Bekijk volle/desktop versie : Wie is na de scheiding teruggegaan en ging het goed?



Pagina's : [1] 2

29-11-2006, 14:51
K heb een vraag, wie is na de scheiding terug gegaan naar haaar man omdat ze veel van hem houd en hij spijt heeft van zijn gedrag en bij wie is het huwelijk toen goed gegaan en hoe bevalt het nu als je er op terugkijkt.

29-11-2006, 15:35


Volgens mijn niemand want vhij zal je dan harder aanpakken vooral als het jouw idee was om te gaan scheiden. Als dat zo is zal ik maar niet teruggaan mijn tante zelfde verhaal die was ook gescheiden en nu weer terug het is alleen maar erger geworden...

29-11-2006, 18:21

Citaat door volledig:
K heb een vraag, wie is na de scheiding terug gegaan naar haaar man omdat ze veel van hem houd en hij spijt heeft van zijn gedrag en bij wie is het huwelijk toen goed gegaan en hoe bevalt het nu als je er op terugkijkt.


je weet maar nooit wie weet gaat het met jullie wel goed

29-11-2006, 20:58
Hoi meid,
Ik zou het niet doen, je bent tenslotte niet voor niets gescheiden. Maar ja ik kijk naar mijn eigen situatie. Ik zou voor geen goud terug willen bij hem, ook al houd ik nog van hem

30-11-2006, 13:26



Citaat door touriyah22:
Hoi meid,
Ik zou het niet doen, je bent tenslotte niet voor niets gescheiden. Maar ja ik kijk naar mijn eigen situatie. Ik zou voor geen goud terug willen bij hem, ook al houd ik nog van hem



Maar wat voor problemen had jij dan met je vorige man? Ik kan mij voorstellen in bepaalde gevallen als mensen geen spijt hebben etc dat je dan alsnog niet teryuggaat

30-11-2006, 14:52

Citaat door volledig:
Maar wat voor problemen had jij dan met je vorige man? Ik kan mij voorstellen in bepaalde gevallen als mensen geen spijt hebben etc dat je dan alsnog niet teryuggaat



Ik had vanallerlei soorten problemen met hem, hij deed zich voor als iemand die de islam naleeft. Na ons huwelijk was dat niet (meer) zo. Over betalingen, en inboedel. praktisch alles kwam van mij . Het huishouden in en om het huis, we hadden een best groot huis, ook dat was allemaal mijn taak. We werkten allebei fulltime en hij deed niets, een vrouw hoorde alles te doen in huis.
Geen respect voor zijn vrouw of familie, schelden was normaal, laat thuis komen midden in de nacht. En oweee ik hoefde dan niet te vragen waar hij was geweest. Wilde met vrienden alleen op vakantie gaan . Pff meid teveel om op te noemen, echt een moeders kindje dat ook.

30-11-2006, 14:59
geloof me, juist dan worden de probelem erger en erger!!

01-12-2006, 00:21
salaam zuster bij mij werden de problemen alleen maar erger. Hij had ook spijt en beloofde mij van alles, dus dacht ik ik geef hem een kans, maar geloof mij een mens kan niet zo maar veranderen komt zelden voor tenzij er een wonder gebeurd. Nu zijn we sinds 2 jaar voor de tweede keer uitelkaar. Maar zuster kijk maar het is jou leven en jij kent hem en je weet ook waarom je bij hem bent weggegaan. En wat betreft jou moeder, moeders voelen dingen aan en willen het beste voor hun kinderen. gair inchallah

01-12-2006, 10:23

Citaat door touriyah22:
Ik had vanallerlei soorten problemen met hem, hij deed zich voor als iemand die de islam naleeft. Na ons huwelijk was dat niet (meer) zo. Over betalingen, en inboedel. praktisch alles kwam van mij . Het huishouden in en om het huis, we hadden een best groot huis, ook dat was allemaal mijn taak. We werkten allebei fulltime en hij deed niets, een vrouw hoorde alles te doen in huis.
Geen respect voor zijn vrouw of familie, schelden was normaal, laat thuis komen midden in de nacht. En oweee ik hoefde dan niet te vragen waar hij was geweest. Wilde met vrienden alleen op vakantie gaan . Pff meid teveel om op te noemen, echt een moeders kindje dat ook.



