Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen lijken een obsessie te hebben over maagd en ontmaagd zijn



Pagina's : [1] 2 3

27-11-2006, 22:20
Ik heb net een vette topic geopend in dezelfde rubriek ‘relatie en liefde’. Ik had weer een ingeving en net als bij mijn vorige topic zal ik weer proberen dit ook zo kort en krachtig mogelijk weer te geven.

Het gaat namelijk over maagd zijn en ontmaagd zijn. Mensen blijven maar topics hierover openen en eindigt het in een onzintopic. Ik open nu ook een topic hierover, maar met een heel andere kijk erop.

Wat mij opvalt is dat mensen daar te veel over praten en schrijven. Waarom zijn wij Marokkanen zo overdreven in onze uitlatingen? Waarom maar zeuren over ontmaagden? Ben jij maagd, bsa7tiek, val daar mensen niet mee lastig. Ben je ontmaagd, moge Allah jou vergeven als het op een niet toegestane manier is gebeurd. Maar val mensen niet lastig over hoe je ontmaagd bent geworden. En open geen topics met als titel ‘zal een man een ontmaagde willen huwen’.

Wij moeten hier echt mee ophouden. Als iemand wat gedaan heeft, kan Allah hem of haar het vergeven. Dus mensen moeten zeker niet oordelen over anderen. Iemand gaat een ander corrigeren omdat hij/zij zich daardoor beter voelt. En takabor (hoogmoedigheid) is in de Islam erg haram, weet men dat ook? Als je maagd bent en je bent in lastige situaties terecht gekomen kan Allah jou belonen dat je een zware zonde hebt achtergelaten.

Mensen zouden niet aan hun partner vragen of ze maagd is. Want je hebt er niks aan!

Mohammed L. (maagd of geen maagd, gaat je geen moer aan)

27-11-2006, 22:28


precies

er is wel meer dan alleen een K U T

27-11-2006, 22:32
dat krijg je als je een gebrek aan fantasie hebt dan blijven ze oude topics eewig herkouwen

27-11-2006, 22:50

Citaat door Mohammed L.:
Ik heb net een vette topic geopend in dezelfde rubriek ‘relatie en liefde’. Ik had weer een ingeving en net als bij mijn vorige topic zal ik weer proberen dit ook zo kort en krachtig mogelijk weer te geven.

Het gaat namelijk over maagd zijn en ontmaagd zijn. Mensen blijven maar topics hierover openen en eindigt het in een onzintopic. Ik open nu ook een topic hierover, maar met een heel andere kijk erop.

Wat mij opvalt is dat mensen daar te veel over praten en schrijven. Waarom zijn wij Marokkanen zo overdreven in onze uitlatingen? Waarom maar zeuren over ontmaagden? Ben jij maagd, bsa7tiek, val daar mensen niet mee lastig. Ben je ontmaagd, moge Allah jou vergeven als het op een niet toegestane manier is gebeurd. Maar val mensen niet lastig over hoe je ontmaagd bent geworden. En open geen topics met als titel ‘zal een man een ontmaagde willen huwen’.

Wij moeten hier echt mee ophouden. Als iemand wat gedaan heeft, kan Allah hem of haar het vergeven. Dus mensen moeten zeker niet oordelen over anderen. Iemand gaat een ander corrigeren omdat hij/zij zich daardoor beter voelt. En takabor (hoogmoedigheid) is in de Islam erg haram, weet men dat ook? Als je maagd bent en je bent in lastige situaties terecht gekomen kan Allah jou belonen dat je een zware zonde hebt achtergelaten.

Mensen zouden niet aan hun partner vragen of ze maagd is. Want je hebt er niks aan!

Mohammed L. (maagd of geen maagd, gaat je geen moer aan)


27-11-2006, 22:52


Discussie = discussie

Wat moeten ze nu doen?
Niet meer over dit onderwerp discussiëren omdat het jou stoort?

27-11-2006, 22:56
Ze hebben niets beters om over te praten.

Veel van die meiden worden helemaal para bij de gedachte dat ze niet gaan bloeden en veel jongens denken dat ze zo perfect zijn dat ze recht op een maagd meisje hebben (die overigens niet beter hoeft te zijn dan een ontmaagde).

Niet iedereen denkt zo gelukkig.

27-11-2006, 23:04

Citaat door Saidfelcousina:
Discussie = discussie

Wat moeten ze nu doen?
Niet meer over dit onderwerp discussiëren omdat het jou stoort?

Discussie kan soms zinloos zijn. Ook als het over maagdelijkheid gaat. Het is gewoon zinloos om daar zo veel aandacht aan te geven.

Natuurlijk moet je wel onder de aandacht brengen dat seks voor het huwelijk islamitisch gezien onacceptabel is. Dus mensen moeten goed in hun hoofd hebben waar ze mee bezig zijn.

27-11-2006, 23:05
K weet waarom,

Mensen zijn gewoon levenloos en gaan virtueel discussieren over de meest onzinnige onderwerpen. Wtf kan 't mij schelen of 3 kwart van de Marokkaanse meiden ontmaagd/hoerig is. Dat weet ik zelf ook wel, maar toch open ik daarover geen hopeloze topic op Marokko.nl.

