Bekijk volle/desktop versie : processor???



27-11-2006, 22:50
Assalaam alaikom

ik wil graag weten wat precies een:

Intel Pentium

Intel Celeron

AMD Sempron

AMD athion

AMD Turion

is en wat de verschillen zijn? Dit is zo'n beetje wat ik zie in de reclame folders

Ben er wel achter dat het processoren zijn dus het binnenste van een pc-kast.....

salaam

27-11-2006, 23:04



Citaat door zaytoen:
Assalaam alaikom

ik wil graag weten wat precies een:

Intel Pentium

Intel Celeron

AMD Sempron

AMD athion

AMD Turion

is en wat de verschillen zijn? Dit is zo'n beetje wat ik zie in de reclame folders

Ben er wel achter dat het processoren zijn dus het binnenste van een pc-kast.....

salaam


Intel Pentium dat is de betere versie van Intel en de Intel Celeron is de Budget versie van Intel. maar naast die 2 heb je nu ook de Core2duo.

Bij AMD is de Athlon de goede versie en de Sempron de Bugdet versie.

Ook de hart van de pc genoemd die maakt alle berekeningen van je pc.

ook wel CVE genoemd = centrale verwerkingseenheid.

maar als je van plan bent een pc te kopen dan moet je een pc nemen waar een Core2Duo in zit kopen.

27-11-2006, 23:10

Citaat door WitteWijk:
Intel Pentium dat is de betere versie van Intel en de Intel Celeron is de Budget versie van Intel. maar naast die 2 heb je nu ook de Core2duo.

Bij AMD is de Athlon de goede versie en de Sempron de Bugdet versie.

Ook de hart van de pc genoemd die maakt alle berekeningen van je pc.

ook wel CVE genoemd = centrale verwerkingseenheid.

maar als je van plan bent een pc te kopen dan moet je een pc nemen waar een Core2Duo in zit kopen.


bedankt. maar wat is een Core2duo precies?

27-11-2006, 23:16

Citaat door zaytoen:
bedankt. maar wat is een Core2duo precies?


Nou de pc denk dat er 2 proccesoren in zitten maar zijn er niet en daarom kan de pc 2 dingen tergelijketijd doen zonder te w8 bijvoorbeeld als je een singelcore hebt dus maar 1 prosssecor en je gaat een cd branden kan je verder niks meer doen anders loopt die vast maar bij een Core2Duo of een DuoCore kan dat wel gewoon.

27-11-2006, 23:23



Citaat door WitteWijk:
Nou de pc denk dat er 2 proccesoren in zitten maar zijn er niet en daarom kan de pc 2 dingen tergelijketijd doen zonder te w8 bijvoorbeeld als je een singelcore hebt dus maar 1 prosssecor en je gaat een cd branden kan je verder niks meer doen anders loopt die vast maar bij een Core2Duo of een DuoCore kan dat wel gewoon.


da's begrijpelijke taal......bedankt!

Salaam

27-11-2006, 23:33

Citaat door WitteWijk:
Nou de pc denk dat er 2 proccesoren in zitten maar zijn er niet en daarom kan de pc 2 dingen tergelijketijd doen zonder te w8 bijvoorbeeld als je een singelcore hebt dus maar 1 prosssecor en je gaat een cd branden kan je verder niks meer doen anders loopt die vast maar bij een Core2Duo of een DuoCore kan dat wel gewoon.


Ik weet niet wat voor processor je dan hebt maar ok :P hahahaha goede omschrijving van een 486

27-11-2006, 23:33

Citaat door zaytoen:
da's begrijpelijke taal......bedankt!

Salaam


Ar3likoem salaam

27-11-2006, 23:35

Citaat door Bombaci_hakan:
Ik weet niet wat voor processor je dan hebt maar ok :P hahahaha goede omschrijving van een 486

HUH waar heb je het over?