Ooh oke bij mij is er absoluut geen sprake van niet bidden etc of niet helpen met het huishouden of niet helpen met de kosten etc. Van zijn laatste 10 euro kocht hij brood. En nooit weggaan naar zijn vrienden ofzo altijd thuis op tijd bidden (werd er soms gek van dat hij altijd thuis was). Hooguit naar zijn zus. Dus als ik jouw verhaal lees zou ik ook niet terruggaan maar bij mij is het net wat anders. Maar ik ben er nog niet uit

01-12-2006, 10:45

Citaat door volledig:
K heb een vraag, wie is na de scheiding terug gegaan naar haaar man omdat ze veel van hem houd en hij spijt heeft van zijn gedrag en bij wie is het huwelijk toen goed gegaan en hoe bevalt het nu als je er op terugkijkt.


Als je officieel gescheiden bent op de islamitische manier dien je eerst te hertrouwen met een andere met de intentie om met hem een huwelijk binnen de islaam te treden, echter als dit uitloopt op een scheiding mag je pas terug gaan bij de eerste man.

"En wanneer hij haar de scheiding heeft gegeven, dan is zij hem daarna niet (als echtgenoot) toegestaan, totdat zij met een andere man gehuwd geweest is. ( Al baqarah aya 230 ).

01-12-2006, 10:53
klopt bovenstaande wel? is dat niet als je 3x gescheiden bent geweest??
walahu a3lam, kan iemand even concrete antwoorden geven


volledig: klopt het dat jouw man jouw sloeg? ik d8 dat ik dat ergens gelezen had..

once a wifebeater always a wifebeater......

ik had mijn ex ook nog een kansje gegeven nou 3x raden hij flikte het weer, maar ik was nog niet officieel gescheiden dan had ik hem van zn lang zal zn leven geen kans gegeven

01-12-2006, 20:26

Citaat door zainab2:
Als je officieel gescheiden bent op de islamitische manier dien je eerst te hertrouwen met een andere met de intentie om met hem een huwelijk binnen de islaam te treden, echter als dit uitloopt op een scheiding mag je pas terug gaan bij de eerste man.

"En wanneer hij haar de scheiding heeft gegeven, dan is zij hem daarna niet (als echtgenoot) toegestaan, totdat zij met een andere man gehuwd geweest is. ( Al baqarah aya 230 ).


Dit klopt niet.

Pas als je de derde keer van elkaar scheidt moet je eerst met iemand anders trouwen alvorens weer naar elkaar terug te keren.

01-12-2006, 20:45



Citaat door Andalusia20:
Dit klopt niet.

Pas als je de derde keer van elkaar scheidt moet je eerst met iemand anders trouwen alvorens weer naar elkaar terug te keren.


Allahoe Allam ik dacht dat de man ook bij de eerste scheiding de vrouw terug dient te nemen binnen 3 maandstonden en als dat niet gebeurt het een volledige scheiding is.

En wanneer de vrouw de scheiding heeft aangevraagd de periode 1 maandstond is.

Wanneer het koppel dus binnen de wachtperiode (de geldige maandstonden) niet nader tot elkaar toekomt is naar mijn weten de volledige scheiding voltrokken. Hierbij kan dus niet worden hertrouwd, totdat een van de 2 is hertrouwd en is gescheiden.

01-12-2006, 23:30

Citaat door volledig:
K heb een vraag, wie is na de scheiding terug gegaan naar haaar man omdat ze veel van hem houd en hij spijt heeft van zijn gedrag en bij wie is het huwelijk toen goed gegaan en hoe bevalt het nu als je er op terugkijkt.


Ik, en het gaat nu goed alhamdoelilah..
Dit is bij iedereen anders, denk hier zelf goed overna en doe salaat istighara en veel doe3a en alles komt goed inchallah..

02-12-2006, 11:46
Raihana, ben je officieel gescheiden geweest en opnieuw getrouwd of...?

en had je ook te maken met mishandeling en vreemdgaan? ik ben benieuwd omdat men zegt dat mensen niet veranderen.

Pagina's : [1] 2