27-11-2006, 23:07

Citaat door Mohammed L.:
Discussie kan soms zinloos zijn. Ook als het over maagdelijkheid gaat. Het is gewoon zinloos om daar zo veel aandacht aan te geven.

Natuurlijk moet je wel onder de aandacht brengen dat seks voor het huwelijk islamitisch gezien onacceptabel is. Dus mensen moeten goed in hun hoofd hebben waar ze mee bezig zijn.


Dat lukt de laatste tijd precies minder & minder.
Ik geef het toe dat het aan de ene kant nutteloos is om er zo over te praten.
Maar aan de andere kant...bij jonge mensen is dit een belangrijk punt in hun leven.
Men zal altijd zo blijven zeveren

27-11-2006, 23:09
Ik ben het helemaal eens met de topicstarter

27-11-2006, 23:15

Citaat door TomJones:
K weet waarom,

Mensen zijn gewoon levenloos en gaan virtueel discussieren over de meest onzinnige onderwerpen. Wtf kan 't mij schelen of 3 kwart van de Marokkaanse meiden ontmaagd/hoerig is. Dat weet ik zelf ook wel, maar toch open ik daarover geen hopeloze topic op Marokko.nl.

Ik ben het met je eens. Jammer dat je dat vetgedrukte bij moest zeggen. Want dat is niet bewijsbaar en dus hoor je dat ook niet te roepen alsof het een feit is.

27-11-2006, 23:16

Citaat door Saidfelcousina:
Dat lukt de laatste tijd precies minder & minder.
Ik geef het toe dat het aan de ene kant nutteloos is om er zo over te praten.
Maar aan de andere kant...bij jonge mensen is dit een belangrijk punt in hun leven.
Men zal altijd zo blijven zeveren

Het is zeker ook belangrijk. Maar is het echt zo belangrijk om het aan anderen te vertellen en continue daarover te praten?

Ademen is het belangrijkste voor een mens. Hoor je mensen discussieren over hoe lekker ze geademd hebben?

28-11-2006, 00:33


ik vind die obsessie over maagdelijkheid in sommige culturen echt belachelijk, oke het heeft met godsdienst(islam) te maken,maar dat is bij Christenen ook zo, en voor hun is het geen obsessie maar gewoon iets wat God je voorschrijft in de Bijbel, en daar hou je je aan, en als je je er niet aan gehouden hebt dan heb je een zonde gepleegd, zo is dat bij de Islam ook zo.
Maar toch lijkt het alsof in veel Islamitische landen het voor mannen minder erg is ofzo, terwijl dat helemaal niet zo is volgens de Islam, maar dat maken ze er zelf van meiden die geen maagd meer zijn zijn hoeren, en de mannen zijn gewoon stoer ofzo..terwijl het voor beide even erg is

Ik kom zelf uit een echt Christelijk gezin, en heb gewoon geleerd van mijn ouders en in de kerk, dat je maagd moet blijven tot huwelijk zowel man als vrouw, en de meeste proberen zich daar ook gewoon aan te houden, mijn broertje van 22 gaat bijna trouwen en ik weet dat hij ook nog maagd is, hij heeft 2 jaar relatie gehad met zijn vriendin, maar ze vonden het beide belangrijk om maagd te blijven.
Maar bij de Christelijke cultuur vind een man het verder geen probleem als hij met een ontmaagd meisje trouwt, het is een zonde maar stelen is ook een zonde en net zo erg, en als het meisje spijt/berouw heeft dan is het vergeven....het is niet zo dat een man pertinnent niet wilt trouwen met een meisje als zij heeft gezegd dat ze geen maagd meer is..het is een zonde tegen God, en geen zonde tegen de man.
En er bestaan wel meer zondes als ontmaagd zijn denk ik zo

28-11-2006, 00:45
!

De frustratie druipt ervanaf.

Tbarkelah 3liek.

:duim:

28-11-2006, 00:46

Citaat door wipneusje:
ik vind die obsessie over maagdelijkheid in sommige culturen echt belachelijk, oke het heeft met godsdienst(islam) te maken,maar dat is bij Christenen ook zo, en voor hun is het geen obsessie maar gewoon iets wat God je voorschrijft in de Bijbel, en daar hou je je aan, en als je je er niet aan gehouden hebt dan heb je een zonde gepleegd, zo is dat bij de Islam ook zo.
Maar toch lijkt het alsof in veel Islamitische landen het voor mannen minder erg is ofzo, terwijl dat helemaal niet zo is volgens de Islam, maar dat maken ze er zelf van meiden die geen maagd meer zijn zijn hoeren, en de mannen zijn gewoon stoer ofzo..terwijl het voor beide even erg is


Dat heeft niks met islamitische landen te maken. Een meid word overal als s.let bestempeld als ze in een jaar bv. de hele kroeg ondertussen heeft gehad, een man word daarbij verheven tot superheld.

Pagina's : [1] 2 3