Bekijk volle/desktop versie : Uitspraken Jose Mourinho



30-11-2006, 15:32
Plaats hier al zijn uitspraken ik begin

Mourinho: "Carvalho heeft blijkbaar problemen om dingen te begrijpen. Misschien moet hij eens een IQ-test doen."
Chelsea-coach José Mourinho snapt op zijn beurt de uitlatingen van Carvalho niet (VI.nl)

30-11-2006, 15:44


Hahahahaha, hij heeft humor! Heb je nog meer van die uitspraken?

30-11-2006, 15:50
Mourinho arriveert bij Chelsea
“Chelsea heeft een goed elftal, maar misschien nog wel een betere manager.”

“Ik maak geen onderscheid tussen oude en nieuwe managers. Ik maak onderscheid tussen goed en slechte. De een boekt succes, de ander niet. Noem me alstublieft niet arrogant, maar ik ben winnaar van de Champions League. Ik denk dat ik een hele speciale ben.”

“Ik wil geen hechte banden met mijn spelers. Zeker niet met een van hen afzonderlijk. Ik vind het afschuwelijk om over individuen te praten. Spelers winnen geen prijzen, selecties en teams winnen prijzen.”

“Als ik een makkelijke baan had gewild, was ik wel in Portugal gebleven. Het leven was goed bij FC Porto: de Champions League in de kast, een prachtige blauwe stoel, God, en na God, ikzelf.”

Over Arsenal na de 5-4 zege op Tottenham Hotspur
“Dat was geen voetbaluitslag, maar een hockeyuitslag. Tijdens de training speel ik vaak wedstrijdjes van drie tegen drie en als dan een dergelijke score bereikt wordt, stuur ik de spelers terug naar de kleedkamer. Ze verdedigen immers op belachelijk slechte wijze.”

Mourinho vs Sir Alex Ferguson
“Ik heb geen problemen met Ferguson, maar regels zijn er om nageleefd te worden. Ik praat niet met scheidsrechters en ik wil ook niet dat collega’s dat doen. Het is gewoon een regel en daarmee uit.”

“Sir Alex en ik kunnen heel goed met elkaar overweg. Afgelopen woensdag hebben we na de wedstrijd wijn gedronken in mijn kantoor. Helaas was het een slechte wijn en liep hij de hele tijd te klagen. De volgende keer als we op Old Trafford spelen, ben ik jarig. Dan neem ik een echte Portugese wijn voor hem mee.”

“Desondanks vind ik Sir Alex een hele grote manager. Hij gebruikt op slimme wijze zijn macht en prestige. Eigenlijk zou de scheidsrechter dat niet moeten accepteren. Ik heb veel respect voor Ferguson. Ik noem hem Boss. Hij is een beetje onze vader. Hopelijk noemen de overige managers mij ook zo als ik 60 jaar ben.”

Over Blackburn Rovers
“De gehele middag regende het alleen in dit stadion. Onze materiaalman zag het ook. Er is hier sprake van een micro-klimaat. Het veld leek wel een zwembad.”

“Die blonde jongen op het middenveld (Robbie Savage). Hij maakt 20 overtredingen per wedstrijd, maar krijgt nooit een gele kaart. Wij kwamen hier om te voetballen, maar het was nooit een voetbalwedstrijd. Het was een gevecht. En vechten hebben we gedaan, en hoe!”

Over de koppositie in februari 2005
“We staan niet bovenaan, omdat we zoveel geld hebben. We staan bovenaan vanwege mijn harde werk.”

Over Roman Abramovitsj
“Als hij mijn werk als trainer zou overnemen, komen we onderaan te staan. Als ik zijn werk in het zakenleven zou overnemen, gaat hij failliet.”

Over Liverpool na het verlies in de halve finale van de Champions League
“Het beste team heeft verloren. Na het doelpunt was er maar een team dat voetbalde. Het andere beperkte zich de rest van de wedstrijd tot verdedigen.”

“Liverpool scoorde, maar ik vraag me af of je dat zo kunt zeggen. Er scoorde immers geen speler, maar de grensrechter maakte een doelpunt.”

“Liverpool staat in de finale en ik hoop dat ze winnen in Istanbul. Dit is hun avond en ik wil ze daarom niet bekritiseren.”

Over de huidige seizoensstart
“In oktober hadden we acht wedstrijden gespeeld en deze allemaal gewonnen. Toch zijn er mensen die zeggen dat wij niet kunnen voetballen. Dat we een stelletje clowns zijn. Daar klopt volgens mij niets van.”

