Bekijk volle/desktop versie : who knows tommorow will be you're day...



Pagina's : [1] 2 3 4

26-07-2003, 14:16
Who knows tommorow will be you’re day.

Langzaam schijnt de zon in mijn kamer ik word wakker... en het eerste wat op me komt is.. ELhamdolilah ik leef nog, Allah swt heeft mijn ziel toch nog gehouden, nou daarvoor moet ik hem toch bedanken…
Sta meteen en begin een lowdoe.. Bismi allah zeg ik dan zacht, en laat de kraan heel zachtjes vloeien, bang dat mijn ouders dan wakker worden… en daar had ik geen zin in, ik wou het huis helemaal alleen opknappen zonder gezeur of hulp van mijn moeder…

Dit ging allemaal in mijn gedachten rond tijdens mijn lowdoe( wassing) heerlijk dat water over mijn lichaam heen, het maakte me wakker, ik voelde de koude druppels nog over heel mijn lichaam, snel pakte ik een handdoek, en droogde alleen mijn gezicht daarmee.. legde die handdoek netjes op het rekje terug en ging zachtjes op mijn tenen naar mijn kamer toe, pakte mijn djilbaab… en mijn gimaar maar ik kon hem niet vinden.. snel zocht ik hem ow ja daar ligt hij onder mijn bed, zou wel deze nacht flink tekeer geweest zijn met het draaien, ja wat moet je het was echt warm,.. subhannallah…

Snel mijn gimaar op doen en mijn djilbaab aan doen…
O jeej mijn sejadda( gebedskleed) die licht in mijn vaders kamer… hoe moet het nu, snel pakte ik een kleed dat ik gewoon op de grond van mijn kamer legde om mijn salat toch te volmaken….

Allahuakbare allahuakbare asjhado la illaha innellah ash hado mohammed rasoellalah
Haya sallah 2x haya fallah 2x katkamatie salaat 2x allahuakbare allahuakbare allahuakbare la illaha innellah…

Allahuakbare.. daar begon ik mijn gebed….
Met een pure reine gedachte maakte ik een dua, Dat hij ons mag vergeven voor onze zonden, en als dit mijn laatste dag zou zijn, dat hij al mijn zondens inshallah vergeeft, en mijn vandaag de rechte weg laat zien…

Snel stond ik op, en kleedde mijn normale huiskleding aan, een marokaanse huis jurk ewa ja ik ga toch schoonmaken dus ik maak me vies…

Toen ik me had omgekleed ging ik heel langzaam de trap af… hopend dat mijn ouders het niet horen, Elhamdolilah beneden aangekomen, kijk ik heel snel naar de keuken wat mijn ouders gisteren hebben uitgespookt, Elhamdolilah bijna geen rotzooi te zien…

Hmm wat zal ik nu gaan doen, n3aam n3aam ontbijt ik moet toch wel iets eten, voordat ik ga werken….
Snel pakte ik brood en deed het onder de tosti verwarmer, maakte heet water voor mijn thee…
Begon de tafel te dekken zodat, ik toch netjes kon eten..

Bismi allah zei ik meteen toen ik het warme water wou gieten in mijn mokje… hmm welke thee zal ik vandaag gebruiken aardbei heerlijk zoet in de morgen…

Mijn brood was toen die tijd al lekker bruin en elhamdolilah knapperig…
Pakte het snel op ( al was het warm) en zette het in een schaaltje…
Bracht het naar binnen, samen met mijn thee op een dienblad, langzaam aan kwam ik binnen in onze huiskamer.. en zette het op de grote tafel onze eettafel neer..

Elhamdolilah begon mijn stoel te pakken om erop te zitten en heerlijk van deze morgen te genieten die allah swt met toch gaf… het is een soort geschenk voor me, om weer een dag mee te maken van mijn fouten leren of weer kennis op te rapen… bismi allah zei ik toen ik met mijn ontbijt begon….

Ik at niet veel ik moest namelijk ook aan een hadit denken dat je niet te veel moet eten is niet goed voor je zelf.. en ik was namelijk niet al te slank ( vond ik zelf dan).
Elhamdolilanh zei ik trots en stond meteen op om mijn spullen aftewassen…
Begon meteen de keuken te schoonmaken, toen ik daarmee klaar was pakte ik de stofzuiger.. om de huiskamer schoon te maken… het duurde ongeveer anderhalf uurtje voordat ik heel het huis had opgeknapt, net op tijd zelfs want mijn ik hoorde mijn vader al de douche in gaan om gewoon een xtra gebed voor allah swt te verrichten…

