Bekijk volle/desktop versie : Vlees gekookt in Coca Cola



30-11-2006, 12:33
Heb ooit een britse kokkin dit zien doen maar ben het deels vergeten.

Wie kent dit en wie weet of het lekker is. Zij gebruikte een varkensbeen maar wij kunnen gewoon lam gebruiken natuurlijk.

Ze kon het daarna gewoon gebruiken voor in de boterham, als sandwich. Lijkt me heeeerlijk namelijk.

30-11-2006, 12:36


http://www.nigella.com/recipes/recipe.asp?article=149

Ik wil dit recept ook al lang proberen, maar de Coca-Cola schrikt mij toch een beetje af.

Als je het hebt geprobeerd, laat dan weten hoe het smaakt.

30-11-2006, 12:42
nou de cola, je moet eigenlijk wel de echte gebruiken hiervoor, zit ook vol met kruiden.

misschien maak ik ene rollade en probeer ik het.

bedankt!!

30-11-2006, 13:32
laat me ook weten

30-11-2006, 13:55


heb het ook wel eens zien voorij komen in verschillende kookprogramma's...ben altijd wel benieuwd geweest hoe het zal smaken

30-11-2006, 16:02
Heb dat reeds gemaakt, het recept van Nigella, had rundvlees genomen en het was zeer lekker van smaak. Proberen maar zou ik zeggen.

30-11-2006, 16:32

Citaat door badger1:
Heb dat reeds gemaakt, het recept van Nigella, had rundvlees genomen en het was zeer lekker van smaak. Proberen maar zou ik zeggen.


kookte de cola helemaal op of niet?

30-11-2006, 16:38
Neen gedeeltelijk, lig eraan hoe hoog je vuur staat, mag ook niet te snel gaan, je moet ook kruitnagels in het vlees steken hé en een beetje sojasaus erbij doen.

Ik heb ook nog een recept voor spare ribs te maken op de barbeque van haar, zal ook wel met ander vlees gaan denk ik was Amerikaans. als je wil zet ik wel erop.

30-11-2006, 16:48

Citaat door badger1:
Neen gedeeltelijk, lig eraan hoe hoog je vuur staat, mag ook niet te snel gaan, je moet ook kruitnagels in het vlees steken hé en een beetje sojasaus erbij doen.

Ik heb ook nog een recept voor spare ribs te maken op de barbeque van haar, zal ook wel met ander vlees gaan denk ik was Amerikaans. als je wil zet ik wel erop.

Heb je ook een varkensbeen gebruikt? Ik wil dit namelijk doen met een lamsbeen.

Extra recept? Prima!

30-11-2006, 17:04
Je kan met varkens of met schaaps of met rund zolang er maar been aan geweest is of aan is;
Je prikt het vlees in met kruitnagel, laat het koken in cocacola en een geutje sojasaus en geutje olie en hierbij laat je gewoon een ajuin gehalveerd in meekoken, voor 2 h ligt eraan hoe zwaar het is, dan moet je olie mengen met buine suiker peper en zout en wat paprikapoeder en hier het vlees mee insmeren en dan onder de grill van de oven zodat de suiker een krokant kruidig korstje vormt.
Ze gebruikt 2 liter flessen voor een gebraad, je moet jet regelmatig omdraaien, geen light cola desnoods moe je bijgieten hoeft niet onder te staan.