Na de nederlaag tegen Charlton in de Carling Cup
“Ik wil hun feliciteren met de overwinning. Wij waren echter de beste ploeg. En we hebben ook niet verloren. Na negentig minuten stond het gelijk. Ook na de verlengingen was er een gelijke stand. We verloren na strafschoppen.”

Mourinho vs Arsene Wenger
“Volgens mij is Wenger een voyeur. Hij houdt ervan om naar andere mensen te gluren. Sommige mannen rennen, als ze thuiskomen, direct naar hun telescoop om te kijken wat er bij de buren gebeurt. Hij praat altijd maar over Chelsea, Chelsea, Chelsea en nog eens Chelsea.”

Mourinho vs Johan Cruijff
“Cruijff leeft in het verleden. Ik heb alle Europese trofeeën gewonnen. Als Cruijff denkt me nog iets te kunnen leren, mag hij het proberen.''

Een poëtische uitsmijter
“'The moral of the story is not to listen to those who tell you not to play the violin but stick to the tambourine.”

30-11-2006, 17:09
Deze moeten jullie zien, gaat over Jose Mourinho:

http://www.youtube.com/watch?v=My7M_BcYhvA

en dit is een liedje over hem ( een aanrader!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=bkKDaOuDh9U

Shut up Makalele!!! hhaah

30-11-2006, 17:33


ja die kende ik al, shut up makalele ahahahahahaa

30-11-2006, 17:36
In de aanloop naar Barcelona-Chelsea in februari 2005:

- Mourinho zet Rijkaard neer als beginnende coach die nog niets heeft gewonnen. 'Rijkaards carrière als speler kun je niet vergelijken met de mijne. Omdat zijn prestaties fantastisch zijn en die van mij geen enkele waarde hebben. Maar mijn loopbaan als trainer kun je weer niet vergelijken met die van Rijkaard, want hij heeft geen enkele titel gewonnen en ik juist heel veel.'

- Ook over de erelijst van Barcelona was Mourinho niet laaiend enthousiast. 'Ik ben niet jaloers op Barcelona. Die club is honderd jaar en heeft de Champions League precies één keer weten te winnen. Ik ben pas vijf jaar hoofdtrainer en heb in die tijd al evenveel Europese hoofdprijzen gewonnen als Barça.'

- Inmiddels is Rijkaard met Barça net als Mourinho met Chelsea twee keer op rij nationaal kampioen geworden. Bovendien pakte de Nederlander in mei van dit jaar de Champions League, de prijs die Mourinho in 2004 met FC Porto veroverde.

- Op de persconferentie vond Mourinho dat de journalisten te lang visten naar zijn opstelling. De Portugees gaf vervolgens zijn eigen elf én gaf alvast die van zijn collega prijs. Om vervolgens weg te benen en te stranden op een deur die op slot zat. Saillant detail: Mourinho kwam met een ander elftal aan de aftrap dan hij had aangekondigd. Zijn voorspelde Barcelona-team bleek wel correct.

Na afloop van Barcelona-Chelsea (2-1) in februari 2005:

- Mourinho meent dat scheidsrechter Anders Frisk samen met Rijkaard - in de rust van het duel - heeft samengespannen. Naar aanleiding van die beschuldigingen werden Frisk en zijn gezin dermate bedreigd, dat de Zweed besloot een punt te zetten achter zijn scheidsrechtersloopbaan.

- De UEFA was van mening dat de Portugees de sport in het diskrediet had gebracht met zijn beschuldigingen. Mourinho werd voor twee Champions League-duels geschorst en moest een boete van 13.000 euro betalen.

In de aanloop naar Chelsea-Barcelona in maart 2005:

- Mourinho verzet zijn persconferentie zodanig dat hij niet voor maar na Rijkaard aan de beurt en is het laatste woord kan hebben.

Na afloop van Chelsea-Barcelona (4-2) in maart 2005:

- Nu voelt Barcelona zich tekort gedaan. 'Wij waren de enige ploeg die wilde voetballen. Wat zij doen is een ramp voor het voetbal. Als deze club de Champions League wint, staat deze sport voor schut', schamperde Barcelona-spits Samuel Eto'o. Maar Chelsea won niet. Liverpool klopte AC Milan in een zinderende finale.

In de aanloop naar Chelsea-Barcelona in februari 2006:

- Barcelona klaagt over de erbarmelijke toestand van het veld op Stamford Bridge. Het zou Chelsea prima uitkomen. Barcelona moet het immers van vloeiende combinaties hebben. Mourinho is niet onder de indruk. 'Barcelona mag denken wat men wil. Dat we geen technische spelers hebben en dat we daarom een aardappelveld nodig hebben om op te spelen. Alleen domme mensen denken dat een ploeg als Chelsea, met de kwaliteiten die we hebben, blij is om een veld als dít te hebben.'

