's in Turkije ben ik naar een Islamitishe museum geweest en heb daar kleding gezien die totaal niet overeenkomt met de hedendaagse zogenaamde soena kleding.
En als je de film rissalaah bekijkt zie je ook heel andere klederdracht.
terwijl de film volgens historishe bronnen is na gespeeld.

Waarom zou de hedendaagse Moslim niet aan de soena voldoen als hij bv in de gewone hedendaagse kleding verschijnt?

wie kan mij dat uitleggen?


Hedendaagse kleren zit of te strak, of de broeken zijn lang... modern, meestal merk.
Een moslim die praktizeert wil daar niks van hebben, en begrijpelijk.
Leef en laat leven, iedereen zou aan moeten wat hij zelf wil.

02-12-2006, 00:00


Kledingvoorschriften

In de Islam bestaan precieze voorschriften voor kleding. Uitgangspunt is dat de schaamstreek (de awra) bedekt dient te zijn. De schaamstreek van de man ligt tussen de navel en de knieën. [/SIZE]De schaamstreek van de vrouw is veel groter: het gehele lichaam behalve haar gezicht en handen. Zij moeten daarom een jurk dragen, deze moeten wijd zijn, zodat ze de vormen van het lichaam niet laten zien. Maar wanneer de vrouw alleen met familie is, hoeft zij zich niet zo streng te houden aan de voorschriften van de Koran.
In de Koran staat geschreven dat de vrouw haar hoofdhaar en haar boezem dient te bedekken. De vrouw begint een hoofddoek te dragen vanaf de eerste dag van haar menstruatie. De vrouw laat omslagdoeken over zich hangen, zodat haar geen overlast wordt aangedaan. Om hun eerbaarheid te bewaren horen vrouw en man ‘hun blikken neer te slaan’, dus het andere geslacht niet recht in ogen te kijken. Binnen de islam wordt verschillend gedacht over de vraag of de vrouw verplicht is tot het dragen van de sluier (of hoofddoek). Bedoeling van het dragen van een sluier is seksuele prikkeling voor een ander dan de wettige echtgenoot te voorkomen. De schoonheid van een vrouw komt alleen haar eigen man toe. De islamitische kledingregels hebben vaak ook klimatologische achtergronden (bijvoorbeeld bescherming tegen de zon). Ook speelt een rol dat ze de moslims en muslima’s in Nederland een stuk houvast geven over hun identiteit in een omgeving met andere waarden, normen en tradities. [SIZE="2"]Niet alleen voor de vrouw, maar zeker ook voor de man gelden betreffende kleding en gedrag.
Voor hen geldt onder andere dat zij zich minimaal moeten bedekken vanaf de navel tot en met de knieën; zodat dit lichaamsgedeelte niet zichtbaar is voor het oog. Tevens hoort hij de baard te laten staan. De baard van de man is te vergelijken met de sluier van de vrouw. Ook mogen de mannen geen zuiver zijde of goud dragen.














Citaat door pinkeyedbiatch:
ik kan je alleen vertellen dat voor de mannen geldt dat de broek boven de enkels gedragen moet worden.

geen bron sorry

alahoe a3lam

02-12-2006, 00:01

Citaat door soekran:
is dat dan niet duidelijk genoeg.....

omdat spaanse moslim mannen zoveel pit hebben
die mooie donkerbruine ogen en dan heb je die romantische spaanse taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa

eueheum effe tot orde komen

ik heb eens een keer een documentaire gezien en ik heb zo ook zo in het echt gezien!
ik viel flauw en dat kwam echt niet door 40 graden die er op dat moment was..... solly...!

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran Spanisch!

en ik ben stier...dat zegt genoeg over mijn temprament!


Sorry zuster, maar je praat echt onzinnn

02-12-2006, 00:01

Citaat door Beloved:
Grappig, als ik zulke broeders tegenkom schaam ik me vreselijk. Sta ik naar izjen Marokkaantje doet dat me niets. (behalve soms irritaties opwekken)




wat wekt irritaties op?
het feit dat ze zich zo kleden?
en je ervoor schamen?
nee ik schaam me juist niet voor zulke broeders
ik ben juist trots op ze!
ze zijn hun zelf, en laten zich door niemand zeggen hoe ze moeten kleden!
beter hen dan mee lopers die bang zijn voor reactie;s van andere mensen
i like original people...!

kom op zeg.

en het is soenna. het heeft iets islamitische en iets oosters... is beter dan al die westerse kleding

maar van een nette zakenpak ben ik ook niet vies van hoor

breng me snel naar het ziekenhuis
want ik heb er vandaag nog 2 gezien. maar ik kkan niet te lang kijken. ik draai me altijd om..is beter zo.. anders krijg ik ooit een hart stilstand..

wil jij je dan open stellen voor een harttransplantatie aub

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran

voor het geval dat. want je weet maar nooit wanneer het bij soekran fataal kan gaan

Pagina's : [1] 2