Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Libanese landbouw zwaar getroffen door strijd Israël-Hezbollah

Pagina's : [1] 2 3 4

SUPER_MAROC
27-11-2006, 18:21

€ 213 miljoen schade Libanese landbouwsector door strijd Israël-Hezbollah De Libanese landbouwsector heeft door de strijd tussen Israël en de Hezbollah voor 213 miljoen euro aan directe en indirecte schade geleden. De Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) heeft dit maandag bekendgemaakt. Door de strijd werd aanzienlijke schade aangericht aan boerderijen, veestapels, viskwekerijen en boomgaarden in Zuid-Libanon. De meeste schade ontstond indirect, doordat boeren in de oogstperiode niet bij hun landbouwgronden konden komen, aldus de FAO in een rapport over de gevolgen van de oorlog voor de landbouw. Daarnaast ontstond schade doordat boeren hun oogst niet op tijd naar de markt konden brengen. http://www.rmf.org.lb/imag/finales/goats2.jpg Verder is er het probleem van de achtergebleven munitie. Uitgestrekte landbouwgebieden en weidegronden zijn ontoegankelijk en daardoor onbruikbaar geworden door de aanwezigheid van niet ontplofte artilleriegranaten, bommen en clustermunitie. Hoewel hard wordt gewerkt aan het opruimen van explosieven, schat de FAO dat 25 procent van de in cultuur gebrachte grond in Zuid-Libanon nog niet te bewerken valt. De FAO heeft een fonds in het leven geroepen om boeren te helpen die door de oorlog zwaar in de schulden zijn geraakt. Daarnaast is ongeveer 13 miljoen euro nodig voor andere initiatieven, aldus de organisatie. Bron Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article373870.ece/Libanese_landbouw_zwaar_getroffen_door_strijd_Isra el-Hezbollah)

Scottie
27-11-2006, 19:08
Nou, en? Hezbollah betaalt toch al die schade? Die schade kunnen ze nog vergoeden, al die dode mensen kan zelfs Narsrallah niet terugbrengen. Daarnaast, als die mensen dan zo dol zijn op Hezbollah moeten ze ook maar de narigheid van die liefde dragen.

HalfMarokkaan
27-11-2006, 19:43
Nou, en? Hezbollah betaalt toch al die schade? Die schade kunnen ze nog vergoeden, al die dode mensen kan zelfs Narsrallah niet terugbrengen. Daarnaast, als die mensen dan zo dol zijn op Hezbollah moeten ze ook maar de narigheid van die liefde dragen. Hezbollah is niet verantwoordelijk voor die schade.

IMOSh
27-11-2006, 19:45
Nou, en? Hezbollah betaalt toch al die schade? Die schade kunnen ze nog vergoeden, al die dode mensen kan zelfs Narsrallah niet terugbrengen. Daarnaast, als die mensen dan zo dol zijn op Hezbollah moeten ze ook maar de narigheid van die liefde dragen. Komt goed inshallah;)

Scottie
27-11-2006, 19:57

Hezbollah is niet verantwoordelijk voor die schade. Nou, doe niet zo raar. Als ik een emmer water over jou uitgiet, ben jij dan verantwoordelijk voor je natte kleren? Hezbollah, verrraders en die Hitlter van een Nasrallah horen uit hun prive-kapitaal die schade te vergoeden. Het was hun prive-oorlogje. Hezbollah doet niets voor hun slachtoffers. Europa, Nederland, jouw belastingeuro's gaan naar die arme Libanezen. Die Libanezen die Hezbollah helemaal zat zijn. God zij dank, Israel heeft een goede president. Voor een krijgsgevangene is hij bereid honderden terroristen terug te geven.

SUPER_MAROC
27-11-2006, 20:05
Nou, doe niet zo raar. Scottie: intolerant, haatzaaiend stuk onbenul :kwaad: Ik vind je een arrogante ophitser die niets anders dan haat en tweedeling toevoegt aan de discussies.

_BECOOL_
27-11-2006, 20:07
Scottie: intolerant, haatzaaiend stuk onbenul :kwaad: Ik vind je een arrogante ophitser die niets anders dan haat en tweedeling toevoegt aan de discussies. :giechel:

IMOSh
27-11-2006, 20:12
Nou, doe niet zo raar.Als ik een emmer water over jou uitgiet, ben jij dan verantwoordelijk voor je natte kleren? Hezbollah, verrraders en die Hitlter van een Nasrallah horen uit hun prive-kapitaal die schade te vergoeden. Het was hun prive-oorlogje. Hezbollah doet niets voor hun slachtoffers. Europa, Nederland, jouw belastingeuro's gaan naar die arme Libanezen. Die Libanezen die Hezbollah helemaal zat zijn. God zij dank, Israel heeft een goede president. Voor een krijgsgevangene is hij bereid honderden terroristen terug te geven. AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH :moe: Sorry hoor maar deze reactie slaat nergens op Hizballah wordt gesteund door ruim 80% van de Libanese bevolking hizballah heeft libanon beschermd tegen die vieze vuile zionisten:kwaad: Jammergenoeg hebben wij in Libanon een paar kontelikkers van Israel en Amerika.

Ned._Moslim
27-11-2006, 20:26
Scottie: intolerant, haatzaaiend stuk onbenul :kwaad: Ik vind je een arrogante ophitser die niets anders dan haat en tweedeling toevoegt aan de discussies. Idd. Zulke gasten zijn een schande voor ons land. :kwaad: :kwaad: :kwaad:

Scottie
27-11-2006, 20:33
Idd. Zulke gasten zijn een schande voor ons land. :kwaad: :kwaad: :kwaad: Maar lieverd, ik ben jouw land. Wat schrijf jij op jouw kaartje als Mohammed B. jarig is?

ijgenwijs
27-11-2006, 20:35
Scottie: intolerant, haatzaaiend stuk onbenul :kwaad: Ik vind je een arrogante ophitser die niets anders dan haat en tweedeling toevoegt aan de discussies. Als iedereen het eens is heb je geen discussie.

IMOSh
27-11-2006, 20:44
Als iedereen het eens is heb je geen discussie. Beter Iedereen Eens, dan een discussie met LEUGENS:kwaad:

Scottie
27-11-2006, 20:47

moslims vieren geen verjaardagen.. try again.. Oh, vandaar dat ik mijn kaartjes uit Koeweit altijd terug krijg. Maar ja, wie zijn geschiedenis niet wil kennen, kent ook zijn toekomst niet. Ik bewaar alle kaartjes. Toch, als ophitser schijn ik iets toe te voegen. Dat kan van Samir A. en van die jammerlijk mislukte Mohammed B. niet worden gezegd. Zij voegden af. Het schijnt dat het voor sommige moslims belangrijk is iets toe te voegen. Wat voegen moslims nu zo'n beetje toe?

Ned._Moslim
27-11-2006, 20:48
Maar lieverd, ik ben jouw land. Wat schrijf jij op jouw kaartje als Mohammed B. jarig is? Met deze smerige insinuatie bewijs jij wederom uit te zijn op haat. Ploink dus.

_BECOOL_
27-11-2006, 21:25
Met deze smerige insinuatie bewijs jij wederom uit te zijn op haat. Ploink dus. ja d8 het ook. maar ik heb nooit een jongen tegen een jongen horen zeggen lieverd. een beetje raar:rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3 4