- 'Soms zie je prachtige mensen zonder hersens. Soms zie je lelijke mensen, die heel slim zijn, zoals wetenschappers. Ons veld hoort een beetje bij die laatste categorie. Aan het oppervlak is het een schande, maar de bal rolt met normale snelheid', verzekerde Mourinho.

- Chelsea-aanvaller Joe Cole denkt juist dat het Londense strand in het nadeel van Chelsea is. 'Barça moet niet zo zeuren. Ronaldinho is het gewend om op het zand van de Copacabana te spelen. Hier op Stamford Bridge steken er zelfs nog wat grassprietjes doorheen', grapte Cole.

Na afloop van Chelsea-Barcelona (1-2) in februari 2006:

- De schuld van de nederlaag ligt opnieuw bij de arbitrale leiding. Asier del Horno kreeg namelijk rood en had dat niet verdiend, volgens Mourinho. Lionel Messi speelde namelijk toneel toen hij neerging. 'Kunnen we Messi schorsen voor dat theater? Barcelona is een heel culturele stad, een stad waar ze alles weten van theater.'

In de aanloop naar Barcelona-Chelsea in maart 2006:

- José Mourinho krijgt een uiterst vijandige ontvangst van de fans van Barcelona bij aankomst in Spanje. Hij wordt bespuugd en beschimpt. Gek genoeg vindt hij dat prima. En in Camp Nou zal hij voor het duel als eerste het veld betreden om alle Catalaanse haat gewillig te incasseren.

- 'Het enige wat ik kan doen, is voor de warming-up het veld opgaan en het goede gevoel dat het publiek heeft een beetje wegnemen.' Die tactiek slaagde briljant op het vliegveld. 'Ik weet waar ik mee bezig ben. Na mijn entree konden de spelers zonder enig gedoe doorlopen.'

- De veelbesproken trainer van The Blues lijkt bovendien te genieten van de explosieve sfeer bij belangrijke uitduels. Als coach van FC Porto vertelde hij al eens in zijn eentje op het veld te proeven van de kracht van de haat van de vijandige supporters.

Na afloop van Barcelona-Chelsea (1-1) in maart 2006:

- Het uiterst behoudende Chelsea, dat een zege met twee doelpunten verschil of een overwinning met tenminste twee Londense goal nodig had, ligt eruit. 'Maar we hebben Barcelona niet zien winnen tegen elf spelers', rakelde Mourinho, die een rare rekenfout maakte, nog eens op.

- 'Het was een duel waarin we wisten dat we één keer moesten scoren. Ik zei nog tegen de spelers, ook al scoren we in de 85ste, 86ste of 87ste minuut, dan zouden we grote kansen hebben. Maar als je in de 92ste minuut scoort, is het heel moeilijk.'

30-11-2006, 18:00

Citaat door lap_doek:
Deze moeten jullie zien, gaat over Jose Mourinho:

http://www.youtube.com/watch?v=My7M_BcYhvA

en dit is een liedje over hem ( een aanrader!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=bkKDaOuDh9U

Shut up Makalele!!! hhaah


2e is super!!!

30-11-2006, 19:42

Citaat door lap_doek:
Deze moeten jullie zien, gaat over Jose Mourinho:

http://www.youtube.com/watch?v=My7M_BcYhvA

en dit is een liedje over hem ( een aanrader!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=bkKDaOuDh9U

Shut up Makalele!!! hhaah


Zoooo grappig. hahahahah

30-11-2006, 21:44
HAhahAhahAhAhAhA

niemand tipt aan deze mafkees!!
volgens mij had ie ook een paar goede opmerkingen over cruiyf gemaakt..

30-11-2006, 22:21
ja iets over "Cruijf hoeft mij niet te leren hoe ik 2x de CL finale moet verliezen, want ik heb er al 1 gewonne namelijk"

jeh diss

30-11-2006, 23:24
“Ik denk niet dat het lang zal duren voordat we weer bovenaan staan,” liet de Portugees gister weten na de met 0-1 gewonnen wedstrijd bij Bolton Wanderers. “Ik ben blij dat we slechts drie punten achter Manchester staan, want wij hebben een lastiger programma gehad,” meende hij.

“Nu is het gewoon zaak om wedstrijden te blijven winnen, zodat we zo snel mogelijk de koppositie kunnen innemen. Manchester United moet wel gefrustreerd zijn dat ze met hun fantastische reeks van overwinningen slechts drie punten van ons verwijderd zijn,” gaat de oefenmeester verder.


hahahaahahahah ik mag deze man!!