Boef boef ging de trap, ik dacht bij me zelf dat moet mijn moeder zijn… dus snel ging ik op de bank zitten en tv te kijken.. ja hoor wie komt daar binnen mijn schoonheid in mijn ogen, mijn lieve moeder… subhannallah elke keer als ik haar zie gaan mijn ogen schitteren en dank ik allah swt op dat moment met zo een lieve moeder als haar te hebben…
Salaam 3llikoem a jemma ki dayra ki sbahtie…
3likome salaam zei ze droog (ja omdat ze net wakker was he) ja elhamdolilah en met jou bintie, so so je hebt het hier wel schoongehouden he….
N3aam Ummie het moet toch, je hebt een dochter daarvoor elhamdolilah,
Mijn moeder zei daarna meteen Elhamdolilah wallahumallikelhamd.. ik dank allah swt daar elke dag voor… en dat hij me vandaag heeft laten leven… en mijn ziel niet heeft meegenomen..
Elhamdolilah ummie elhamdolilah.. maar ummie moet je wat te drinken koffie of thee ik maak het meteen voor je als je dat wilt.. Hmm wacha bintie… als je dat wilt doen dan is het goed, maak maar kahwa mar niet te sterk he je weet ik en je vader kunnen daar niet tegen….
N3aam tayb ja ummie komt voorelkaar, ging meteen richting haar lopen om haar een kus op haar voorhoofd te geven… uit dankbaarheid.. dat ze er nog is..
Net toen ik naar de keuken liep kwam ik mijn broertje van 18 tegen ik hoor hem al..
“Amsterdam oost Amsterdam west, ik liep eens keer in de stad samen met mijn matties”eej bolle alles goed..

Huh stafirollah zei ik, we zeggen salaam 3llikome salam 3llikome is geen moeite broertje om elhlasanaats te krijgen..
Jaaaa jaaaaaa hoorde je hem zeggen, “ben je weer gehypnotiseerd door die mensen met baarden en ninja dingentjes.. Dat maakte me zo kwaad van binnen, maar ik zei tegen hem Elgheer insha allah moge allah swt jou hartje ook een keertje open maken… dan kom je je zelf eens hard tegen insha allah…
Maar ik dacht bij me zelf , ach dat manneke zit in de pubertijd, wordt nu pas wakker, elgheer insha allah komt het goed hij bedoelt het niet zo.. maar ja wat kan ik doen om hem wakker te maken van Hassan je weet maar nooit wanneer je laatste dag en je laatste adem komt. Who knows tommorow ore today will be you’re day.. daar aan die zin dacht ik aan, had het ooit in een fragmentje gezien zo een flash subhannallah dat ging meteen door mijn hoofd heen, dat ik de koffie pot op de grond heel hardt liet vallen..

Paffffffffff!!!!! Binti Salwa alles goed, malki wat is er met je aan de hand.. Allahuakbare zei ik tegenlijk.. niets ja ummie niets, ik had gewoon een flash dat ik effe van iets schrok ik raap het op mat gafisj blijf jij maar zitten ummie

26-07-2003, 14:43


eindelijk weer en verhaal over de islam ga je gauw verder je eerste fan

26-07-2003, 14:49
wat moet je nu weer

26-07-2003, 18:38
Inshallah ga ik hiermee door ben bezig..!!! en ps chatten doe ergens anders, djazaakoum allah ogeirin..

26-07-2003, 18:42


nee maar ze valt me lastig bij ieder verhaal vandaar maar ga verder met je verhaal eindelijk iemand ie open staat voor de islam ik heb uitgeprint en hem me vader laten lezen hij zei van tabarkla ik wil weer meer weten dus wil je verder schrijven voor mij en me vader en me moeder is het nu aan het lezen

26-07-2003, 18:51
he ga snel verder

26-07-2003, 18:59

Citaat:
Origineel gepost door TunisiaGirl
nee maar ze valt me lastig bij ieder verhaal vandaar maar ga verder met je verhaal eindelijk iemand ie open staat voor de islam ik heb uitgeprint en hem me vader laten lezen hij zei van tabarkla ik wil weer meer weten dus wil je verder schrijven voor mij en me vader en me moeder is het nu aan het lezen
Ow mashallah is goed ik ga vanavond verder tayb?

26-07-2003, 19:07
nee wil je nu verder typen ik smeek je

26-07-2003, 20:19
Ik ruim het wel op, sorry dat ik je liet schrikken, “wacha bintie ruim maar op, en doe voorzichtig he, want die koffie kannetjes kosten wel duur.. Is goed ummi mat gafish, snel pakte ik die koffie kan en keek of er niets daarmee aan de hand was.. Elhamdolilah helemaal niets, en ging verder met koffie maken voor mijn ouders…

Opeens hoor ik mijn vader… waaaaaa fatima( mijn moeder) i love uuuuuuuuuuu waaaaa fatima ferakkie.. Hahahah lachte ik in me zelf mijn vader weer he… die vrolijk wakker wordt.. soms kan hij fel wakker worden en heel snel kwaad op ons zijn alleen als we salaam tegen hem zouden zeggen… ba3dek elhamdolilah dat hij vandaag niet zo is..
Ach zei mijn vader kijk eens naar mijn mooie prinsesje, ik keek naar achteren en vroeg hem hu wie abbie wie wie !!!

Hahah lachte mijn vader jij a bintie. Ik heb er toch maar een tbarkellah 3lliha ze probeert allah swt te gehoorzamen, terwijl ze van mijn de vrijheid heeft om te doen en te laten wat ze wilt… zachtjes voelde ik mijn hartje kloppen, zo een mooie gevoel als je vader trots op je is… tranen prikte in mijn ogen… ik liep naar hem toe en zei: abbi geef me een knuffel a big izzaaaaaa… mijn vader liep ook naar me toe en gaf me een knuffel, ik voelde vaders liefde tegenover mijn.. masha allah als het kon zou ik mijn vader dus nu niet loslaten… maar ja mijn vader had lucht nodig.. Saffie bintie saffie voordat ik dadelijk iets anders ga zeggen.. hahah snel liet ik mijn vader los? Hij vroeg me meteen waar is je moeder waar is mijn noer el3ajoon.. abi ze zit binnen ga daar maar kijken misschien zie je haar dan, snel keek mijn vader om het hoekje,, Mashallaaaaaaaah riep hij uit… mijn vrouwtje mijn lieverd ki sbahtie, ( hoe ben je wakker geworden) . Elhamdolilah abdelhak elhamdolilah en jij? Mijn vader antwoordde daarop.. nu ik jou zie kan mijn dagje niet stuk.. vreemd keek mijn me moeder meteen aan, ik gaf haar een knipoog om haar gerust te stellen en te genieten dat mijn vader, nu zo is…

Meteen vroeg mijn vader me of ik koffie heb gezet, N3aam ik ben koffie aan het zetten mijn abbie komt er zo aan heb effe sabr…
Snel maakte ik koffie voor mijn ouders, en ontbijt en begon meteen naar boven te gaan voor mijn dhoor gebed, ik hoorde de adhaan op mijn computer dus ik ging meteen naar boven mijn djilbaab weer pakken en mijn gimaar om mijn gebed tot allah swt te richten….
Daar begon ik weer.. allahuakbare etc etc…


Na mijn gebed dacht ik bij me zelf, ik moet vandaag effe de deur uit…. Het is woensdag dus ik kan vanavond koran lessen gaan nemen…. Hmm maar ik durf niet alleen te gaan, zal ik sobiha bellen… ja ik bel haar effe, snel zocht ik mijn gsm.. en had hem gevonden op mijn bed, zocht naar het nummer van sobiha.. jes gevonden… bij de s. ik belde haar meteen op…

Tuut ging het over tuuuuuut tuuuuuuut.. “salaam 3llikome

Wa 3llikome salaam ja ogt sobiha het is saloua… Eeeeeeeej saloua gekkie van me ask kat dierie.. uuuh ikke ik doe niets ja ogt was net klaar met het huis opruimen, en heb effe snel ontbijt voor mijn ouders gemaakt en jij? Hahaha saloua ik was net effe wat aan het lezen uit een boek.. over de vrouw kei masha allah, O ja? Vertel wat heb je gelezen dan???

Nou saloua dat een vrouw in de islam zo mashallah kan zijn echt zoooooo mashallah, en moet je ons wij moslims zien man, gedragen wij er ook na.. nee man echt ik schaam me diep. Moge Allah swt ons kuis houden saloua echt ik schaam me diep. Meteen zei ik Allahuma ameen erachter, ja sobiha ik weet het meid daarom moeten wij insha allah het goede volgen je weet maar nooit wanneer onze tijd komt dat wij een witte doek op onze hoofd krijgen, en dat we van deze aardbol weg zullen gaan… Subhannallah daar ging ik weer ik dacht weer aan de dood!!! Almout… kreeg er rillingen van, maar om me zelf af te leiden ging ik door met praten tegen sobiha.. Sobiha ik belde je om een reden, en dat is ik vraag of je met me vanavond mee gaat naar de moskee? Om koran lessen te volgen wat denk je daarvan!! Hahah lachte sobiha, meid dat hoef je me nog niet eens te vragen, zolang jij wilt dat we zaken doen die helal zijn ga ik overal met je mee… echt waar. Ooo djazaak Allah o geirin lieve ogt, oki dan ga ik nu naar beneden om te kijken of ik nog dingentjes moet doen, ik moet nog effe langs school gaan.. wacha spreek je ! Is goed ogti, geef de salaam aan je mama.. ja wederzijds ja zina..
Salaam 3llikome, wa allikome salam warahamatoellah

26-07-2003, 21:07
ik heb hem weer uitgeprint voor me ouders ga je gauw verder

26-07-2003, 21:28
echt en verhaal dat je wakker schudt je bent online dus wil je verder gaan

28-07-2003, 17:28
In de tussentijd voordat ik naar de moskee ging met mijn vriendin Sobiha ging ik heel effe snel naar school toe… rende naar boven om mijn djilbaab aan te doen en mijn gimaar, ik stond daar een half uurtje voor mijn kast, wat moet het worden? Gimaar of zo een hele lange hijaap? Wit of bruin of grijs of zwart… aaaaaaaaah what ever.. ik trek gewoon die zalmen gimaar daazo…

Snel trok ik mijn gimaar aan en deed er een zwart doekje er onder… zodat het toch combineerde met mijn zwarte djilbaabs.. ik zocht mijn zwarte handschoenen, tja moeste me wel bedekken had toevallig henna op? Maar wat zou me moeder weer zeggen? Ze is heel vaak niet mee eens als ik me te lange kleding droeg, of als ik handschoenen aan had met het warme weer.. ewa ja, dat is zij maar ik vrees voor Allah swt dacht ik bij me zelf.. en als ik daar niet mee liep voelde ik me erg naakt… snel zocht ik mijn handschoenen, toen ik ze gevonden had, trok ik met haast mijn zwarte sokken aan ( pantys) zodat mijn benen ook bedekt waren… zo eindelijk klaar!!! Ummieeeeee riep ik ummieeeeee….

N3aam a bintie n3aam asno kayn? Ummie ik ga effe naar school mijn formulieren ophalen… en mijn huiswerk op school zetten ik ben over een anderhalf uurtje terug tayb?
Wacha a bintie wees wel voorzichtig met alles.. en nu helemaal rond deze tijd ( een tijd waar de nederlandse mensen echt een pest hadden aan de muslims na die 11 september ramp)
Wacha mama tab3an mat gafisj het komt goed insha allah tewakkel 3la Allah…

Tewakkel 3la allah zei mijn moeder… nee kijk uit zeg ik je? Je loopt er al bij als een talliban dadelijk pakken ze jou nog of moorden ze je uit… Ummie zei ik met vrees.. weet je wat dat mijn kan schelen? Helemaal niets dan sterf ik omwille van Allah… alweer had ik het woordje dood in mijn mond.. Hoeveel keer per dag gedenkte ik de dood wel.. ik vond het een beetje te eng worden? Maar goed kuste mijn moeder snel op haar voorhoofd, en nam een stap naar buiten, snel deed ik ayat elkoursie uit mijn hoofd en nog meer andere sorats, zodat er geen boze oog aan mijn werd gegeven.. Elhamdolilah daar ging, tegenover waar ik woon was al een bushalte dus ik hoefde zowiezo niet te ver te lopen… kon gewoon voor de deur wachten…

28-07-2003, 17:52


Daar zag ik mijn vader die me effe heel snel van de verte met een kus begroette.. Salaam 3llikome bintie,,, hdi rassek.. Wa allikome salaam abbie insha allah vertrouw op Allah… ik voelde de trots heid van mijn vader… gaf me zo een goede gevoel, dat ik er van moest huilen zachtjes voelde ik mijn ogen prikken van tranen.. maar ik moest me inhouden, stel dat de bus zometeen kwam.. ja dan ziet die vent me al huilen… en dat was niet de bedoeling, moet beter mijn tranen opsparen voor tauwbah.. als ik iets heb misgedaan.. na 1 minut kwam de bus elhamdolilah dacht ik bij me zelf….. voordat ik die bus in stapte zei ik Bismi allah in me zelf, en dacht meteen o jeej die hoofden van de koffaars als ze me zien, kijken ze me echt heel raar aan en beangstig net of ik een bom onder mijn hoofddoek of djilbaab schuil… subhannallah of net of ik ze wat heb misgedaan..

langzaam ging ik de bus binnen en liet ik mijn ov zien . en ja hoor die man keek me zo kwaad aan, en zo vies. Subhannallah.. zal snel die man negeren en een plekje zoeken… ik liep naar achteren, en voelde al die gezichten naar mijn toe kijken… net of ze me allemaal willen steken.. als die ogen gif zou de bevatten, dan zou ik nu al dood zijn geweest.. Subhannallah alweer gedenk ik de dood. Nee dit is echt eng! Elgheer inshallah...als mijn tijd zou komen dan komt ie, zoals Allah swt het ook zegt..
Inna lilahi wa inna radio3oen

28-07-2003, 18:09
oh mijn god en prachtige verhaal gewoon geen woorden voor ga gauw verder tabrakala

28-07-2003, 22:33

Citaat:
Origineel gepost door TunisiaGirl
oh mijn god en prachtige verhaal gewoon geen woorden voor ga gauw verder tabrakala
insha allah

Pagina's : [1] 2 3 4